Preskoči na glavni sadržaj

Stečaj potrošača pred općinskim sudom

Postupak pokreće dužnik pred nadležnim općinskim sudom, uz uvjet da u razdoblju od najmanje 90 uzastopnih dana nije u mogućnosti podmiriti novčane obveze veće od 2.654,46 EUR. Od dana kada ga sud otvori, Fina prestaje provoditi sve osnove za plaćanje dok se postupak ne zaključi. Nove osnove za plaćanje Fina ne upisuje u Očevidnik dok sud ne donese pravomoćno rješenje.

Tijek postupka

U ovom postupku sud imenuje povjerenika koji, s velikom pažnjom prema dužniku, nastoji unovčiti njegovu imovinu i namiriti vjerovnike. Povjerenik je dužan zatvoriti sve račune potrošača, osim zaštićenog te otvoriti poseban račun na koji se uplaćuju sredstva stečajne mase, npr. od unovčenja imovine ili primanja koja nisu zaštićena.

Nakon što povjerenik obavijesti Finu da je otvorio poseban račun za potrošača, dobiva popis primanja i naknada izuzetih od ovrhe koji se mogu zaštititi putem zaštićenog računa. Povjerenik treba obavijestiti uplatitelje zaštićenih primanja o broju posebnog računa na koji su dužni uplatiti dio primanja i naknada koji nisu izuzeti od ovrhe, a dio koji je izuzet od ovrhe uplatiti na zaštićeni račun. 

Sud može odlučiti:

  • Osloboditi potrošača preostalih obveza, pri čemu se trajno brišu svi dugovi  
  • Obustaviti postupak 
  • Uskratiti oslobođenje od preostalih obveza  
  • Opozvati oslobođenje od preostalih obveza  

Ako sud obustavi postupak, uskrati ili opozove oslobođenje od preostalih obveza, nakon pravomoćnog rješenja Fina nastavlja provoditi osnove za plaćanje onim redoslijedom kojim su bile upisane u Očevidnik.

Ako potrošač nema imovine, sud će istodobno otvoriti i zaključiti postupak, imenovati povjerenika i odrediti razdoblje provjere ponašanja u trajanju od tri godine.

Ako potrošač ima imovinu, nakon zaključenja postupka sud će odrediti razdoblje provjere ponašanja koje može trajati od jedne do tri godine. 

Nakon isteka razdoblja provjere ponašanja, ako su ispunjeni svi uvjeti, sud će osloboditi potrošača od preostalih obveza koje su nastale do dana otvaranja postupka stečaja potrošača.

Obveze od kojih sud ne oslobađa potrošača

  • Zakonske obveze uzdržavanja djece, roditelja i drugih osoba koje je po zakonu dužan uzdržavati
  • Vraćanje imovinske koristi ostvarene kaznenim djelom ili prekršajem
  • Naknade štete nastale kaznenim djelom ili prekršajem
  • Naknade štete zbog smrti ili teže tjelesne ozljede

e-Dugovanja

Koristite našu web aplikaciju koja je dostupna putem sustava e-Građani za brz, jednostavan i besplatan uvid u postupke naplate koji su pokrenuti u Fini.

Imate dodatna pitanja? Sa zadovoljstvom ćemo vam pomoći.

Ako vam je potrebno dodatno pojašnjenje ili imate bilo kakvo pitanje u vezi s ovrhama, slobodno nam se javite.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.