Da. Ukoliko niste zatvarali zaštićeni račun i niste dostavljali Zahtjev za zatvaranje zaštićenog računa, isti je i dalje aktivan i na njega mogu uplaćivati sredstva uplatitelji koje ste naveli.
Ako ste pokrenuli ovrhu na plaći ili mirovini (npr. radi naplate alimentacije za uzdržavanje djeteta) i želite da se ta novčana sredstva uplate na vaš zaštićeni račun, jer su u cijelosti izuzeta od ovrhe, prilikom otvaranja zaštićenog računa, odnosno dodavanja novog primanja ili naknade (Podaci o vrsti uplate – toč. 4.), potrebno je navesti i sljedeće podatke: poslovni broj osnove za plaćanje (npr. broj sudske presude kojom je dosuđena alimentacija za uzdržavanje djeteta, P Ob-123/2023), ime i prezime/naziv ovršenika iz osnove za plaćanje i OIB ovršenika iz osnove za plaćanje.
Fina postupa prema osnovama za plaćanje onim redoslijedom kojim su upisane u Očevidnik, ako zakonom nije drugačije propisano (npr. alimentacija za uzdržavanje djeteta ima prioritet u naplati).
Zaštićeni račun može otvoriti i osoba čiji računi nisu blokirani i protiv koje još nije pokrenuta ovrha u Fini. Potrebno je prilikom otvaranja zaštićenog računa priložiti ispravu iz koje je vidljivo da postoji dugovanje prema vjerovniku i da vjerovnik temeljem takve isprave može protiv vas pokrenuti ovrhu (npr. sudska presuda iz koje je vidljivo da ste dužni određeni iznos platiti ovrhovoditelju, rješenje o ovrsi, itd.).
Ako želite zaštititi od ovrhe drugi dohodak, po čl. 173 st. 7. Ovršnog zakona (npr. ugovor o djelu), to vam mora biti jedino stalno novčano primanje i morate priložiti Potvrdu o visini dohotka i primitka koju izdaje Porezna uprava.
Ako ste ranije prijavili plaću ili mirovinu kao zaštićeno primanje, a sada želite prijaviti drugi dohodak, potrebno je prvo opozvati plaću ili mirovinu, a zatim prijaviti drugi dohodak kao zaštićeno primanje. Opoziv prijavljenih primanja i naknada moguće je putem e-Dugovanja na portalu e-Građani (Zaštićeni račun - Opoziv primanja) ili u našim poslovnicama.
Za svaku promjenu podataka (npr. promjena poslodavca, promjena banke u kojoj je otvoren račun na koji se isplaćuju zaštićena primanja i naknade, itd.) potrebno je dodati novo primanje ili naknadu s novim podacima putem servisa e-Dugovanja ili dostaviti novi obrazac Obavijesti u najbližu poslovnicu Fine. Za svakog novog uplatitelja potrebno je dostaviti novi obrazac Obavijesti.
Zaštićeni račun otvara se na zahtjev fizičke osobe koja želi zaštititi primanja ili naknade koja su u cijelosti ili djelomično izuzeta od ovrhe. Otvaranje zaštićenog računa nije obvezno.
Ako po obavijesti banke, da su na vaš tekući račun isplaćena primanja/naknade zaštićena od ovrhe, ne želite otvoriti zaštićeni račun, odnosno želite da se dug što prije naplati, trebate osobno ili putem opunomoćenika u Finu dostaviti popunjen i potpisan obrazac kojim dajete suglasnost da se odmah provede ovrha na vašim novčanim sredstvima.
Ako ste dug dobrovoljno i u cijelosti izravno platili ovrhovoditelju drugim putem, morate zatražiti od ovrhovoditelja povlačenje osnove za plaćanje. Bez zahtjeva ovrhovoditelja za povlačenje osnove za plaćanje, odnosno bez odluke suda o obustavi ovrhe, Fina nije u mogućnosti prestati postupati po osnovi za plaćanje koju je na naplatu dostavio ovrhovoditelj, jer je naplata duga izvršena mimo Fine.
Ako banka utvrdi da su novčana sredstva, koja su po Zakonu zaštićena od ovrhe, uplaćena na tekući račun, obavijestit će o tome Finu i vas. U tom slučaju imate mogućnost u roku od 8 dana otvoriti zaštićeni račun, odnosno dodati to primanje ili naknadu na već otvoren zaštićeni račun.
Ako želite zaštititi primanje ili naknadu koju je uplatio poslodavac ili HZMO (primanja i naknade iz čl. 172. točke 11., 12., 14., 15., 18. i 19. i primanja iz čl. 173. Ovršnog zakona), potrebno je prilikom otvaranja zaštićenog računa, odnosno dodavanja novog zaštićenog primanja/naknade, dostaviti i Potvrdu uplatitelja o uplati i iznosu sredstava zaštićenih od ovrhe. Poslodavac ili HZMO moraju u potvrdi navesti iznos koji je potrebno prenijeti na zaštićeni račun ovršenika.
Ako imate više primanja/naknada, npr. plaću, alimentaciju i doplatak za djecu koje želite zaštititi, za svako primanje/naknadu potrebno je popuniti zaseban obrazac Obavijesti.
Otvaranje zaštićenog računa, odnosno dodavanje novog primanja/naknade moguće je putem e-Dugovanja, OSPD-a ili u poslovnici Fine.
Ako imate dovoljno sredstava na računu za otplatu cijelog duga, račun ne može biti blokiran. Banka će prenijeti sredstva za otplatu duga ovrhovoditelju, a vi dalje možete slobodno raspolagati ostatkom sredstava na Vašem računu.
Ako smatrate da imate dovoljno sredstava na računu, a račun vam je blokiran, molimo vas da kontaktirate svoju banku radi provjere. Napominjemo da dozvoljeni minusi na računu nisu raspoloživa sredstva koja banka automatski može prenijeti za otplatu duga.
Ako vam je potrebno dodatno pojašnjenje ili imate bilo kakvo pitanje u vezi s ovrhama, slobodno nam se javite.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.