"Prednost Fininih servisa unutar brenda Digit.ALL je njihova sigurnost"
Finina direktorica Sektora digitalnih rješenja Andreja Kajtaz u velikom intervju za portal ICTbusiness.info istaknula je prednosti Fininih Digit.ALL usluga te važnost njihove višekanalne upotrebe u radu poslovnih korisnika
Intervju objavljen 29. listopada 2024. godine na portalu ICTbusiness.info prenosimo u cijelosti.
Fina širi portfelj svojih digitalnih usluga uz najvišu razinu sigurnosti
Prednost Fininih servisa unutar brenda Digit.ALL je njihova sigurnost, zahvaljujući višeslojnom pristupu zaštiti podataka, kao i pružanje usluga za dugoročno elektroničko poslovanje na jednom mjestu.
- Prednost je što Digit.ALL objedinjuje različite usluge za dugotrajno sigurno elektroničko poslovanje po principu „ključ u ruke“ – korisniku nudimo sve na jednome mjestu - ističe za ICTbusiness.info Andreja Kajtaz, direktorica Fininog Sektora digitalnih rješenja, te dodaje kako se radi o portfelju koji poslovnim subjektima olakšava digitalizaciju procesa - poput elektroničkog računa, digitalne platforme za faktoring, elektroničkog potpisa, vremenskog žiga, validatora, digitalnih certifikata, elektroničkog arhiva te pohrane i pretvaranja papirne dokumentacije u digitalni oblik.
Prema njezinim riječima, u elektroničkom poslovanju sigurnost je na prvom mjestu te je istaknula kako je Fina prvi kvalificirani pružatelj usluga povjerenja i nositelj EU znaka pouzdanosti u Hrvatskoj, a upravo je to jedna od najvažnijih prednosti za korisnike Fininih servisa.
Na koji je način stvoren brend Digit.ALL i što se sve krije iza tog brenda? Što će on značiti za korisnike?
Digit.ALL je Finin brend koji se odnosi na skup servisa za podršku elektroničkom poslovanju. Radi se o portfelju koji poslovnim subjektima olakšava digitalizaciju procesa - poput elektroničkog računa, digitalne platforme za faktoring, elektroničkog potpisa, vremenskog žiga, validatora, digitalnih certifikata, elektroničkog arhiva te pohrane i pretvaranja papirne dokumentacije u digitalni oblik. Mnogi možda nisu upoznati s činjenicom da je Fina prva u Hrvatskoj ušla u segment digitalne infrastrukture, i to još davne 2003. godine, no do danas smo razvili brojna rješenja koja su dio brenda Digit.ALL. Cilj nam je nastaviti širiti ovaj portfelj te korisnicima ponuditi što više usluga na jednom mjestu.
Na koji način brend Digit.ALL pridonosi unaprjeđenju elektroničkog poslovanja u Hrvatskoj, te koje konkretne prednosti pruža korisnicima u usporedbi s drugim sličnim rješenjima na tržištu?
U elektroničkom poslovanju sigurnost je na prvom mjestu. Stoga mislim da je važno naglasiti kako je Fina prvi kvalificirani pružatelj usluga povjerenja i nositelj EU znaka pouzdanosti u Republici Hrvatskoj, a upravo je to jedna od najvažnijih prednosti za naše korisnike. Fina se nalazi na Pouzdanom popisu pružatelja usluga povjerenja, odnosno listi pružatelja usluga povjerenja u Europskoj uniji (European Union Trusted List).
Naši e-servisi temelje se na PKI tehnologiji (eng. Public Key Infrastructure), baziranoj na digitalnim certifikatima, čime se jamči visoka razina sigurnosti i autentikacija korisnika servisa. Sigurnost tehnologija koju koristimo, kontinuirana podrška kroz razne kanale, kao i stalno unaprjeđivanje servisa, prednosti su koje naši korisnici prepoznaju. Druga prednost je što Digit.ALL objedinjuje različite usluge za dugotrajno sigurno elektroničko poslovanje po principu „ključ u ruke“ – korisniku nudimo sve na jednome mjestu.
Fina je podigla certifikat za e-Potpis na višu razinu sigurnosti, a uz to je i završen projekt uvođenja udaljenog kvalificiranog e-potpisa. Što to konkretno znači za korisnike?
Udaljeni kvalificirani elektronički potpis korisnicima prvenstveno omogućava digitalni vlastoručni potpis koji pravno zamjenjuje vlastoručni potpis na papiru te osigurava autentičnost i neporecivost. Baš kao i digitalni certifikati koje izdajemo na različitim kriptouređajima, certifikat za udaljeni e-Potpis krajnjim korisnicima osigurava mobilnost i jednostavniju primjenu. Partnerima, tvrtkama i institucijama koje nude svoje digitalne usluge svojim korisnicima, na ovaj način omogućujemo lakšu integraciju i primjenu digitalnog potpisa u njihovim digitalnim rješenjima, a samim time i poboljšanje korisničkog iskustva kojem svi teže.
Kako osiguravate da vaše usluge ostanu razumljive i jednostavne za korištenje, s obzirom na kompleksnost sustava koji stoje u pozadini pružanja usluga građanima i poduzetnicima?
Korisničko iskustvo nam je od iznimne važnosti, zbog čega redovito provodimo revizije naših servisa, anketiramo korisnike i prikupljamo povratne informacije kako bismo identificirali područja koja mogu biti unaprijeđena. Proces razvoja smo također unaprijedili uključivanjem korisničkog iskustva (UX) u sve faze - od preispitivanja potreba korisnika do implementacije samih rješenja. Na taj način osiguravamo da naša digitalna rješenja, iako tehnički kompleksna, ostanu intuitivna i jednostavna za korištenje građanima i poduzetnicima.
Što na tržište donosi Fina Faktoring platforma? Na koji način ona funkcionira?
Fina Faktoring platforma je inovativno digitalno rješenje koje pojednostavljuje proces otkupa potraživanja temeljenih na nedospjelim e-računima, omogućujući korisnicima brzinu, sigurnost i transparentnost. Platforma je povezana sa servisima Fina e-Račun i Fina Info.BIZ te uključuje sveobuhvatni digitalni proces – od dostavljanja zahtjeva za otkup, procjene rizika, do elektroničkog potpisivanja ugovora. Osim toga, osigurava pohranu dokumentacije i notifikacije o statusu transakcija, čime se korisnicima pruža maksimalna učinkovitost u poslovanju.
U modernom poslovanju danas je sigurnost na prvom mjestu. Kako su Digit.ALL sustavi zaštićeni od kibernetičkih prijetnji i kako se prilagoditi na ono što nas u ovom segmentu čeka u budućnosti?
Svi servisi u sklopu Digit.ALL brenda su sigurni zahvaljujući višeslojnom pristupu zaštiti podataka. Primjenjujemo međunarodne sigurnosne standarde poput ISO/IEC 27001 i okvira CIS za upravljanje kibernetičkim operacijama, redovito usklađujući pravila s regulatornim zahtjevima. Posebni timovi brinu o sigurnosnim strategijama, dok tehničke mjere uključuju sustave za prevenciju, detekciju i nadzor prijetnji. Naša infrastruktura kontinuirano se provjerava, a zaposlenici i korisnici redovito se educiraju o sigurnosnim pravilima, osiguravajući maksimalnu zaštitu u digitalnom poslovanju.
Kako digitalne usluge približiti krajnjim korisnicima, prije svega malim poduzetnicima i građanima?
Naša prednost leži u višekanalnoj upotrebi naših digitalnih rješenja. Većinu usluga, poput e-Računa i e-Potpisa, korisnici mogu koristiti na način koji im najviše odgovara – putem automatiziranih integracija u interne sustave, poput ERP-a ili korištenjem jednostavnih web aplikacija, ovisno što odgovara njihovim potrebama.
Također, svjesni smo potrebe za fizičkom podrškom, stoga Fina ima više od 180 poslovnica gdje naši zaposlenici stoje na raspolaganju korisnicima – bilo da se radi o kreiranju i slanju e-Računa, upisu trezorskih zapisa, izdavanju digitalnih certifikata, ili pružanju pomoći prilikom korištenja digitalnih usluga u našem e-Kutku u podružnicama i slično. Iako smo davno utabali put digitalne infrastrukture, nismo zaboravili na potrebe svih ciljnih skupina naših korisnika.
Uskoro se i među tvrtkama očekuje poslovanje odnosno potpuna razmjena računa među poslovnim subjektima u digitalnom obliku. Kako će se Fina za to pripremiti i kako pomoći tvrtkama da to ne bude veći udar na njihovo poslovanje?
Fina je jedan od prvih i najvećih informacijskih posrednika za razmjenu e-računa u Hrvatskoj te se kontinuirano prilagođavamo rastućem broju transakcija. Usluga Fina e-Račun je osmišljena kako bi bila dostupna i velikim sustavima, koji se izravno integriraju s našim servisom, kao i manjim korisnicima, koji pristupaju putem web aplikacije.
Proces razmjene e-računa usklađen je s EU normama i nacionalnim zakonodavstvom, što osigurava standardizaciju i pravnu usklađenost. Krajnji korisnici ne moraju brinuti o tehničkim standardima, jer ih sustav automatski vodi i kontrolira. Nastavit ćemo prilagođavati svoje usluge novim zakonskim propisima, kako bismo korisnicima omogućili najviši stupanj funkcionalnosti, smanjujući njihovu potrebu za dodatnim poslovnim koracima.