START

Informacijski sustav koji građanima omogućuje elektroničko pokretanje poslovanja iz vlastitog doma, 24 sata dnevno, kroz jedan elektronički postupak i u roku od svega nekoliko radnih dana.

START je informacijski sustav koji korisnicima, građanima RH, omogućuje jednostavno i brzo pokretanje poslovanja za d.o.o., j.d.o.o. i obrt, elektroničkim putem. 

 

Prednosti sustava START:

  • uspostava jedne točke za komunikaciju i razmjenu podataka, 
  • prikupljanje podataka po načelu „samo jednom“ i njihova automatska razmjena između  institucija i banaka, 
  • koncept jednog e-obrasca koji korisniku omogućava samostalnost bez potrebe uključivanja posrednika u obliku javnog bilježnika, 
  • stalna informiranost korisnika o statusu zahtjeva te 
  • znatno smanjenje troška i vremena pokretanja poslovanja.

 

Korisnik STARTA sam kreira svoju uslugu, birajući uz obvezne prijave:

  • upis društva u sudski registar i Registar poslovnih subjekata ili 
  • upis obrta u Obrtni registar i registar poreznih obveznika 

opcionalne prijave: 

  • upis u registar obveznika PDV-a i/ili dodjele PDV ID broja,
  • predaju zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa u odabranoj banci,
  • registraciju u sustav HZMO-a.

 

Za uplatu sudskih i upravnih pristojbi te temeljnog kapitala korisniku je u sustavu omogućeno elektroničko plaćanje karticama.

Za korištenje sustava potrebno je imati Finin osobni identifikacijski certifikat visoke razine sigurnosti (FinaCertRDC certifikat na QSCD kripto uređaju) ili elektroničku osobnu iskaznicu (eOI).

 

Nositelj uspostave sustava START je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a operativno ga je uspostavila Financijska agencija, koja pruža i podršku korisnicima. 

 

Više informacija i ulaz u sustav START dostupan je ovdje.

 

Ulaz u sustav