Integracija računovodstvenog programa sa servisom e-Račun za državu
Razmjena e-računa odvija se direktno iz vašeg računovodstvenog programa.
Brzi linkovi
Pogledajte hodogram
Kontakt
Ako e-račune želite razmjenjivati direktno iz svog računovodstvenog programa, možete napraviti integraciju svog programskog rješenja s web servisom e-Račun za državu kako biste imali mogućnosti direktnog slanja i zaprimanja e-računa.
Na ovaj način će svi računi koje unesete u svoj računovodstveni program biti direktno poslani primatelju putem servisa e-Račun za državu, a e-računi koje primite putem servisa e-Račun za državu automatski će biti učitani u vaš računovodstveni program.
Za razmjenu e-računa direktno iz računovodstvenog programa potrebno je:
- napraviti prilagodbu računovodstvenog programa i integraciju s web servisom e-Račun za državu,
- provjeriti sa svojim integratorom potrebu za poslužiteljskim i aplikacijskim certifikatom,
- registrirati se na servis e-Račun za državu za zaprimanje i slanje e-računa.
Tehničku prilagodbu vašeg računovodstvenog programa obavljate vi, odnosno tvrtka koja se bavi izradom i održavanjem vašeg programa (sistem integrator).
Integraciju računovodstvenog programa s web servisom e-Račun za državu provodi dobavljač vašeg programa, a Fina osigurava besplatnu podršku koja podrazumijeva dostupnu tehničku dokumentaciju, konzultacije i testiranja.
Integracija računovodstvenog programa sa servisom e-Račun za državu
- Prilagodba i povezivanje računovodstvenog programa sa servisom e-Račun za državu
Da biste mogli tehnički povezati servis e-Račun za državu i svoj računovodstveni program, potrebno je računovodstveni program prilagoditi za kreiranje, slanje i zaprimanje e-računa sukladno EU normi za e-Račun EN 16931.
Prilagodbu i integraciju programskog rješenja s web servisom e-Račun za državu moguće je izvršiti uz pomoć Fininog integracijskog modula ili na temelju tehničke specifikacije.
Prilagodba i integracija uz pomoć integracijskog modula
S ciljem jednostavnije integracije sa servisom e-Račun za državu, Fina je izradila integracijski modul čija je svrha olakšati potpisivanje poruke i samu integraciju korisnika s web servisom.
Integracijski modul je besplatan i možete ga zatražiti dostavom Zahtjeva za integracijski modul.
Integracijski modul:
- pokreće sam korisnik,
- korisnik prema modulu šalje REST zahtjev,
- modul kreira SOAP poruku s UBL računom,
- modul potpisuje račun i poruku certifikatom korisnika te
- šalje prema web servisu Fine.
Podaci koji se šalju u REST zahtjevu su u JSON formatu, dok sam dokument koji se šalje može biti u XML ili JSON formatu, ovisno o preferencijama korisnika.
Zahtjev je potrebno poslati na adresu e-pošte eracun.itpodrska@fina.hr ili dostaviti u bilo koju poslovnicu Fine.
Prilagodba i integracija na temelju tehničke specifikacije
Integraciju slanja i zaprimanja e-računa prema EU normi možete izvršiti i sami prema sljedećoj tehničkoj specifikaciji:
Tehnička specifikacija za povezivanje sa servisom e-Račun za državu putem PKI metode
Technical specification - Web services for invoicing the government using the PKI method
Tehnička specifikacija – razmjena podataka web servisima sinkronom obradom*
Tehnička specifikacija – razmjena podataka web servisima asinkronom obradom**
Specifikacija osnovne upotrebe e-računa (UBL 2.1.) - Testiranje u demo okolini servisa e-Račun za državu
Nakon prilagodbe računovodstvenog programa, slijedi testiranje u demo okolini servisa e-Račun za državu. Kako biste započeli s testiranjem, potrebno je registrirati se na demo okolinu servisa.
Ako već posjedujete demo certifikat, možete ga koristiti i za potrebe testiranja u demo okolini.
Za registraciju u demo okolinu servisa potrebno je popuniti sljedeću dokumentaciju:
Pristupnicu za servis e-Račun za državu - na pristupnici označiti "Demo"
(Pripremite 1 primjerak)
Zahtjev za izdavanje Fina Demo certifikata za aplikaciju
+ Priložiti presliku osobne iskaznice osobe koja će biti skrbnik certifikata (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
Zahtjev za izdavanje Fina Demo certifikata za poslužitelj***
(Pripremite 1 primjerak)
Za registraciju na demo okolinu dovoljno je dostaviti kopiju potpisane dokumentacije na adresu e-pošte eracun.itpodrska@fina.hr ili ju možete dostaviti u najbližu poslovnicu Fine. - Registracija za početak rada sa servisom e-Račun za državu direktno iz računovodstvenog programa
Nakon testiranja u demo okolini potrebno je izvršiti registraciju na servis e-Račun za državu za direktan rad iz računovodstvenog programa.
Više informacija o registraciji na servis možete pronaći ovdje.
*Sinkrona obrada podrazumijeva zaprimanje metodom dohvata e-računa preko web servisa na strani Fine.
**Asinkrona obrada podrazumijeva slanje e-računa prema web servisu koji se nalazi na strani vašeg programskog rješenja.
***Ispunjavate u slučaju korištenja web servisa s asinkronom obradom poruke (slanje e-računa prema web servisu na strani vašeg programskog rješenja).
Pristup servisu e-Račun za državu direktno iz vašeg računovodstvenog programa
- Preuzmite i popunite sljedeću dokumentaciju
Pristupnica za servis e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Zahtjev za izdavanje aplikacijskog certifikata za FINA e-Račun i e-Račun za državu
+ Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte - Aplikacijski certifikat
(Pripremite 2 primjeraka)
U slučaju integracije putem web servisa s asinkronom obradom poruke (slanje e-računa prema web servisu na strani vašeg sustava) preduvjet je poslužiteljski certifikat izdan od strane Fine ili drugog povjerljivog izdavatelja certifikata*. Potrebno je popuniti:
Zahtjev za izdavanje poslužiteljskog certifikata (SSL) za FINA e-Račun i e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte - Certifikat za autentikaciju mrežnih stranica
(Pripremite 2 primjeraka)
Potrebu za izdavanjem poslužiteljskog certifikata možete provjeriti sa svojim integratorom.
Vaš poslovni subjekt prvi je put korisnik digitalnih certifikata?
Za registraciju poslovnog subjekta u sustav PKI potrebno je predati i sljedeću dokumentaciju:
+ Izvadak iz nadležnog registra gdje je provedena registracija poslovnog subjekta (ne stariji od 6 mjeseci),
+ Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju (samo za pravne subjekte),
+ Presliku osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta.
Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
Pristupnica za registraciju obveznika javne nabave s organizacijskim jedinicama na servis e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Ako želite koristiti servis e-Račun za državu u ime i za račun drugog poslovnog subjekta te jedne ili više organizacijskih jedinica koje se nalaze u sustavu drugoga poslovnog subjekta, popunite i ovaj dokument:
Punomoć za korištenje servisa e-Račun za državu**
+ Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćitelja (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak) - Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine
Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Vlastoručno potpisanu dokumentaciju za ishođenje certifikata potrebno je predati osobno (ako posjedujete certifikat istu nije potrebno predavati).
Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija
*Ako za spajanje na produkcijski sustav koristite poslužiteljski certifikat nekog drugog izdavatelja, certifikat mora imati naveden točan i provjeren naziv poslovnog subjekta kojem je izdan te mora zadovoljiti zahtjeve navedene u dokumentu "Baseline Requirements Certificate Policy for the Issuance and Management of Publicly-Trusted Certificates" kojeg izdaje CA/Browser Forum, ili zahtjeve više razine (kao npr. zahtjeve propisane za EV certifikat).
**Punomoć mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćenika i Opunomoćitelja. Opunomoćenik uz dobivenu Punomoć treba dostaviti i ispunjenu i ovjerenu Pristupnicu za svoj pravni subjekt na kojoj označava pravo korisnika „Prava u ime obveznika javne nabave“.