Online servis za
predaju dokumentacije
Dokumentaciju za određene usluge moguće je dostavljati putem interneta.
Izdavanje udaljenog LCP certifikata za ePotpis u oblaku
LCP certifikat za ePotpis u oblaku* (udaljeni elektronički potpis) namijenjen je potpisivanju dokumentacije pravno valjanim elektroničkim potpisom, koja se zatim može slati elektroničkom poštom od kuće ili s nekog drugog mjesta. Za potpisivanje dokumenata potrebno je imati samo mobilni telefon, tablet ili računalo.
Certifikat se izdaje na period od 5 godina. Za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti, svi korisnici koji zatraže izdavanje LCP certifikata za udaljeni e-potpis neće plaćati naknadu za prvu godinu izdavanja i korištenja certifikata.
Prvi korak: popunjavanje dokumentacije
- Zahtjev za izdavanje poslovnog udaljenog LCP certifikata
- Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte
- Presliku dvije važeće identifikacijske isprave, sukladno podacima u Zahtjevu za izdavanje certifikata
- Presliku osobne iskaznice ili putovnice osobe ovlaštene za zastupanje
Ako korisnik nije registriran u nekom od registara koji ima javno objavljene podatke, Fina može tražiti dodatnu dostavu dokumentacije koja dokazuje postojanje pravnog subjektiviteta.
Građani/ fizičke osobe - potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:
- Zahtjev za izdavanje osobnog udaljenog LCP certifikata
- Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za fizičke osobe/građane
- Presliku dvije identifikacijske isprave podnositelja zahtjeva, sukladno podacima u Zahtjevu za izdavanje certifikata
Drugi korak: slanje dokumentacije putem online servisa
Popunjena i potpisana dokumentacija učitava se putem online servisa za predaju dokumentacije.
Nakon uspješne predaje dokumentacije, korisnik dobiva broj (ID zahtjeva) koji je potrebno spremiti.
Na e-mail adresu, koju podnositelj navodi u zahtjevu, stiže poruka s određenim pitanjima kojima je svrha potvrđivanje identiteta podnositelja zahtjeva. Na ovaj e-mail podnositelj zahtjeva obvezno treba odgovoriti.
Treći korak: online preuzimanje certifikata
Ako su predana dokumentacija i odgovori na pitanja iz e-maila koji će korisnik dobiti od Fine točni, mailom i SMS-om stižu aktivacijski kodovi s kojima korisnik sam preuzima svoj certifikat putem aplikacije za preuzimanje certifikata, u samo nekoliko klikova. Pri tome korisnik sam kreira lozinku koju je potrebno spremiti/zapamtiti jer je neophodna za korištenje certifikata.
Četvrti korak: potpisivanje dokumenata korištenjem certifikata
>> Uputa za potpisivanje ePotpisom u oblaku
Naknada za izdavanje certifikata za ePotpis u oblaku
Certifikat - vrsta | Redovna naknada za 5 god. | Naknada za plaćanje (odgoda godinu dana od dana izdavanja) |
Poslovni udaljeni LCP certifikat | 19,91 EUR (150,00 HRK) | 15,93 EUR (120,00 HRK) |
Osobni udaljeni LCP certifikat | 9,29 EUR (70,00 HRK) | 7,43 EUR (56,00 HRK) |
Na cijenu se obračunava PDV.
Nakon godine dana od dana izdavanja, Fina će obračunati preostali iznos naknade (naknada umanjena za prvih godinu dana).
U naknadu za izdavanje certifikata uključeno je neograničeno potpisivanje putem aplikacije za ePotpis u Oblaku (omogućuje elektronički potpis, ugradnju vremenskog žiga i CRL liste ili OCSP odgovora).
* Radi se o certifikatima za fizičke osobe/građane i fizičke osobe unutar poslovnog subjekta za čije se izdavanje identifikacija obavlja metodom koja ne zahtjeva fizičku identifikaciju, a ostvaruje povjerenje u identitet potpisnika i poslovnog subjekta u skladu s pravilima za izdavanje LCP certifikata.
S obzirom na to da se pri registraciji ne vrši fizička identifikacija potpisnika, ovakav je certifikat pogodan za potpisivanje kada se ne traži razina kakvu pruža kvalificirani certifikat, ali koja je dovoljna za elektronički potpis i koja omogućuje razinu pouzdanja višu od one koju pružaju neke druge metode ovjere dokumentacije koje ne podrazumijevaju digitalne certifikate.