FINA Innovation Meetup na CORP2IN konferenciji
U okviru 5. Corporate Innovation & Intrapreneurship konferencije – CORP2IN Fina je, zajedno s organizatorima konferencije, bila domaćin FINA Innovation Meetupa koji je održan 20. studenog 2019. godine, u zagrebačkom HUB-u inovativnosti Algebra LAB-u.
Događanje je održano kako bi se pružile informacije o uspjesima na ovom polju, dale smjernice i konkretni okviri koji mogu biti podrška u izgradnji inovativnog eko-sustava u Hrvatskoj, a i srušili stereotipi o tome da li javni sektor može inovirati.
Fina, koja je unutar vlastite organizacije ostvarila konkretne korake za kreiranje inovativne kulture, pokrenula je ovakva događanja s namjerom da okupi decision makere, stakeholdere i opinion-makere iz države, državnih institucija i biznisa kako bi stvorili prostor za razmjenu iskustava i konkretnih koraka za kreiranje inovacija. Poseban naglasak tijekom ovogodišnjeg Fininog meetupa stavljen je na važnost korisničkog iskustva, ulogu digitalne ekonomije i nužnost inovativnog razvojnog smjera.
Pozdravni govor i uvodno predavanje naziva „(F)inovacija“ pred 50-ak okupljenih sudionika održala je Agneza Margetić Crnčec, direktorica Finine Službe podrške razvoju poslovanja osvrnuvši se tijekom predavanja na iskustvo Fine i ključne poruke koje smo naučili na ovom putu - inovirati je teško no i ne nemoguće, treba njegovati ideje, mali koraci su inovacije, originalnost je precijenjena te, najbitnije, inovacije nisu rezervirane samo za privatni sektor i startupe. Agneza je okupljenima prezentirala kako je Fina započela digitalnu transformaciju implementacijom robotske automatizacije procesa (RPA) s ciljem automatizacije poslovnih procesa vezanih uz dio papirologije koje su do sada radili zaposlenici u Odjelu EU fondova. „Digitalna transformacija temelji se na otkrivanju novih setova podataka i pretvaranju istih u iskoristive digitalne oblike koji omogućavaju da se stvari obavljaju na novi način. Inovacija u tehnologiji pomaže nam da stvaramo nove ideje, koristimo specijalizirane alate za organizaciju i upravljanje poslovnim procesima, ali najvažnije od svega, stvaramo bolje usluge i iskustvo za naše klijente i zaposlenike. Sretna sam što je Financijska agencija krenula u ovom smjeru jer znanje i iskustvo zaposlenih dobiva na vrijednosti korištenjem novih tehnologija“, istaknula je Agneza. Ne manje bitne su interne edukacije i radionice usmjerene novim metodologijama i alatima koji potiču inovativnost i bolje povezuju organizacijske jedinice te ljudi koji imaju mogućnost dati ideju, a koje Agneza vidi kao glavne pokretače razvoja i uspjeha.
Fina također kontinuirano otvara IT razvojne centre pri čemu je ovakav moderan koncept vezan uz suradnju s lokalnom zajednicom te pripadajućim fakultetom, učilištem ili školom, a njegovi krajnji ciljevi su razvoj modernih IT proizvoda koji zadovoljavaju potrebe lokalne sredine te zapošljavanje lokalnog stanovništva.
Obzirom da je glavna tema događanja bila korisničko iskustvo u javnom sektoru, tj. kako na temelju prikupljanja informacija i komunikacije s korisnicima možemo raditi pomake u razvoju i kreirati nove usluge, sudionici su imali priliku čuti što zaista korisnici očekuju od pružatelja javnih usluga od strane Katarine Pranjić, direktorice i konzultantice za korisničko iskustvo u Radilici. Katarina je pritom istaknula pouzdanost, jednostavnost i brzinu. Na njezinu prezentaciju nadovezao se Leo Mršić, direktor Algebra LAB-a, koji je pokazao na zanimljivom primjeru iz turizma kako prikupljeni podaci mogu biti podrška inovacijama u javnom sektoru.Na kraju meetupa, održana je panel rasprava na temu 'Kako komuniciramo s našim korisnicima - građanima' na kojoj su sudjelovali predstavnici gradova: Damir Feher (grad Bjelovar), Dario Jembrek (grad Koprivnica) i Josip Petrić (grad Samobor). Sudionici na panelu razgovarali su o hrvatskoj realnosti, problemima, izazovima, pozitivnim primjerima i projektima te konkretnim koracima koje je moguće i potrebno poduzeti kako bi se napravili značajni pomaci u izgradnji i razvoju pametnih gradova, gradova koji građanima omogućuju bolji i kvalitetniji život.
Zaključak je da se javni sektor mora dinamično i kontinuirano mijenjati, kako bi svojim dionicima, ponajprije građanima, mogao pružiti najbolju moguću uslugu. Za ostvarivanje tog cilja mora prvenstveno podizati vlastitu razinu efikasnosti, biti otvoren prema korištenju novih tehnologija, i, najbitnije, osluškivati želje i potrebe korisnika.