Projekt START dobitnik nagrade „IDC Awards 2020“ za digitalni projekt godine
Fina je s projektom START - sustav za elektroničko pokretanje poslovanja, osvojila nagradu za najbolji digitalni projekt u 2020. godini u Jadranskoj regiji! Ovu nagradu, koja potiče inicijative i izvrsnost u području digitalne transformacije, dodjeljuje tvrtka IDC Adriatics, podružnica neovisne analitičke tvrtke International Data Corporation koja posluje u više od stotinu zemalja svijeta.
U jakoj konkurenciji projekata iz privatnog i javnog sektora koji su bili nominirani za nagradu digitalni projekt godine, međunarodni žiri sastavljen od ICT stručnjaka je kao najbolji u regiji odabrao START! START je jedinstveni informacijski sustav za elektroničko pokretanje poslovanja koji je najviše do sada promijenio i pojednostavio način pokretanja poslovanja u Republici Hrvatskoj.
Osim što je poslovanje moguće pokrenuti u svega nekoliko dana, iz vlastitog doma, i troškovi pokretanja poslovanja kroz START su niži. To je najznačajnije kod pokretanja poslovanja za d.o.o., jer nema troškova izrade i javnobilježničke ovjere osnivačke dokumentacije, a sudska je pristojba prepolovljena pa novi poduzetnici mogu uštedjeti i više od 2.500 kuna. Sustav je uspostavljen u prosincu 2019. godine, a u nešto više od godinu dana postojanja, kroz sustav START je pokrenuto poslovanje za više od 1.000 društava i obrta.
Neki od aspekata koji su se promatrali kod ocjenjivanja su doprinos projekta vrijednosti organizacije, korištenje digitalnih alata i vještina za pokretanje poslovnih inovacija, organizacija i način vođenja timova te doprinos digitalnoj transformaciji.
Projekti koji su ušli u uži izbor dodatno su predstavljeni žiriju, a pobjedničku prezentaciju održala je Snježana Crnogorac, voditeljica Odjela za podršku sustavu START i voditeljica poslovnog projektnog tima.
Direktorica Fininog Sektora servisa za državu, Iva Sabljak, zahvalila je organizatoru na ovoj nagradi te je istaknula kako je ponosna što je START dobio ovo priznanje jer se radi o projektu koji donosi koristi svim uključenim stranama, a ponajviše korisnicima, nudeći digitalne javne usluge visoke kvalitete. Zahvalila je svim dionicima sustava START, Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja kao nositelju uspostave, Fininim zaposlenicima te projektnim timovima svih povezanih institucija, zbog čije je suradnje ovaj sustav uspješan. Zbog uspostave sustava START pokrenute su velike promjene unutar svih uključenih institucija kako bi se njihovi procesi prilagodili digitalnoj usluzi i jednom elektroničkom procesu za korisnika. Upravo su integracija brojnih dionika, optimizacija njihovih procesa i automatizirana razmjena podataka najveće vrijednosti ovog sustava.
Također je čestitala kolegi Saši Biliću iz APIS IT-a koji je ovom prilikom proglašen digitalnim liderom godine u Jadranskoj regiji.
Kako radi START?
Nositelj uspostave sustava START je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a operativno ga je uspostavila Financijska agencija. START komunicira i razmjenjuje podatke sa sustavima sljedećih dionika: Ministarstva pravosuđa i uprave (sudski registar), Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja (Obrtni registar), Državnog zavoda za statistiku, Ministarstva financija – Porezne uprave, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje te banaka u kojima poduzetnici otvaraju račune prilikom pokretanja poslovanja. Partneri STARTA su također Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ministarstvo unutarnjih poslova RH te Državna geodetska uprava.
Pokretanje poslovanja za društva (d.o.o., j.d.o.o.) i obrte kroz sustav START omogućeno je na daljinu, bez posrednika i kroz samo jedan elektronički postupak. To je moderna e-usluga, utemeljena na načelu unosa minimalno potrebnih podataka, samo jednom. Svi se dostupni podaci povlače iz javnih registara i dostupnih baza podataka te se automatski razmjenjuju. Za korisnika nema odlaska u zasebne institucije niti dokumentacije u papirnom obliku.Dostupne usluge su upis u sudski registar ili Obrtni registar, upis u Registar poslovnih subjekata (Državni zavod za statistiku), registracija u Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, upis u Registar poreznih obveznika i Registar PDV-a i/ili upis PDV ID broja (Porezna uprava), slanje zahtjeva za otvaranje transakcijskih računa (banke) te elektroničko plaćanje svih naknada i temeljnog kapitala.
START je dostupan preko sustava e-Građani i portala start.gov.hr, a uslugama elektroničkog pokretanja poslovanja pristupa se vjerodajnicama visoke razine sigurnosti – elektroničkom osobnom iskaznicom (eOI) ili Fininim osobnim certifikatom.
Više informacija saznajte putem web stranice start.gov.hr, besplatnog broja telefona 0800 0080 ili mailom na podrska.start@fina.hr