Preskoči na glavni sadržaj

Održana Središnja konferencija drugog Međunarodnog tjedna svijesti o prijevarama u Hrvatskoj

U organizaciji Deloittea i brojnih partnera, u utorak 17. studenog 2020. godine, održana je Središnja konferencija drugog Međunarodnog tjedna svijesti o prijevarama u Hrvatskoj na kojoj je sudjelovala i Finina direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Andreja Kajtaz.

Međunarodni tjedan svijesti o prijevarama obilježava se širom svijeta u razdoblju od 16. do 20. studenoga 2020. s ciljem podizanja svijesti o potrebi zajedničke borbe protiv različitih oblika prijevara kao i prepoznavanja uloga raznih dionika. Ove godine aktivnosti su proširene i na zemlje u okruženju te se Tjedan, osim u Hrvatskoj, obilježava i u Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji.

image001.png

Prema nedavno provedenom istraživanju Udruge međunarodnih ispitivača prijevara – ACFE, 77% ispitanika zabilježilo je porast ukupne razine prijevara u odnosu na 68% u istraživanju provedenom u svibnju, dok ih 92% očekuje da će se ukupna razina prijevara nastaviti povećavati tijekom sljedećih 12 mjeseci.

U utorak je u Hrvatskoj udruzi poslodavaca u hibridnom formatu, uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera i preporuka, održana Središnja konferencija o prijevarama. Konferencija je okupila predstavnike državnih institucija, akademske zajednice i predstavnike javnog i privatnog sektora. Na konferenciji su održana četiri predavanja i tri panel diskusije.

Predavanje „Digitalni identitet: prilike i izazovi” predstavio je prodekan za istraživanje i razvoj na Sveučilištu Algebra doc. dr. sc. Leo Mršić iza čega je uslijedio panel s panelistima: prof.dr.sc. Ksenija Vitale Medicinski fakultet, Škola narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ Sveučilištu u Zagrebu, Robert Ilijaš direktor i osnivač Identyuma, Tomislav Vračić, tehnološki strateg za korisnike Microsofts i Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Fine.

Doc. dr. sc. Leo Mršić, prodekan za istraživanje i razvoj na Sveučilištu Algebra tom je prigodom izjavio: „Inicijative poput ove konferencije od velikog su društvenog značaja jer u naglom rastu ponude različitih digitalnih servisa i rješenja, korisnici teško dolaze do informacija kako najbolje iskoristiti digitalni identitet. S jedne strane, korisnici kroz marketinške kampanje pružatelja usluga uviđaju da je korištenjem digitalnog identiteta moguće ovjeriti i osigurati bankovne transakcije, komunicirati kroz aplikacije te, konačno, komunicirati između raznih korisnika. S druge strane, izazov koji se pojavljuje dolazi od različitog shvaćanja toga što „digitalni identitet“ i njegovo korištenje zapravo znači svakom od aktera – što među korisnike uvodi nejasnoće i pitanja, posebno vezano uz sigurnost. Danas smo adresirali zašto i kako korisnici mogu koristiti digitalni identitet, koji servisi su već dostupni, a koje očekujemo u budućnosti te pojasnili razine sigurnosti koje prate ovakve servise. Potencijal koji ovo područje otvara je izuzetno velik, na društvu je da ga prepozna i dalje koristi pri čemu ključnu ulogu u širenju znanja i transparentnosti imaju relevantni akteri poput organizatora ove konferencije, praćeni edukacijskim i industrijskim sektorom.

Sve o Međunarodnom tjednu svijesti o prijevarama pogledajte na: https://www.deloitte.com/hr/faw-2020-dan2

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.