Fina je ovršenicima omogućila dobivanje detaljnih informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje putem usluge e-Blokade.

Usluga e-Blokade omogućuje ovršenim građanima brz i jednostavan pristup svim bitnim informacijama o njihovim neizvršenim osnovama za plaćanje putem interneta, bez potrebe dolaska u Finine poslovnice. Više informacija
Pokretanje ovrhe na novčanim sredstvima

Postupak ovrhe na novčanim sredstvima pokreće ovrhovoditelj dostavom osnove za plaćanje u Finu, uz pripadajući zahtjev i dokaz o uplati predujma naknade za provedbu ovrhe. Više informacija

Izvršenje osnove za plaćanje

Zaprimljenu osnovu za plaćanje Fina upisuje u Očevidnik redoslijeda osnova za plaćanje (Očevidnik), prema vremenu primitka te izračunava ukupan iznos duga po osnovi za plaćanje koji čini iznos glavnog duga, obračunata kamata i troškovi postupka.
Za osnovu za plaćanje koja je Fini dostavljena uz Zahtjev za izravnu naplatu, Zahtjev za naplatu ili sudsko rješenje o ovrsi, Fina daje nalog banci za zapljenu sredstava u iznosu ukupno obračunatog duga po osnovi za plaćanje, na rok od 60 dana, s daljnjim obračunom kamate na iznos duga, do prijenosa sredstava na račun ovrhovoditelja. Protekom tog roka Fina zadaje nalog banci za prijenos zaplijenjenih sredstava ovrhovoditelju. Ako ovršenik želi da se sredstva prenesu na račun ovrhovoditelja prije isteka rog roka, može dati suglasnost za prijenos sredstava na račun ovrhovoditelja. Više informacija

Temeljem članka 206. stavka 2. Ovršnog zakona (Narodne novine, broj 112/12, 25/13, 93/14, 55/16, 73/17) ovršenik može, nakon što primi rješenje o ovrsi, predložiti odgodu ovrhe iz zakonom propisanih razloga. U slučaju kada sud prihvati prijedlog ovršenika za odgodom ovrhe i donese rješenje o odgodi, sud rješenje odmah dostavlja Financijskoj agenciji u pisanom otpravku. U slučaju potrebe sud rješenje o odgodi može dostaviti i telefaksom, elektroničkom poštom ili na drugi pogodan način.

Kako bi se osiguralo da Fina odmah postupi po dostavljenom rješenju o odgodi, u nastavku su brojevi telefaksa na koje sudovi mogu dostaviti predmetno rješenje:

Fina Rijeka: 051/206-607
Fina Zagreb: 01/6127-507
Fina Osijek: 031/222-213
Fina Split: 021/303-882
Otvaranje i zatvaranje zaštićenog računa

Ovrha se ne provodi na primanjima, naknadama i iznosima koji su zakonom izuzeti od ovrhe ili je ovrha na njima ograničena.
Ako je račun ovršenika blokiran ili ovršenik raspolaže informacijom da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje po kojoj će biti ovršen, može u Fini zatražiti otvaranje posebnog (zaštićenog) računa na koji će se isplaćivati primanja koja su izuzeta od ovrhe ili nad kojima je ovrha ograničena, kako bi ovršenik njima mogao slobodno raspolagati. Otvaranje posebnog računa može zatražiti i osoba (potrošač) čiji računi nisu blokirani ako uz zahtjev za otvaranje zaštićenog računa priloži presliku osnove za plaćanje iz koje je vidljivo da je određena ovrha na njegovim novčanim sredstvima.  Više informacija

Kako saznati informacije o ovrsi

Odmah po primitku osnove za plaćanje, Fina obavještava ovršenika (potrošača) o zaprimljenoj osnovi za plaćanje i o iznosu duga iz osnove za plaćanje koja se dostavlja na provedbu uz Zahtjev za izravnu naplatu, poštom i slanjem poruke u Osobni korisnički pretinac (usluga u sustavu e-Građani). Potrošač koji primi informaciju da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje ili da mu je račun blokiran može u bilo kojoj Fininoj poslovnici bez naknade saznati detaljnije informacije o ovrsi. Više informacija

Naknade

Naknade za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima propisane su Pravilnikom o vrstama naknada za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima te cjenikom Fine na kojeg suglasnost daje ministar financija.

Izvadak iz Cjenika

Novosti

15.03.2021.
Podaci o broju ovrha na novčanim sredstvima poslovnih subjekata i potrošača na dan 28. veljače 2021. godine

U veljači 2021. godine evidentirano je 14,5% manje poslovnih subjekata te 2,6% manje potrošača, u odnosu na veljaču 2020. godine, koji nemaju dovoljno sredstava na računima za otplatu duga vjerovnicima koji su zbog neplaćenog duga pokrenuli ovrhu na novčanim sredstvima.

Više informacija
09.02.2021.
Informacija o broju ovrha na novčanim sredstvima poslovnih subjekata i potrošača

U siječnju 2021. godine evidentirano je 14,3% manje poslovnih subjekata te 3,4% manje potrošača u odnosu na siječanj 2020. godine, prema kojima se, na zahtjev vjerovnika, provodi ovrha na novčanim sredstvima zbog neplaćenog duga.

Više informacija
26.01.2021.
Individualno financijsko savjetovanje namijenjeno građanima s financijskim poteškoćama u Rijeci, Splitu i Osijeku

Hrvatska udruga banaka, u suradnji s Udrugom Padobran, Financijskom agencijom (Fina) i Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP), nastavlja edukativno-informativnu kampanju Znanjem do financijskog oporavka – osobne financije u doba pandemije. Individualna savjetovanja provodit će se od 11 do 17 sati u poslovnicama Fine u Rijeci 27. siječnja (Ulica Frana Kurelca 3), Splitu 29. siječnja (Mažuranićevo šetalište 24B) i Osijeku 1. veljače (Ulica L. Jägera 1-3).

Više informacija
18.01.2021.
Nastavlja se trend pada broja ovršenika koji nemaju dovoljno novaca na računima za otplatu duga u cijelosti

U nastavku donosimo podatke o ovrhama na novčanim sredstvima na dan 31.12.2020. godine.

Više informacija
05.01.2021.
Upozoravamo uplatitelje pomoći stradalima u potresu: pazite na opis plaćanja! (primjer uplatnice)

Među stradalima u potresu ima građana čiji su računi blokirani. Kako bi unatoč tome mogli primiti pomoć, molimo sve uplatitelje da novčana sredstva tim građanima uplaćuju na zaštićene račune te u opis plaćanja navedu da se radi o donaciji radi potresa.

Više informacija

Česta pitanja

Uplata predujma

Kontakt

besplatni telefon 0800 0080

Upite, reklamacije i prigovore vezane uz postupke provedbe ovrhe na novčanim sredstvima možete poslati ovdje.

Zaštita osobnih podataka GDPR