Hodogram za Fiskalizaciju 2.0 - vodič za obrtnike
Fina je u sklopu suradnje s Udruženjem obrtnika grada Zagreba pripremila vodič koji će obrtnicima pomoći u prilagodbi na obveznu razmjenu e-računa od sljedeće godine
Hodogram za obrtnike i Fiskalizaciju 2.0 objavljen je u posebnom prilogu Večernjeg lista "Zagrebački obrtnik". Prenosimo ga u cijelosti.
Udruženje obrtnika grada Zagreba nastavlja uspješnu suradnju s Financijskom agencijom. Naši partneri iz Fine pripremili su Hodogram aktivnosti, dokument koji će obrtnicima poslužiti kao praktičan vodič, pomažući im na najjednostavniji način u prilagodbi Fiskalizaciji 2.0.
Početkom iduće godine, naime, uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja e-računa za porezne obveznike u sustavu PDV-a. Uvodi se i obveza zaprimanja e-računa za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja i tijela državne uprave koji nisu u sustavu PDV-a, a od 1. siječnja 2027. obveza izdavanja e-računa proširuje se i na te korisnike. Udruženje obrtnika stoga i ovim putem nastoji pomoći svojim članovima u prilagodbi promjenama.
I.
DAVANJE PUNOMOĆI FINI ZA SLANJE E-RAČUNA
Za korisnike koji nisu u mogućnosti samostalno poslati račun, Fina nudi uslugu slanja e-računa u ime korisnika na temelju punomoći koju korisnik daje Fini. Razgranata mreža poslovnica omogućuje da je usluga dostupna svima i svugdje, pri čemu već nakon inicijalnog davanja punomoći više nije potrebno dolaziti, već se komunikacija može odviti elektroničkim putem, a djelatnici Fine obavit će unos i slanje e-računa u ime korisnika.
Dokumentacija za ugovaranje usluge slanja računa na temelju punomoći dane Fini:
- Punomoć za korištenje servisa Fina e-Račun i e-Arhiv – jedan primjerak
- Preslika osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice osobe ovlaštene za zastupanje opunomoćitelja
- Izvadak iz nadležnog registra gdje je provedena registracija poslovnog subjekta – ne stariji od šest mjeseci
Uz davanje punomoći za slanje e-računa, putem aplikacije m-Fina mogu se i pregledavati zaprimljeni e-računi. Za tu opciju potrebno je označiti “Zaprimanje e-računa putem mobilne aplikacije m-Fina” u obrascu punomoći.
Navedenu dokumentaciju moguće je predati putem OSPD-a (u tom slučaju potrebno je potpisati dokumente naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu) ili u najbližoj poslovnici Fine. Nakon obrade dokumentacije koja je predana u Finu, potrebno je preuzeti besplatnu mobilnu aplikaciju m-Fina. Autorizacijski ključ za aktivaciju m-Računa unutar mobilne aplikacije m-Fina primit ćete putem e-maila.
Usluga uključuje slanje e-računa, zaprimanje e-računa putem mobilne aplikacije m-Fina, besplatno slanje svih priloga, obavijest o statusu te dugoročno arhiviranje na servisu Fina e-Arhiv. Naknade se naplaćuju prema cjeniku Fine i objavljene su na mrežnim stranicama Fine.
II.
FINA E-RAČUN WEB APLIKACIJA
Web aplikaciji Fina e-Račun možete pristupiti bilo kada i bilo gdje. Praktično je rješenje za male poduzetnike, obrtnike i sve one koji nemaju potrebu slati veću količinu e-računa. Korištenje servisa Fina e-Račun putem web-aplikacije podrazumijeva pojedinačno slanje i zaprimanje e-računa, a preduvjet za korištenje je posjedovanje digitalnog certifikata na kriptouređaju.
Ako vaša tvrtka dosad nije imala ni jednu vrstu Finina digitalnog certifikata, za početak je potrebno pripremiti ovu dokumentaciju:
- Izvadak iz nadležnog registra poslovnog subjekta – ne stariji od šest mjeseci
- Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju prema NKD-u i matičnom broju – samo za pravne subjekte
- Preslika osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta
1. UGOVARANJE POJEDINAČNE USLUGE FINA E-RAČUN
Potrebno je ispuniti sljedeće dokumente:
- Zahtjev za izdavanje poslovnog digitalnog certifikata – jedan primjerak
- Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte – jedan primjerak za predaju putem OSPD-a ili tri primjerka za predaju u poslovnici
- Preslika osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice korisnika certifikata
- Pristupnica za internetski servis Fina e-Račun – jedan primjerak
Dodatno, ako imate više poslovnih jedinica koje će koristiti Fina e-Račun, potrebno je ispuniti i pristupnicu za registraciju poslovnog subjekta s poslovnim jedinicama za servis Fina e-Račun – jedan primjerak.
Navedena dokumentacija može se predati putem Online servisa za predaju dokumentacije (OSPD) ili osobno u najbližoj poslovnici Fine. Za predaju dokumentacije preko OSPD-a potrebno je potpisati dokumente naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Kriptouređaj (USB stick) mora preuzeti osobno korisnik certifikata, uz predočenje identifikacijskog dokumenta (osobna iskaznica ili putovnica).
Sve potrebne upute i informacije o preuzimanju i aktivaciji certifikata korisnik će primiti putem e-maila. Fina kriptouređaj (USB stick) osigurava pristup na više Fininih e-servisa. Nakon aktivacije Fina kripto uređaja (USB sticka) i zaprimanja obavijesti o provedenoj registraciji na e-mail, aplikacija je spremna za korištenje.
2. DAVANJE PUNOMOĆI TREĆOJ STRANI ZA PRISTUP SERVISU FINA E-RAČUN
Fina e-Račun moguće je koristiti u ime i za račun drugog poslovnog subjekta. Preduvjeti za davanje punomoći su da opunomoćenik ima Finin kriptouređaj (USB stick) i da je korisnik usluge Fina e-Račun. Opunomoćitelj ne mora imati Finin kriptouređaj (USB stick) i ne mora biti korisnik usluge Fina e-Račun.
Potrebno je ispuniti odgovarajuće dokumente:
- Punomoć za korištenje servisa Fina e-Račun za poslovne subjekte – jedan primjerak
- Preslika osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice osobe ovlaštene za zastupanje opunomoćitelja
Punomoć mora potpisati i osoba ovlaštena za zastupanje opunomoćitelja i osoba ovlaštena za zastupanje opunomoćenika.
Navedenu dokumentaciju moguće je predati putem OSPD-a (u tom slučaju potrebno je potpisati dokumente naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu) ili u najbližoj poslovnici Fine. Korisnik može početi koristiti aplikaciju nakon što putem e-maila primi obavijest o provedenoj registraciji.
3. UGOVARANJE PAKETA
Uz servis e-Račun, moguće je ugovoriti servise e-Arhiv i Fina Faktoring Platformu u okviru paketa usluga Fina e-Račun PLUS.
Kako biste ugovorili paket usluga, potrebno je ispuniti odgovarajuće dokumente:
- Zahtjev za izdavanje poslovnog digitalnog certifikata – jedan primjerak
- Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte – jedan primjerak za predaju putem OSPD-a ili tri primjerka za predaju u poslovnici
- Preslika osobne iskaznice (prednja i stražnja strana) ili putovnice korisnika certifikata
- Pristupnica za ugovaranje paketa Fina e-Račun PLUS – jedan primjerak
Dodatno, ako imate više poslovnih jedinica koje će koristiti servise paketa Fina e-Račun PLUS, potrebno je ispuniti i pristupnicu za registraciju poslovnog subjekta s poslovnim jedinicama na servise paketa Fina e-Račun PLUS (jedan primjerak).
Navedena dokumentacija može se predati putem Online servisa za predaju dokumentacije (OSPD) ili osobno u najbližoj poslovnici Fine. Kriptouređaj (USB stick) mora preuzeti osobno korisnik certifikata, uz predočenje identifikacijskog dokumenta (osobna iskaznica ili putovnica). Sve potrebne upute i informacije o preuzimanju i aktivaciji certifikata korisnik će primiti putem e-maila. Fina kriptouređaj (USB stick) osigurava pristup na više Fininih e-servisa. Nakon aktivacije Fina kriptouređaja (USB sticka) i zaprimanja obavijesti o provedenoj registraciji na e-mail, aplikacija je spremna za korištenje.
Svi članovi Udruženja obrtnika grada Zagreba pri ugovaranju paketa ostvaruju 30 posto popusta!
Fina u sklopu Fiskalizacije 2.0 djeluje kao registrirana pristupna točka te svojim korisnicima pruža sve pripadajuće usluge unutar B2B i B2G razmjene e-računa.
Uz postojeću uslugu razmjene e-računa, Fina omogućuje i proces fiskalizacije, što uključuje:
- Slanje fiskalnih poruka za ulazne i izlazne e-račune
- Slanje izvještaja prema servisu eIzvještavanje, uključujući:
a) evidenciju naplaćenih e-računa
b) evidenciju odbijenih e-računa
c) evidenciju neposlanih e-računa.
Finini korisnici trebat će u okviru Fiskalizacije 2.0 odabrati Finu za svog informacijskog posrednika u FiskAplikaciji Porezne uprave te joj dati sva potrebna ovlaštenja da u ime korisnika provodi razmjenu e-računa, fiskalizaciju e-računa i eIzvještavanje.
Za navedeno je potrebno u polje za dodavanje ovlaštenja za fiskalizaciju unijeti Finin OIB. Korisnik može fiskalizaciju obavljati i samostalno te će u tom slučaju u polje za dodavanje ovlaštenja za fiskalizaciju biti potrebno unijeti OIB poslovnog subjekta.
POPIS LOKACIJA
U ovim poslovnicama možete ugovoriti uslugu slanja e-računa na temelju punomoći dane Fini:
| POSLOVNICA | ADRESA | TELEFON |
|---|---|---|
| Poslovnica City Center One West | Jankomir 33, 10090 Zagreb | 01/6128-850 |
| Poslovnica Prečko | Josipa Slavenskog 1, 10000 Zagreb | 01/6128-895 |
| Poslovnica Avenue Mall | Avenija Dubrovnik 16, 10000 Zagreb | 01/6128-345 |
| Poslovnica Travno | Božidara Magovca 23, 10000 Zagreb | 01/6128-391 |
| Poslovnica Gajnice | Hrvatskih iseljenika 3, 10090 Zagreb | 01/6127-330 |
| Poslovnica Črnomerec | Grahorova 20, 10000 Zagreb | 01/6128-350 |
| Poslovnica Zvonimirova | Ul. kralja Zvonimira 54, 10000 Zagreb | 01/6128-905 |
| Poslovnica Rudeš | Jablanska 54 (Rudeš), 10000 Zagreb | 01/6128-850
|
| Poslovnica Dubrava | Aleja javora 3, 10000 Zagreb | 01/6127-785 |
| Poslovnica Ravnice | Albrechtova 30, 10000 Zagreb | 01/6128-778 |
| Poslovnica Kustošija | Ilica 307, 10000 Zagreb | 01/6128-611 |
| Poslovnica Trešnjevka | Ozaljska 10, 10000 Zagreb | 01/6128-412 |
| Poslovnica Novi Zagreb | V. Holjevca 10, 10000 Zagreb | 01/6128-320 |
| Poslovnica Centar | Smičiklasova 17, 10000 Zagreb | 01/6128-213 |
| Poslovnica Arena centar | Ulica Vice Vukova 6, 10000 Zagreb | 01/6127-790 |
| Poslovnica Vukovarska | Ulica grada Vukovara 70, 10000 Zagreb | 01/6127-445 |
| Poslovnica Savica Šanci | Vrtni put 3, 10000 Zagreb | 01/6128-102 |
| Poslovnica City Center One East | Slavonska avenija 11d, 10000 Zagreb | 01/6127-714 |


