Centralizirani obračun plaća
COP je cjelovit sustav za praćenje rashoda i kadrovsku evidenciju zaposlenih u javnom sektoru.
Brzi linkovi
Centralizirani obračun plaća (COP) je jedinstven, centraliziran, poslovno-informatički sustav za podršku upravljanja rashodima vezanim za troškove ljudskih resursa u javnom sektoru.*
Osigurava obračun i isplatu plaća za više od 2.100 institucija javnog sektora.
*Ugovorom o pružanju usluga centraliziranog obračuna plaća i upravljanja ljudskim resursima od 25.10.2013. godine, Vlada RH je Financijskoj agenciji povjerila poslove uspostave i podrške informatičkog sustava.
COP vam omogućava obračun plaća za institucije javnog sektora po jedinstvenim pravilima, kao i kvalitetno izvješćivanje o isplaćenim plaćama na razini cijelog sustava, grupa institucija, institucija i pojedinačno zaposlenika sa svom analitikom.*
*Ugovorom o pružanju usluga centraliziranog obračuna plaća i upravljanja ljudskim resursima od 25. listopada 2013. godine, Vlada Republike Hrvatske je Financijskoj agenciji povjerila poslove uspostave i podrške informatičkog sustava centraliziranog obračuna plaća i upravljanja ljudskim resursima u javnom sektoru. Vlada RH kao Naručitelj uspostave, dobiva cjelovit sustav u okviru kojeg može pratiti rashode za zaposlene u javnom sektoru koji se osiguravaju iz državnog proračuna. Sustav osigurava različite oblike izvješća te mogućnost simulacije obračuna pod okolnostima promijenjenih uvjeta, što sve zajedno daje osnovu za jasno i transparentno upravljanje istima. Povrh upravljanja rashodima, Vlada ima uvid u kompletnu kadrovsku evidenciju zaposlenih u javnom sektoru.
Pristup sustavu
Kao preduvjet za pristup sustavu COP morate posjedovati digitalni certifikat s dodijeljenim pravom pristupa sustavu. Certifikat se izdaje u ime poslovnog subjekta te glasi na ime i prezime osobe ovlaštene za uporabu servisa.
Za pristup sustavu COP trebate:
- popuniti i ovjeriti Pristupnicu za dodjelu prava pristupa sustavu COP
- dostaviti Pristupnicu u najbližu poslovnicu Fine.
Pravo pristupa servisu COP mogu se dodati na postojeće, već izdane certifikate.
Način popunjavanja Pristupnice opisan je u dokumentu Smjernice za popunjavanje Pristupnica za dodjeljivanje prava pristupa podacima RegZap-a i COP-a te Zahtjeva za otkazivanjem dodijeljenih prava.
Cjenik
Cijene digitalnih certifikata određuju se prema važećem Cjeniku usluga Financijske agencije:
Godišnja naknada za rad u Informacijskom sustavu COP
Usluga |
Cijena EUR | Cijena HRK |
1 certifikat - prva godina |
18,45 | 139,00 |
1 certifikat - druga godina i svaka sljedeća |
9,22 | 69,50 |
2 certifikata - prva godina |
25,88 | 195,00 |
2 certifikata - druga godina i svaka sljedeća |
12,94 | 97,50 |
U cijene nije uračunat PDV.
Općim uvjetima za korištenje servisa Registra uređuju se odnosi između Financijske agencije kao pružatelja usluge korištenja servisa Registra s institucijama, u svrhu ostvarivanja prava pristupa podacima Registra.
Otkazivanje prava sustavu COP
Za otkazivanje prava pristupa podacima servisa COP trebate dostaviti popunjen i ovjeren obrazac Zahtjev za otkazivanjem prava u registracijski ured Fine. Zahtjev za otkazivanjem prava dostavlja se kada se želi opozvati pravo pristupa servisu, a certifikat je i dalje važeći (npr. na certifikatu su dodijeljeni pristupi različitim servisima).
Način popunjavanja Zahtjeva za otkazivanjem dodijeljenih prava opisan je u dokumentu Smjernice za popunjavanje Pristupnica za dodjeljivanje prava pristupa podacima RegZap-a i COP-a te Zahtjeva za otkazivanjem dodijeljenih prava.
Korisničke upute - COP
Ostale korisničke upute
Pristupnice
Zahtjevi za otkazivanjem prava i za izmjenom podataka
Godišnji obračun poreza iz plaće za 2018. godinu
20. studenoga 2018.
Prema Zakonu o porezu na dohodak (NN 115/2016, čl.47) propisuje se obveza poslodavca, za radnike i druge fizičke osobe koje ostvaruju dohodak od nesamostalnog rada, izvršiti godišnji obračun poreza na dohodak.
Godišnji obračun poreza i prireza porezu na dohodak (GOPP) potrebno je sastaviti u mjesecu prosincu tekuće godine, najkasnije do 31.12. Detaljnije upute za rad u sustavu COP možete pronaći u Dokumentima.
Jedinstveni pregled osnovnih modela "poziva na broj" - nova verzija
20. kolovoza 2018.
Obavještavamo vas da je od 4. kolovoza 2018. godine u primjeni nova verzija Jedinstvenog pregleda osnovnih modela „poziva na broj“, s opisom modela, sadržajem i objašnjenjem za njihovu primjenu te načinom izračuna kontrolnog broja.
Jedinstveni pregled dopunjen je novim modelom poziva – Model HR19 – koji se koristi samo za uplate naknada u korist računa Fine, sukladno Pravilniku o vrstama i visini naknada za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima.
Novu verziju dokumenta možete preuzeti pod "Dokumenti".
SEPA (Single Euro Payments Area) - jedinstveno područje plaćanja u eurima
2. lipnja 2016.
SEPA je područje na kojemu potrošači, poslovni subjekti i tijela javne vlasti mogu uplaćivati i primati plaćanja u eurima pod jednakim osnovnim uvjetima, pravima i obvezama, neovisno o njihovoj lokaciji.
Cilj primjene SEPA pravila i tehničkih standarda na kreditne transfere u kunama je olakšavanje i priprema cjelokupnog platnog sustava za buduće uvođenje eura kao službene valute RH.
Od 6. lipnja 2016. godine ukida se Zbrojni nalog u elektroničkom obliku (txt datoteka) i za provođenje naloga u datoteci uvodi se u primjenu poruka pain.001 (xml poruka) te će se isti zaprimati isključivo u propisanom SEPA formatu (poruka pain.001). Obrasci HUB 3 i nakon 6. lipnja 2016. ostaju u primjeni kao i danas.
Migracijom na SEPA kreditni transfer, bit će omogućeno aplikativno preuzimanje novog formata zbrojnog naloga iz servisa COP sukladno zahtjevima SEPA-e, odnosno poruke pain.001.
Testiranje naloga prema SEPA pravilima odrađeno je od strane Fine te korisnici servisa COP ne trebaju raditi dodatna testiranja.
Više detalja o SEPA kreditnom transferu možete pronaći ovdje.