Preskoči na glavni sadržaj

Izvansudski postupak

Postupak se provodi s posrednikom u Fininom savjetovalištu radi postizanja sporazuma između potrošača (dužnika) i vjerovnika. Nije obvezan i ne mora prethoditi pokretanju stečaja potrošača pred nadležnim općinskim sudom. 

Pokretanje postupka ako ste dužnik

Fizičke osobe

Potrebno je dokazati da u razdoblju od najmanje 90 dana uzastopno ne možete izvršiti jednu ili više novčanih obveza u iznosu većem od 2.654.46 EUR.

Fizičke osobe obveznici poreza na dohodak/dobit

Potrebno je dokazati da nemate više od 20 vjerovnika, obveze iz obavljanja djelatnosti ne prelaze iznos od 13.272,28 EUR, nemate obveza iz radnih odnosa koje proizlaze iz obavljanja djelatnosti te da protiv vas nije pokrenut predstečajni ili stečajni postupak.

Pokretanje postupka ako ste vjerovnik

Izvansudski postupak može pokrenuti vjerovnik potrošača - građanin, obrtnik, fizička osoba obveznik poreza na dobit ili poslovni subjekt. Potrebno je priložiti isprave iz kojih proizlazi vjerojatnost postojanja tražbine prema potrošaču te suglasnost dužnika za pokretanje postupka. Postupak pokreće vjerovnik, a potrošač je dužan bez odgode dostaviti savjetovalištu popis imovine i obveza.

Rezultati postupka

Postupak traje najduže 30 dana od dana sastanka navedenog u Pozivu za sudjelovanje. Iznimno, navedeni rok može se produžiti za 30 dana, ako posrednik u savjetovalištu ocijeni da postoji mogućnost sklapanja izvansudskog sporazuma između potrošača i svih njegovih vjerovnika ili ako su potrošač i svi njegovi vjerovnici suglasni da se izvansudski postupak produži. Ako nakon isteka roka od dodatnih 30 dana izvansudski sporazum nije sklopljen, savjetovalište će vam izdati potvrdu da pokušaj sklapanja izvansudskog sporazuma nije uspio.

Uspješan

Ako u izvansudskom postupku postignete dogovor s vjerovnicima, sklapa se izvansudski sporazum koji ima učinak izvansudske nagodbe i predstavlja ovršnu ispravu. Odnosi se samo na vjerovnike koji su sudjelovali u postupku i nema učinka na one koji ga nisu sklopili. 

Neuspješan

Ako neki od vjerovnika odustane od sudjelovanja u izvansudskom postupku te pokrene ili nastavi postupak ovrhe, smatrat će se da pokušaj izvansudskog sporazuma nije uspio. U tom slučaju savjetovalište će vam izdati potvrdu o neuspjelom pokušaju sklapanja izvansudskog sporazuma.

U slučaju da nakon toga želite pokrenuti stečaj potrošača pred nadležnim općinskim sudom, trebate podnijeti prijedlog za otvaranje postupka stečaja potrošača i uz njega priložiti Popis imovine i obveza te Plan ispunjenja obveza. 

Finina savjetovališta

Finina savjetovališta obavljaju poslove u vezi s izvansudskim postupkom stečaja potrošača, a otvorena su radnim danom od 8 do 16 sati.

Na adrese Fininih savjetovališta možete se obratiti i radi dobivanja detaljnijih informacija o jednostavnom postupku stečaja potrošača, pismenima koja ste zaprimili na svoju adresu te svim drugim pitanjima vezanima za postupak.

e-Dugovanja

Koristite našu web aplikaciju koja je dostupna putem sustava e-Građani za brz, jednostavan i besplatan uvid u postupke naplate koji su pokrenuti u Fini.

Novosti

Imate dodatna pitanja? Sa zadovoljstvom ćemo vam pomoći.

Ako vam je potrebno dodatno pojašnjenje ili imate bilo kakvo pitanje u vezi s ovrhama, slobodno nam se javite.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.