START
START je informacijski sustav koji korisnicima omogućuje jednostavno i brzo pokretanje poslovanja za d.o.o., j.d.o.o. i obrt, iz vlastitog doma, 24 sata dnevno, uz jedan elektronički postupak i u roku od svega nekoliko radnih dana.
Prednosti sustava START
- Komunikacija i razmjena podataka na jednom mjestu
- Jednokratno prikupljanje podataka i njihova automatska razmjena među institucijama i bankama
- Potpuna samostalnost korisnika s pomoću upotrebe e-obrasca, bez potrebe uključivanja posrednika (javnog bilježnika)
- Stalna informiranost korisnika o statusu zahtjeva
- Znatno smanjenje troška i vremena za pokretanje poslovanja
Korisnik sam kreira svoju uslugu, birajući uz obvezne prijave:
- Upis društva u sudski registar i Registar poslovnih subjekata ili
- Upis obrta u Obrtni registar i Registar poreznih obveznika
Opcionalne prijave:
- Upis u Registar obveznika PDV-a i/ili dodjele PDV ID broja
- Predaja zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa u odabranoj banci
- Registracija u sustav HZMO-a
Za uplatu sudskih pristojbi te temeljnog kapitala, korisniku je u sustavu omogućeno elektroničko plaćanje karticama.
Za korištenje sustava potrebno je imati odgovarajuću vjerodajnicu s liste prihvaćenih vjerodajnica NIAS-a. Za usluge Pokretanje poslovanja d.o.o. i Pokretanje poslovanja j.d.o.o. potrebna je vjerodajnica visoke razine sigurnosti, odnosno Finin osobni identifikacijski certifikat visoke razine sigurnosti na Fina kriptouređaju (USB sticku) ili elektronička osobna iskaznica (eOI). Za uslugu Pokretanja poslovanja obrta potrebna je vjerodajnica minimalno značajne razine sigurnosti.
Nositelj uspostave sustava START je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a operativno ga je uspostavila Fina, koja pruža i podršku korisnicima.
Više informacija i ulaz u sustav START mogu se pronaći ovdje.