Preskoči na glavni sadržaj

Od 2026. e-račun postaje obavezan: Što je poduzetnicima potrebno za digitalizaciju poslovanja?

Digitalizacija poslovnih procesa danas je u poslovanju nužnost, a od 2026. razmjena e-računa postat će obavezna za sve poduzetnike. Provjerite kako se možete digitalizirati u 10 koraka

U današnje doba digitalizacija poslovanja postala je neizbježna za tvrtke koje žele biti konkurentne i učinkovite. Automatizacija, jednostavnost pristupa, sigurnost i smanjenje papirologije ključni su faktori koji omogućuju modernim poslovnim subjektima brže i lakše vođenje poslovnih procesa. Fina, kroz svoj brand Digit.ALL, nudi sveobuhvatan portfelj digitalnih servisa koji poduzetnicima olakšava prijelaz na elektroničko poslovanje – ispričala je članica Uprave Fine, Vinka Ilak na konferenciji Poduzetnice 3.0.

Istaknula je i da će početkom 2026. elektronička razmjena računa postati obavezna za sve poslovne subjekte, a sva poduzeća koja se nisu digitalizirala morat će to ubrzo napraviti. 

Svima onima koji razmišljaju o osnivanju poduzeća, Ilak ukazuje na jednostavniju opciju koja ne zahtijeva fizički odlazak u institucije već pokretanje poslovanja iz udobnosti svog doma putem START-a, kroz jedan elektronički postupak. 

POGLEDAJTE VIDEO:

 

10 koraka prema digitalizaciji poslovanja 

Kako bi u svoje poslovanje lakše i sigurnije implementirali digitalne procese te si osigurali bolju poziciju na tržištu, donosimo detaljan vodič za digitalizaciju poslovanja:   

  1. ANALIZIRAJTE I DEFINIRAJTE POSLOVNE PROCESE 
    Prvi korak u digitalizaciji je temeljita analiza trenutačnih poslovnih procesa. Identificirajte ključne procese u svom poslovanju i napravite detaljan popis. To uključuje mapiranje kako se procesi međusobno povezuju i koji su najvažniji za učinkovito poslovanje. Tako ćete lakše odrediti prioritete i prepoznati gdje je digitalizacija najpotrebnija. 
     
  2. DIGITALIZIRAJTE PAPIRNU DOKUMENTACIJU 
    Digitalizacija papirnih dokumenata ključna je za ubrzanje poslovnih procesa i povećanje sigurnosti podataka. Fina nudi uslugu Arhiviranje i digitalizacija dokumentacije omogućujući jednostavan pristup i očuvanje integriteta dokumenata. Time smanjujete potrebu za fizičkim prostorom i usklađujete se s propisima o čuvanju dokumentacije. 
     
  3. PRIBAVITE DIGITALNE CERTIFIKATE 
    Digitalni certifikati ključni su za sigurno potpisivanje i autentifikaciju digitalnih dokumenata. Finini certifikati, temeljeni na PKI tehnologiji, osiguravaju visoku razinu zaštite i pouzdanost vaših podataka. Njihovom primjenom vaša tvrtka može jednostavno potvrditi identitet korisnika i zaštititi dokumente od neovlaštenih izmjena, čime se povećava povjerenje u digitalne procese i komunikaciju. 
     
  4. POTPISUJTE ELEKTRONIČKI 
    E-potpis omogućava elektroničko potpisivanje dokumenata, zamjenjuje vlastoručni potpis na papiru i znatno ubrzava procese. Velike i srednje tvrtke mogu koristiti integraciju s potpisnim rješenjem, a male tvrtke i obrti Fina e-Potpis Oblak koji omogućava potpisivanje dokumenata putem mobilne aplikacije, što donosi fleksibilnost i brzinu potrebnu za moderno poslovanje. 
     
  5. DODATNO ZAŠTITITE DIGITALNE DOKUMENTE 
    Za dodatnu zaštitu digitalnih dokumenata preporučuje se korištenje vremenskog žiga. Fina Vremenski žig osigurava da dokumenti ostanu nepromijenjeni tijekom vremena i omogućava brzo prepoznavanje eventualnih izmjena. To je od ključne važnosti za poslovnu dokumentaciju koja zahtijeva dugoročnu pohranu i valjanost. 
     
  6. SPREMITE SVOJE DOKUMENTE NA SIGURNO 
    Pohrana digitalnih dokumenata mora biti sigurna i dostupna. Fina e-Arhiv pruža centralizirano rješenje za pohranu dokumenata, omogućujući im pristup kad god je potrebno, uz očuvanje njihove cjelovitosti i autentičnosti. Sigurna pohrana ključna je za zaštitu povjerljivih informacija i olakšava vođenje poslovne arhive. 
     
  7. PROVJERITE VALJANOST TUĐIH E-POTPISA 
    U poslovnoj suradnji često se susrećete s elektronički potpisanim dokumentima drugih tvrtki. Provjera valjanosti tih potpisa putem Fina Validatora osigurava da je svaki dokument potpisan pravovaljano i u skladu sa zakonom. Ovo rješenje pruža sigurnost i transparentnost pri razmjeni važnih dokumenata.
     
  8. ŠALJITE E-RAČUNE 
    U skladu s novim propisima, razmjena e-računa postaje obvezna za sve poslovne subjekte. Fina e-Račun omogućava jednostavno i sigurno slanje, primanje i pohranu računa, što skraćuje vrijeme obrade i administrativne troškove. Implementacijom ovog rješenja vaše će poslovanje biti usklađeno sa zakonskim regulativama. 
     
  9. OLAKŠAJTE SI NAPLATU POTRAŽIVANJA 
    Uz Fina Faktoring platformu korisnici e-Računa mogu ubrzati naplatu potraživanja. Ova digitalna platforma omogućava procesiranje zahtjeva za otkup potraživanja, procjenu rizika i potpisivanje ugovora - sve u potpunosti digitalno. Time se poboljšava likvidnost i osigurava brži priljev sredstava. 
     
  10. PLANIRAJTE DALJNJU DIGITALNU INTEGRACIJU 
    Digitalizacija je kontinuirani proces. Planirajte daljnje korake za poboljšanje i proširenje digitalnih rješenja u svom poslovanju. To uključuje integraciju novih tehnologija i prilagodbu promjenama na tržištu kako biste ostali konkurentni i relevantni.
  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.