Građanima EU omogućen pristup hrvatskim javnim elektroničkim uslugama putem sustava e-Građani
U Ministarstvu uprave je u petak 9. lipnja predstavljen projekt "Omogućavanje pristupa hrvatskim javnim e-uslugama unutar platforme e-Građani za EU/EEA građane" (engl. The Ensuring Access to Croatian Public e-Services within e-Citizens Platform for EU/EEA Citizens, 2015-HR-IA-0069), kojeg sufinancira Europska unija.
Svrha je ovog projekta promocija korištenja infrastrukture elektroničke identifikacije građana u zemljama EU i Europskoga gospodarskog prostora (EEA).
Uvodni govor održao je Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.
Državni tajnik Ministarstva uprave, Darko Nekić naglasio je kako je RH među prvim članicama Europske unije omogućila korištenje svojih e-usluga građanima ostalih država članica EU: "Građani Europske unije, koristeći svoje nacionalne vjerodajnice, moći će primjerice, između ostalog, dobiti elektroničku potvrdu o svome radno-pravnom statusu, izvršiti online prijavu na programe visokih učilišta u RH, dobiti e-potvrdu o učeničkom statusu te će im elektroničkim putem biti omogućena dodjela OIB-a".
Projekt je predstavio Dražen Božić, voditelj Projektnog tima CEF eID 2015-HR i načelnik Sektora za infrastrukturu u Upravi za e-Hrvatsku Ministarstva uprave, a potom su pojektni koordinatori iz partnerskih institucija predstavili javne usluge za EU/EEA građane.
Projekt CEF eID 2015 započeo je 15. lipnja 2016. godine, a završava 14. lipnja 2017. godine. Ukupna vrijednost projekta je 614.979 EUR, a iznos darovanih sredstava je 461.234 EUR, što predstavlja 75% ukupne vrijednosti.
Koordinator aktivnosti projekta CEF eID 2015 je Ministarstvo uprave, a Financijska agencija je operativni izvršitelj Nacionalnog sustava autentikacije (NIAS),koji će prilagoditi za korištenje i upravljanje elektroničkim identitetima (NIAS-CEF-eID) u skladu s Uredbom o elektroničkoj identifikaciji i uslugama povjerenja za elektroničke transakcije na unutarnjem tržištu (eIDAS). Partneri u projektu, odnosno pružatelji elektroničkih usluga za građane su:
- Ministarstvo financija – Porezna uprava – omogućit će dodjelu osobnoga identifikacijskog broja elektroničkim putem te pojednostavniti proces registracije stranih fizičkih osoba u sustav;
- Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje – omogućit će inozemnim korisnicima traženje i dobivanje elektroničkih zapisa o radno-pravnim podacima;
- Agencija za znanost i visoko obrazovanje – omogućit će stranim državljanima prijavu na sveučilišne diplomske i specijalističke diplomske stručne studijske programe na visokom učilištima u Republici Hrvatskoj;
- Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje – omogućit će online registraciju Europske kartice zdravstvenog osiguranja stranaca te dohvat informacija o nastalim troškovima neodgodive zdravstvene zaštite u Hrvatskoj u proteklih 12 mjeseci;
- Hrvatska akademska i istraživačka mreža – omogućit će strancima e-Dnevnik za roditelje i učenike, e-Upis u srednje i e-Potvrde o učeničkom statusu;
- Sveučilišni računski centar – omogućit će stranim državljanima uslugu pribavljanja zapisa o statusu studenta;
- Hrvatska turistička zajednica – osigurat će strancima, vlasnicima turističkih kapaciteta, prijavu i odjavu turista.
Implementacijom projekta CEF eID 2015, Republika Hrvatska ispunila je sve uvjete za pristup nacionalnim vjerodajnicama država članica EU i u skladu s uredbom eIDAS omogućila građanima ostalih država članica EU korištenje elektroničkih usluga koje pružaju tijela javne vlasti RH, uključena u sustav e-Građani.