Project ePIC - seminar o prekograničnoj razmjeni elektroničkih identiteta za predstavnike diplomatskih misija u RH
Održan je seminar namijenjen diplomatskim predstavništvima u RH i konzularnim uredima s ciljem njihovog upoznavanja s mogućnostima pristupa državljana Europske unije (EU) i Europskog gospodarskog prostora (EEA) hrvatskim javnim e-uslugama korištenjem vlastitih nacionalnih vjerodajnica izdanih sukladno eIDAS Uredbi.
Financijska agencija, kao nositelj projekta ePIC – Electronic Public Identification Croatia, financiranog iz programa Instrument za povezivanje Europe (CEF – Connecting Europe Facility), dana 15. svibnja 2019. godine organizirala je seminar o mogućnostima prekogranične razmjene elektroničkih identiteta.
Seminar je održan na engleskom jeziku te je bio namijenjen diplomatskim predstavništvima u RH i konzularnim uredima s ciljem njihovog upoznavanja s mogućnostima i prednostima korištenja elektroničke identifikacije, odnosno mogućnostima pristupa državljana Europske unije (EU) i Europskog gospodarskog prostora (EEA) hrvatskim javnim e-uslugama korištenjem vlastitih nacionalnih vjerodajnica izdanih sukladno eIDAS Uredbi.
Direktorica Službe podrške razvoju poslovanja, gđa. Agneza Margetić Crnčec, uvodno je pozdravila prisutne te je u svom obraćanju naglasila nastojanje Financijske agencije da, u suradnji s Ministarstvom uprave, kontinuirano radi na povećanju učinkovitosti komunikacije između javnih tijela, poduzeća i građana kao i na razvoju te unapređenju elektroničkih usluga namijenjenih kako hrvatskim tako i državljanima EU/EEA.
U nastavku se, ispred Ministarstva uprave, kao središnjeg tijela nadležnog za projekt e-Građani te sunositelja provedbe eIDAS Uredbe u Republici Hrvatskoj, prisutnima obratio g. Igor Ljubi iz Uprave za e-Hrvatsku, koji je u svom govoru naglasio važnost i nužnost prekogranične suradnje te ukazao na činjenicu kako su upravo digitalizacija javne uprave i razvoj digitalnog društva dvije glavne zadaće Vlade Republike Hrvatske.
Gđa. Ria Bilić i g. Miroslav Loborec iz Financijske agencije sudionicima su prezentirali do sada ostvarene rezultate Republike Hrvatske na području elektroničke komunikacije građana RH s javnim sektorom. Također je istaknuto da je Republika Hrvatska shvatila važnost dostupnosti hrvatskih e-usluga i državljanima EU/EEA te da smo jedna od prvih zemalja koja je istima omogućila pristup svojim javnim e-uslugama korištenjem njihovih vlastitih nacionalnih vjerodajnica. Slijedom navedenog, predstavljeni su rezultati prvog realiziranog CEF eID projekta "Ensuring Access to Croatian Public e-Services within e-Citizens platform for EU/EEA Citizens" kao i svrhu te očekivane rezultate ePIC projekta koji je trenutno u provedbi.
Predstavnice projektnih partnera ePIC projekta prisutne su pobliže upoznale s uslugama koje će njihove institucije, u okviru navedenog projekta, omogućiti EU/EEA državljanima. Tako su gđa. Tanja Magdić Ukalović i gđa. Daniela Šantalab iz Ministarstva pravosuđa prezentirale dvije usluge - on-line dobivanje izvadaka iz zemljišnih knjiga i podnošenje elektroničkog zahtjeva za otvaranje tvrtke u RH dok je gđa. Vedrana Lončar iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prezentirala tri usluge - ePomorac, ePlovilo i eNautika.
Na seminaru su prisustvovala 43 polaznika, od čega 18 polaznika iz diplomatskih predstavništava 12 zemalja Europske unije koji su pokazali izuzetan interes za prezentiranu temu, odnosno za mogućnosti koje pruža prekogranična razmjena elektroničkih identiteta.
Sudionici seminara aktivno su sudjelovali u raspravi, pružili uvid u trenutno stanje u njihovim zemljama te dali konstruktivne prijedloge koji će se moći iskoristiti za daljnji razvoj i unapređenje elektroničkih usluga. Sve navedeno značajno je pridonijelo uspješnosti održane edukacije te su uspostavljeni kontakti s prisutnim predstavnicima diplomatskih misija u Republici Hrvatskoj.