Fina je ovršenicima omogućila dobivanje detaljnih informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje putem nove usluge e-Blokade.

Usluga e-Blokade omogućuje ovršenim građanima brz i jednostavan pristup svim bitnim informacijama o njihovim neizvršenim osnovama za plaćanje putem interneta, bez potrebe dolaska u Finine poslovnice. Više informacija
Pokretanje ovrhe na novčanim sredstvima

Postupak ovrhe na novčanim sredstvima pokreće ovrhovoditelj dostavom osnove za plaćanje u Finu, uz pripadajući zahtjev i dokaz o uplati predujma naknade za provedbu ovrhe. Više informacija

Izvršenje osnove za plaćanje

Zaprimljenu osnovu za plaćanje Fina upisuje u Očevidnik redoslijeda osnova za plaćanje (Očevidnik), prema vremenu primitka te izračunava ukupan iznos duga po osnovi za plaćanje koji čini iznos glavnog duga, obračunata kamata i troškovi postupka.
Za osnovu za plaćanje koja je Fini dostavljena uz Zahtjev za izravnu naplatu, Zahtjev za naplatu ili sudsko rješenje o ovrsi, Fina daje nalog banci za zapljenu sredstava u iznosu ukupno obračunatog duga po osnovi za plaćanje, na rok od 60 dana, s daljnjim obračunom kamate na iznos duga, do prijenosa sredstava na račun ovrhovoditelja. Protekom tog roka Fina zadaje nalog banci za prijenos zaplijenjenih sredstava ovrhovoditelju. Ako ovršenik želi da se sredstva prenesu na račun ovrhovoditelja prije isteka rog roka, može dati suglasnost za prijenos sredstava na račun ovrhovoditelja. Više informacija

Temeljem članka 206. stavka 2. Ovršnog zakona (Narodne novine, broj 112/12, 25/13, 93/14, 55/16, 73/17) ovršenik može, nakon što primi rješenje o ovrsi, predložiti odgodu ovrhe iz zakonom propisanih razloga. U slučaju kada sud prihvati prijedlog ovršenika za odgodom ovrhe i donese rješenje o odgodi, sud rješenje odmah dostavlja Financijskoj agenciji u pisanom otpravku. U slučaju potrebe sud rješenje o odgodi može dostaviti i telefaksom, elektroničkom poštom ili na drugi pogodan način.

Kako bi se osiguralo da Fina odmah postupi po dostavljenom rješenju o odgodi, u nastavku su brojevi telefaksa na koje sudovi mogu dostaviti predmetno rješenje:

Fina Rijeka: 051/206-607
Fina Zagreb: 01/6127-507
Fina Osijek: 031/222-213
Fina Split: 021/303-882
Otvaranje i zatvaranje zaštićenog računa

Ovrha se ne provodi na primanjima, naknadama i iznosima koji su zakonom izuzeti od ovrhe ili je ovrha na njima ograničena.
Ako je račun ovršenika blokiran ili ovršenik raspolaže informacijom da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje po kojoj će biti ovršen, može u Fini zatražiti otvaranje posebnog (zaštićenog) računa na koji će se isplaćivati primanja koja su izuzeta od ovrhe ili nad kojima je ovrha ograničena, kako bi ovršenik njima mogao slobodno raspolagati. Otvaranje posebnog računa može zatražiti i osoba (potrošač) čiji računi nisu blokirani ako uz zahtjev za otvaranje zaštićenog računa priloži presliku osnove za plaćanje iz koje je vidljivo da je određena ovrha na njegovim novčanim sredstvima.  Više informacija

Kako saznati informacije o ovrsi

Odmah po primitku osnove za plaćanje, Fina obavještava ovršenika (potrošača) o zaprimljenoj osnovi za plaćanje i o iznosu duga iz osnove za plaćanje koja se dostavlja na provedbu uz Zahtjev za izravnu naplatu, poštom i slanjem poruke u Osobni korisnički pretinac (usluga u sustavu e-Građani). Potrošač koji primi informaciju da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje ili da mu je račun blokiran može u bilo kojoj Fininoj poslovnici bez naknade saznati detaljnije informacije o ovrsi. Više informacija

Naknade

Naknade za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima propisane su Pravilnikom o vrstama naknada za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima te cjenikom Fine na kojeg suglasnost daje ministar financija.

Izvadak iz Cjenika

Novosti

01.07.2020.
Više informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje dostupno putem sustava e-Građani

Ovršenici putem besplatne usluge e-Blokade, koja je dostupna u sustavu e-Građani, sada mogu dobiti dodatne informacije o statusu provedbe ovrhe i/ili provedbe postupka jednostavnog postupka stečaja potrošača.

Više informacija
06.08.2020.
Pregled stanja duga građana prema rodnom kriteriju - 30. 6. 2020.

Analiza građana zbog dospjelih neizvršenih osnova za plaćanje, prema rodnom kriteriju, pokazala je da je u apsolutnom broju najviše muškaraca, 8036 (udio u ukupnom broju građana dužnika 85%), dok je žena 1375 (udio u ukupnom broju građana dužnika 15%).

Više informacija
04.08.2020.
Pregled stanja dospjelih neizvršenih osnova za plaćanje građana po vjerovnicima i ročnosti te po županijama i gradovima - 30.6.2020.

30. lipnja 2020. godine, u apsolutnom broju, najviše dužnika i jednako tako najveći je iznos njihova duga, u županiji Grad Zagreb. U odnosu na ukupan broj stanovnika županije, najviše je građana koji nisu podmirili dospjele neizvršene osnove za plaćanje u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji (0,3%).

Više informacija
24.07.2020.
Informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje poslovnih subjekata - 30.6.2020.

Zbog neizvršenih osnova za plaćanje 30. lipnja 2020. godine bilo je 6775 blokiranih poslovnih subjekata, što je za 444 poslovna subjekta ili 6,2% manje u odnosu na svibanj.

Više informacija
13.07.2020.
Informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje poslovnih subjekata i građana za lipanj 2020. godine

U očevidniku je zbog neizvršenih osnova za plaćanje 30. lipnja 2020. godine bilo evidentirano 9.411 građana i 6.775 poslovnih subjekata.

Više informacija

Uplata predujma

Kontakt

besplatni telefon 0800 0080

Upite, reklamacije i prigovore vezane uz postupke provedbe ovrhe na novčanim sredstvima možete poslati ovdje.

Zaštita osobnih podataka GDPR