Portal za ePotpis u oblaku

Sigurno potpisivanje i pečatiranje e-potpisom i e-pečatom na daljinu, s bilo kojeg računala, pametnog telefona ili tableta

Usluga koja omogućava izdavanje kvalificiranog digitalnog certifikata za izradu udaljenog e-potpisa na bilo kojem uređaju. Sastavni dio je i usluga izdavanja certifikata za udaljeni e-Pečat.

Usluga je sukladna pravnoj regulativi i EU  uredbi (eIDAS).


Kome je usluga namijenjena?

  • fizičkim osobama/građanima

  • poslovnim subjektima i zaposlenicima unutar pojedinog poslovnog subjekta

  • djelatnicima tijela javne vlasti

  • svim vlasnicima servisa, sustava i aplikacija / IT tvrtkama koji u bilo kojem procesu zahtijevaju elektronički potpis ili e-pečat i žele svojim korisnicima omogućiti jednostavnije korištenje elektroničkog potpisa, neovisno o operacijskim sustavima, preglednicima i hardverskim kripto-uređajima. 

Fina ePotpis u oblaku koristi svima koji žele koristiti napredna i moderna rješenja za primjenu pravnovaljanog elektroničkog potpisa u bilo kojem procesu ili radnji koja zahtijeva elektronički potpis.

Rješenje koje Fina nudi u "oblaku" sastavni je dio usluge CA (Certificate authority).


Koje su prednosti korištenja usluge ePotpis u oblaku?

Povećana mobilnost krajnjih korisnika

Certifikat omogućava mobilnost jer nije vezan uz računalo pa potpisivanje možete obaviti bilo kada i bilo gdje.

Jednostavnije i povoljnije - eliminira korištenje različitih kripto-uređaja i instalaciju programa podrške

Nije potrebno posjedovati hardverski kripto-uređaj, poput smart kartice ili USB tokena, čime uklanjate trošak instalacije i nabavke samog uređaja.

Omogućena je udaljena aktivacija privatnog ključa putem mobilnih uređaja (mobitel, tablet, laptop)

Nije potrebno posjedovati hardverski kripto-uređaj u kojem se nalazi zaštićeni privatni ključ, već ga možete s udaljenosti aktivirati koristeći svoj mobilni uređaj (ili tablet).

Neovisnost o platformi ili Internet pregledniku

Možete ga koristiti sukladno osobnim preferencijama koje se odnose na operativni sustav i preglednike.


Pravni učinak

Elektronički potpis je u skladu s pravnom regulativom, a pritom korisnik ne mora posjedovati ništa osim svog mobilnog uređaja.

Pravni učinak je jednak kao i kod certifikata koji su se do sada izdavali isključivo na kripto uređaju.


Kod ove vrste certifikata se koriste x509.v3 certifikati, kao i kriptografski algoritmi koji su trenutačno prihvaćeni i smatraju se sigurnima i prikladnima za primjene u elektroničkim potpisima/pečatima. Primjena tehnoloških rješenja Fine kao CA, u potpunosti je usklađena sa spomenutom  eIDAS uredbom te s prekograničnim transakcijama u području EU.

Fina putem servisa udaljenog elektroničkog potpisivanja pruža uslugu generiranja i upravljanja privatnim ključevima potpisnika u njihovo ime. Navedeno se provodi na siguran način koji osigurava da te ključeve korisnik ima pod svojom kontrolom, a Fina za to jamči kao kvalificirani pružatelj usluga. Korisnik prilikom provjere vjerodajnica dokazuje svoj identitet poznavanjem tajne zaporke ili PIN-a.

  1. Popunite i potpišite dokumentaciju

    e-potpis za poslovne subjekte:
    Zahtjev za izdavanje poslovnog certifikata za udaljeni e-potpis – 1 primjerak
    Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte - 3 primjerka
    Presliku osobne iskaznice osobe koja će biti korisnik certifikata

    e-potpis za fizičke osobe/građane:
    Zahtjev za izdavanje certifikata za fizičke osobe/građane – 1 primjerak
    Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za fizičke osobe/građane - 2 primjerka
    Presliku osobne iskaznice osobe koja će biti korisnik certifikata

    e-pečat za poslovne subjekte:
    Zahtjev za izdavanje certifikata za e-pečat za pravnu osobu - 1 primjerak
    Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za izdavanje certifikata za elektroničke pečate  - 2 primjerka
    Presliku osobne iskaznice osobe koja će biti korisnik certifikata
  2. Dostavite u najbližu Fininu poslovnicu
  3. Izdavanje i preuzimanje certifikata

    Nakon obrade dokumentacije predane u Finu, korisnik će aktivacijske podatke dobiti odvojeno putem e-pošte i SMS-a. Kombinacijom dobivenih podataka, korisnik vrši on-line preuzimanje certifikata ovdje.
  4. Korištenje usluge

    Nakon što ste preuzeli svoje certifikate, možete početi koristiti uslugu. Ulaz u Portal e-Potpis u oblaku se nalazi ovdje.

Korak 1. Popunite i potpišite dokumentaciju

Za izdavanje certifikata za Fina ePotpis u oblaku potrebno je popuniti i potpisati sljedeću dokumentaciju:

 za poslovne subjekte:

za fizičke osobe/građane:

Za izdavanje certifikata za Fina ePečat u oblaku potrebno je popuniti i potpisati sljedeću dokumentaciju:
za poslovne subjekte:


Korak 1.1. Vaš poslovni subjekt prvi je put korisnik certifikata?

Ako već koristite neke od Fininh digitalnih certifikata, znači da ste registraciju u sustav PKI već obavili. U tom je slučaju potrebno predati samo dokumentaciju za izdavanje certifikata.

Ako nikada niste koristili digitalne certifikate Fine, tada je potrebno prvi puta obaviti jednokratnu registraciju poslovnog subjekta u PKI sustav.  Za registraciju poslovnog subjekta u sustav PKI potrebno je, uz gore navedenu dokumentaciju, predati sljedeću dokumentaciju:

  • Izvadak iz nadležnog registra gdje je provedena registracija poslovnog subjekta (ne stariji od 6 mjeseci),
  • Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju (samo za pravne subjekte),
  • Presliku osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta.
Osoba ovlaštena za zastupanje mora biti navedena u Izvatku iz nadležnog registra te ista treba potpisati i zahtjeve za izdavanje certifikata i ugovor.

Korak 2. Dokumentaciju dostavite u najbližu Fininu poslovnicu.


Korak 3. Izdavanje i preuzimanje certifikata

Nakon obrade dokumentacije predane u Finu, a da bi mogao izvršiti izdavanje certifikata za ePotpis u Oblaku, korisnik dobiva aktivacijske podatke  na adresu e-pošte i putem SMS-a. Aktivacijski podaci  mogu se naknadno preuzeti i u Fini.

Certifikati se izdaju preko portala za preuzimanje digitalnih certifikata - link za preuzimanje se nalazi ovdje.

U procesu izdavanja certifikata korisnik kreira zaporku koja je neophodna za korištenje certifikata. Ako korisnik zaboravi zaporku neće biti moguće kreiranje nove već će morati zatražiti izdavanje novog certifikata.


Korak 4. Korištenje usluge

Nakon što ste preuzeli svoje certifikate, možete početi koristiti uslugu. Ulaz u Portal e-Potpis u oblaku se nalazi ovdje.


Uputu za potpisivanje i pečatiranje dokumenata na Portalu za e-Potpis i e-Pečat u Oblaku možete pronaći ovdje.


Vlasnici sustava, servisa i aplikacija odnosno IT tvrtke koji svojim korisnicima žele omogućiti korištenje certifikata u oblaku za udaljeno elektroničko potpisivanje ili pečatiranje, mogu u Fini dobiti dokumentaciju za integraciju vanjskih servisa na naš servis za udaljeno elektroničko potpisivanje/pečatiranje. 

Dodatne informacije možete dobiti slanjem upita na adresu e-pošte e-poslovanje@fina.hr

U svrhu testiranja moguće je zatražiti izdavanje Demo certifikata za e-Potpis u oblaku/ Demo certifikata za e-pečat u Oblaku te testiranje vršiti putem navedenih certifikata na Demo Portalu.

Demo portal je razvijen u svrhu demonstracije potpisivanja i pečatiranja ovom vrstom certifikata te testiranje rješenja za potpisivanje i pečatiranje koje se nalazi na strani korisnika.

Izdavanje Demo certifikata za e-potpis i e-pečat u Oblaku se ne naplaćuje.

Skeniran Zahtjev za izdavanje certifikata i presliku osobne iskaznice možete dostaviti  na e-mail adresu info.rdc@fina.hr. Dokumentaciju za izdavanje Demo certifikata možete pronaći ovdje.

Demo Portalu za potpisivanje i pečatiranje dokumenata certifikatom za e-potpis i e-pečat u Oblaku možete pristupiti ovdje.

 

Uputu za potpisivanje i pečatiranje dokumenata na Demo Portalu za e-Potpis i e-Pečat u Oblaku možete pronaći ovdje.

Korištenje Portalske aplikacije se ne naplaćuje.

Naknade za izdavanje certifikata za e-Potpis u oblaku ili certifikata za udaljeni e-Pečat možete pronaći ovdje.