Kako saznati informacije o ovrsi - poslovni subjekti
Brzi linkovi
U slučaju zaprimanja osnove za plaćanje koja se dostavlja na izravnu naplatu, po upisu osnove za plaćanje u Očevidnik, Fina otprema ovršeniku putem pošte primjerak zahtjeva za izravnu naplatu sa svim podacima o ispravi na temelju koje se provodi izravna naplata (članak 209. stavak 5. Ovršnog zakona).
Podatak o zaprimljenoj osnovi za plaćanje Fina dostavlja u sustav eBlokade onim poslovnim korisnicima koji s Finom imaju ugovoren servis eBlokade.
eBlokade je servis koji poslovnim subjektima (ovrhovoditeljima i ovršenicima) omogućuje uvid u informacije iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje elektroničkim putem. Više informacija
Ovršenik može, prije isteka zakonskog roka od 60 dana dati u Fini pisanu suglasnost kojom ovlašćuje Finu da zaplijenjena sredstva po osnovi za plaćanje prenese na račun ovrhovoditelja i prije proteka zakonskog roka od 60 dana. Davanjem takve suglasnosti kamata će se obračunati od datuma kako je to određeno osnovom za plaćanje pa do dana kada je suglasnost zaprimljena u Fini.
Davanje podataka i preslika iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje
Fina daje podatke iz Očevidnika na temelju pisanog zahtjeva:
- ovrhovoditelju i ovršeniku podatke i preslike iz Očevidnika koje se na njega odnose,
- banci, za njezine klijente, podatak o ukupnom iznosu neizvršenih osnova za plaćanje, danima blokade i postojanju mjera osiguranja,
- nadležnom tijelu, podatke kojima Fina raspolaže,
- osobi koja tvrdi da namjerava pokrenuti ovršni postupak ili postupak osiguranja, pod uvjetom da je u zahtjevu za davanje podataka navela tražbinu radi čijeg ostvarenja ili osiguranja podatak traži te priložila presliku isprave na kojoj se ona temelji, podatke koji su za ovršenika evidentirani u Očevidniku o ukupnom iznosu neizvršenih osnova za plaćanje (glavnica, kamata, trošak) i danima blokade računa, podatak o tome ima li ovršenik otvoren račun u banci te ako je ovršenikov račun blokiran dulje od 6 mjeseci i podatak je li u posljednjih 6 mjeseci bilo naplate po ranije dostavljenim osnovama za plaćanje. U dane blokade uračunavaju se i dani kada ovršenik nije imao otvorenih računa s kojih se ovrha na novčanim sredstvima mogla provesti.
Zahtjev za izdavanje podataka, preslika i potvrda iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje može se predati neposrednom dostavom ili poslati poštom u slijedeće Finine poslovne jedinice:
Zagreb: Ulica grada Vukovara 70; Rijeka: F. Kurelca 3; Osijek: L. Jaegera 1-3; Split: Mažuranićevo šetalište 24b;
Kutina: Hrvatskih branitelja 4; Zabok: Matije Gupca 46; Bjelovar: Frana Supila 4; Koprivnica: Opatička 1; Čakovec: O. Keršovanija 7; Varaždin: A. Cesarca 2; Karlovac: Pavla Vitezovića 1; Sisak: I.K. Sakcinskog 1; Požega: Trg svetog Trojstva 19; Slavonski Brod: Petra Krešimira IV br. 20; Vinkovci: Trg dr. Franje Tuđmana 2; Našice: J.J. Strossmayera 3; Vukovar: Olajnica 19; Pula: Giardini 5; Gospić: Kaniška 4; Zadar: Ivana Danila 4; Šibenik: Perivoj L. Marune 1; Dubrovnik: Vukovarska 2.