Također, za korištenje web aplikacije, možete koristiti certifikat koji već koristite za neki od sljedećih servisa: Registar godišnjih financijskih izvještaja, e-Regos, Fina WEB BON, Fina e-Plaćanje, Registar koncesija, Fina Info.BIZ, Fina Web e-Potpis, e-Račun za državu, e-Dugovanja, e-Dražba, e-Mirovinsko, e-Porezna, e-Zdravstveno, e-Carina i drugi.
Za ishođenje poslovnih certifikata na Fina kriptouređaju, potrebno je ispuniti i dostaviti, putem Online servisa za predaju dokumentacije ili u Fininu poslovnicu, sljedeće:
Za ugovaranje usluge Fina e-Račun i ishođenje certifikata na Fina kriptouređaju pratite ovaj vodič.
Za ishođenje aplikacijskog certifikata, potrebno je ispuniti i dostaviti, putem Online servisa za predaju dokumentacije ili u Fininu poslovnicu, sljedeće:
Za ugovaranje usluge Fina e-Račun i ishođenje aplikacijskog certifikata pratite ovaj vodič.
Prilikom ispunjavanja pristupnice za ugovaranje servisa Fine e-Račun potrebno je sljedeće:
Pristupnicu možete predati u najbližu Fininu poslovnicu ili putem Online servisa za predaju dokumentacije.
Prava pošiljatelja e-računa:
Prava primatelja e-računa:
Napomena: od 1.1.2026. više neće biti moguće mijenjati statuse e-računa u Plaćen i Djelomično plaćen niti će biti moguće promijeniti status e-računa iz Odbijen u Prihvaćen.
Za slanje e-računa preporučujemo označiti prava “Unos” i „Potpis i slanje“, a za zaprimanje e-računa „Pregled i prihvat“ te „Slanje obavijesti o plaćanju“.
Da, možete – ako su certifikati izdani u banci koja ima ugovorenu suradnju s Finom. U tom slučaju, sve informacije o korištenju servisa Fina e-Račun, kao i postupak registracije, dobivate i obavljate u nadležnoj banci.
Banke koje imaju ugovorenu suradnju s Finom:
Da, može. Ako tvrtka ima više poslovnih jedinica (organizacijskih jedinica unutar istog OIB-a) koje samostalno primaju i šalju e-račune, moguće ih je zasebno registrirati za korištenje servisa Fina e-Račun.
Kako registrirati poslovnu jedinicu:
Napomena: Za svaku poslovnu jedinicu i za svaki certifikat korisnika potrebno je dodijeliti prava predajom pristupnice za servis Fina e-Račun.
Da. Na servis može biti prijavljeno više korisnika unutar jednog poslovnog subjekta. Za svakog novog korisnika potrebno je ispuniti pristupnicu kako bi se korisniku dodijelila prava te korisnici moraju posjedovati certifikat na koji se dodjeljuju prava.
Da, knjigovodstveni servis može istodobno koristiti Fina e-Račun za sebe i u ime i za račun tvrtki koje su ga za to ovlastile.
U tom slučaju potrebno je:
Da, mogu. U tom slučaju vlasnik poslovnog subjekta treba:
Za pristup je potrebno:
Banke s kojima Fina ima ugovorenu suradnju su:
Napomena: Korisnici CoBranding kartice/tokena Slatinske banke mogu registraciju na Fina e-Račun obaviti u bilo kojoj poslovnici Fine.
Popis korisnika dostupan je u Javnom registru servisa e-Račun.
U registru su navedeni:
Za razmjenu e-računa putem računovodstvenog programa (ERP-a) potrebno je integrirati ERP sustav sa servisom Fina e-Račun.
Preduvjeti za razmjenu su:
Integraciju provodi sistem integrator korisnika, odnosno tvrtka koja je zadužena za razvoj i održavanje vašeg računovodstvenog programa (ERP-a).
Fina osigurava besplatnu tehničku podršku koja uključuje:
Ne. Vašim e-računima mogu pristupiti isključivo ovlaštene osobe kojima ste dodijelili prava za korištenje servisa. Razmjena putem servisa Fina e-Račun odvija se u sigurnom okruženju te u skladu s najvišim standardima zaštite podataka.
Ne mora. Unos i potpisivanje e-računa mogu obavljati različite osobe:
Na taj način moguće je raspodijeliti odgovornosti među korisnicima sustava prema internim pravilima poslovanja.
Autentičnost i pravna valjanost e-računa osigurane su zahvaljujući sljedećim elementima koji se pohranjuju uz svaki e-račun:
Oba elementa se čuvaju u elektroničkoj arhivi, čime se osigurava dokaziva pravna valjanost e-računa i nakon više godina odnosno za cijelo vrijeme pohrane e-računa.
Nakon što uspješno pošaljete e-račun, sustav automatski generira i šalje potvrdu o zaprimanju.
Nakon što primatelj zaprimi e-račun, ima nekoliko mogućnosti:
Svaka od navedenih radnji primatelja rezultira odgovarajućom povratnom informacijom koju možete pratiti u sustavu.
Informacija o plaćanju ovisi o načinu na koji je e-račun podmiren:
U oba slučaja, korisnik dobiva povratnu informaciju o statusu plaćanja kroz sustav.
Napomena: slanje povratnog statusa od strane primatelja o plaćenom računu, je dobrovoljni status koji može i ne mora biti poslan.
Da. Sustav automatski pohranjuje sve e-račune razmijenjene kroz servis i čuva ih u izvornom, strukturiranom elektroničkom obliku, u skladu s rokovima i načinom propisanim zakonom. Korisnicima je omogućen uvid u kratkoročnu arhivu e-računa tekuće i do 30.04. iduće godine. Za sve koji žele osigurati dugoročnu pohranu svih svojih e-računa, potrebno je ugovoriti uslugu Fina e-Arhiv.
Svim korisnicima koji uz Fina e-Račun ugovore i servis Fina e-Arhiv, svi e-računi i prilozi razmijenjeni kroz Fina e-Račun automatski se dugoročno pohranjuju u izvornom elektroničkom obliku, sukladno važećim propisima. Arhiva je korisnicima dostupna cijelo vrijeme trajanja pohrane, na način i pod uvjetima utvrđenim ugovorom.
Svi e-računi automatski se pohranjuju u servisu Fina e-Arhiv. Ako nemate ugovorenu uslugu, e-račune iz dugoročne arhive možete dobiti predajom zahtjeva u bilo kojoj Fininoj poslovnici ili slanjem upita na e-racun@fina.hr.
Status “Zaprimljen” znači da je e-račun uspješno dostavljen u sustav i da je prošao provjeru ispravnosti, odnosno usklađenosti sa standardom EN 16931.
Status “Potvrđeno zaprimanje” znači da je e-račun uspješno dostavljen u sustav, proslijeđen u ulazni pretinac primatelja te da je primatelj pregledom dokumenta potvrdio njegovo zaprimanje.
Status „Prihvaćen“ znači da je e-račun uspješno zaprimljen u sustav, proslijeđen u ulazni pretinac primatelja te da je primatelj dokument pregledao i prihvatio.
Status “Odbijen” znači da je e-račun uspješno zaprimljen u sustav, proslijeđen u ulazni pretinac primatelja te da ga je primatelj pregledao, odbio i naveo razlog odbijanja.
Ako primatelj ima registrirano više poslovnih ili organizacijskih jedinica za zaprimanje e-računa, a pošiljatelj ga pošalje na pogrešnu, primatelj ovim statusom obavještava da dokument treba ponovno poslati na ispravnu jedinicu. Time je pošiljatelju omogućeno da isti broj dokumenta pošalje ponovno unutar iste kalendarske godine.
E-račun dobiva status „Potvrđeno zaprimanje“ kada ga primatelj prvi put otvori. Ako je e-račun uspješno poslan, ali ga primatelj još nije pregledao, njegov status ostaje „Zaprimljen“.
Web aplikaciju Fina e-Račun moguće je koristiti isključivo na računalima s operacijskim sustavom Microsoft Windows 7 ili novijim, što je propisano u Općim uvjetima korištenja dostupnima na web stranici Fine. Ako vam se preglednik zatvori nakon unosa PIN-a, provjerite postavke preglednika i isključite opciju „pop-up blocker“.
Ako se pri pokušaju pristupa pojavi greška 403 ili poruka o nemogućnosti prijave, najprije provjerite jeste li završili registraciju na sustav (potvrdu ste trebali zaprimiti e-mailom), koristite li ispravan link za pristup te je li web aplikacija otvorena samo u jednoj kartici internetskog preglednika.
Ako se greška i dalje pojavljuje, obratite pozornost na sljedeće:
Ako koristite Fina kriptouređaj (USB stick), otključavanje možete obaviti pomoću aplikacije DeviceClient (minimalna verzija 1.3.3) koju ste preuzeli prilikom prvog korištenja uređaja. Potreban vam je Unlock code koji se prikazao na kraju procesa aktivacije. Detaljne upute za otključavanje dostupne su ovdje.
Ako nemate svoj Unlock code, uređaj će biti potrebno zamijeniti.
Za sve druge vrste uređaja otključavanje se provodi u najbližem Fininom registracijskom uredu.
Ako ste zaboravili lozinku, a od izdavanja certifikata je prošlo manje od godinu dana te još nije započeo period obnove certifikata (45 dana prije isteka), možete zatražiti oporavak certifikata. Postupak se provodi putem Zahtjeva za opoziv, suspenziju, reaktivaciju ili oporavak certifikata, koji možete preuzeti ovdje.
Ne, servis e-Račun za državu nije dio paketa Fina e-Račun PLUS.
Svaki poslovni subjekt može ugovoriti samo jedan cjenovni paket ili jednu pojedinačnu uslugu.
Postojeći korisnici nastavljaju s plaćanjem prema dosadašnjem modelu, osim ako odluče ugovoriti cjenovni paket.
Ne, korisnici CoBranding kartice ili tokena banke s kojom Fina ima ugovorenu suradnju ne mogu ugovoriti paket Fina e-Račun PLUS. Ako ste korisnik CoBranding kartice i želite ugovoriti paket Fina e-Račun PLUS, trebate zatražiti poslovni certifikat na Fina kriptouređaju (USB stick) i popuniti pristupnicu.
Opunomoćenik može ugovoriti jedan cjenovni paket koji može koristiti za sebe i/ili za poslovne subjekte koji su ga opunomoćili. Opunomoćitelj može dodatno ugovoriti paket za sebe.
Da, uz paket se opunomoćeniku dodatno naplaćuje 0,93 EUR + PDV za svaki dodatni poslovni subjekt za koji ostvaruje prava pristupa Fina e-Računu ili Fina e-Arhivu.
Dodatna prava pristupa izvan onih koja su obuhvaćena paketom naplaćuju se 0,93 EUR + PDV po certifikatu za Fina e-Račun i Fina e-Arhiv i 1,00 EUR + PDV za Fina Faktoring platformu.
Slanje e-računa izvan količine predviđene paketom dodatno se naplaćuje 0,30 EUR + PDV po e-računu.
Arhiviranje e-računa izvan količine predviđene paketom obračunava se prema razredima naplate za arhiviranje e-računa, sukladno Cjeniku za servis Fina e-Arhiv. Pohrana ostale dokumentacije koja se naplaćuje po podatkovnom prostoru (GB) nije uključena u paket, već paket uključuje samo tekuće arhiviranje ulaznih i izlaznih računa.
Ne, slanje e-računa putem PEPPOL-a dodatno se naplaćuje 1,06 EUR + PDV po e-računu.
Paket se ugovara na 24 mjeseca i vrijedi od 1. dana u mjesecu u kojem je ugovoren (npr. ako je ugovoren 15.03.2025., vrijedi od 01.03.2025. do 01.03.2027.).
Paket ostaje aktivan dok ga korisnik ne otkaže. Gašenje prava na certifikatima ne deaktivira paket.
Također, moguća je promjena iz višeg u niži paket, uz plaćanje fiksne naknade od 25,00 EUR + PDV. Novi ugovor traje 24 mjeseca.
Da, uz plaćanje izlazne naknade koja iznosi polovicu ukupnog iznosa preostalih mjesečnih naknada za paket do isteka ugovora. U zadnju redovnu naplatu uključuje se cijeli mjesec u kojem je paket otkazan.
Modul m-Račun je modul unutar mobilne aplikacije m-Fina koji korisnicima omogućuje:
Mobilnu aplikaciju mFina s ugrađenim modulom m-Račun možete preuzeti putem Google Playa (za Android uređaje) ili App Storea (za iOS uređaje). Nakon što instalirate besplatnu aplikaciju m-Fina, modul m-Račun možete pronaći unutar izbornika ePoslovanje.
Modul m-Račun mogu koristiti:
Autorizacijski ključ možete dobiti na sljedeće načine:
U svim slučajevima, za aktivaciju modula m-Račun potrebno je preuzeti aplikaciju m-Fina i unijeti dobiveni autorizacijski ključ.
Autorizacijski ključ će se poslati na e-mail adresu:
Kako bi Fina mogla generirati i poslati autorizacijski ključ na vašu e-mail adresu, potrebno je u obrascu Punomoći za korištenje servisa Fina e-Račun i Fina e-Arhiv:
Da, potrebno je ponovno predati Punomoć kako biste naveli svoju e-mail adresu na koju ćemo vam poslati autorizacijski ključ za m-Račun.
Modul m-Račun omogućuje primanje, pregled i promjenu statusa računa putem mobilnog uređaja.
Ne, digitalni certifikat nije potreban.
Autorizacijski ključ poslan na vaš e-mail potrebno je aktivirati unutar 60 minuta od zaprimanja. Ako ga ne aktivirate u tom roku, možete u bilo kojoj Fininoj poslovnici zatražiti izdavanje novog autorizacijskog ključa. Izdavanje novog ključa se ne naplaćuje.
Ako promijenite mobilni uređaj, potrebno je ponovno preuzeti aplikaciju m-Fina na novi uređaj i zatražiti slanje novog autorizacijskog ključa. Izdavanje novog ključa se ne naplaćuje.
Da, korisnik može preuzeti i pohraniti PDF e-računa koji sadrži XML datoteku i sve priložene dokumente.
Da, svi računi koje zaprimite putem m-Računa automatski se pohranjuju u servisu Fina e-Arhiv. Korisnici koji dodatno ugovore uslugu Fina e-Arhiv dobivaju pristup svim svojim dugotrajno pohranjenim e-računima.
Ako klijent koristi Fina e-Račun web aplikaciju, može samostalno zaprimati, pregledavati, prihvaćati ili odbijati ulazne e-račune te izrađivati i slati izlazne e-račune svojim poslovnim partnerima. Za korištenje aplikacije potreban je certifikat na Fina kriptouređaju (USB stick) kojim se dodjeljuju prava pristupa za njegovu tvrtku. Sve radnje koje klijent napravi automatski su vidljive i njegovom knjigovođi, što omogućuje jasnu podjelu odgovornosti, transparentnost te smanjuje potrebu za čestom koordinacijom.
Ako knjigovodstveni servis koristi samo svoj računovodstveni program, bez pristupa Fina e-Račun web aplikaciji, tada klijent nema mogućnost samostalno prihvaćati ili odbijati svoje račune prije nego ih knjigovodstveni servis može obraditi.
U tom slučaju postoje tri opcije:
Da. Fina je od Porezne uprave dobila potvrdu sukladnosti, što je dokaz da je uspješno prošla sva potrebna testiranja za razmjenu i fiskalizaciju e-računa te ispunila sve ostale preduvjete propisane Zakonom o fiskalizaciji.
Fina je uvrštena na Popis informacijskih posrednika kojima je Porezna uprava potvrdila sukladnost.
Da. Fina će, za korisnike koji joj daju ovlaštenje, uz razmjenu e-računa obavljati i fiskalizaciju te izvještavanje putem postupka eIzvještavanje.
Kada registar korisnika usluge Fina e-Račun postane dostupan u produkcijskom imeniku Porezne uprave (AMS), korisnik će putem FiskAplikacije u sustavu ePorezna moći potvrditi Finu kao svog informacijskog posrednika za razmjenu e-računa te dati ovlaštenje za obavljanje fiskalizacije unosom OIB-a Fine u predviđeno polje.
Fina će o dostupnosti funkcionalnosti pravodobno obavijestiti korisnike na svojoj web stranici te im poslati podsjetnik s detaljnim uputama za postupak u FiskAplikaciji.
Ovlaštenje će biti potrebno dodijeliti najkasnije do 31. prosinca 2025.
Ne. Korisnik sam odlučuje tko će za njega obavljati fiskalizaciju. Može je provoditi potpuno samostalno ili ovlastiti drugog pružatelja usluge, primjerice informacijskog posrednika koji za njega već obavlja razmjenu e-računa.
Korisnik će moći obavljati fiskalizaciju i samostalno i putem ovlaštenog posrednika (npr. Fine). U tom slučaju, u aplikaciji FiskAplikacija u polje za dodavanje ovlaštenja za fiskalizaciju potrebno je unijeti i OIB korisnika i OIB Fine odnosno odabranog informacijskog posrednika.
Ako korisnik ne upiše OIB Fine prilikom dodavanja ovlaštenja za fiskalizaciju, Fina neće moći u njegovo ime dostaviti fiskalnu poruku Poreznoj upravi, jer bez ovlaštenja nema pravo obavljati fiskalizaciju za tog korisnika.
Sustav Fina e-Račun bit će u potpunosti prilagođen novim zahtjevima Zakona o fiskalizaciji te spreman za provedbu fiskalizacije i eIzvještavanja.
Prilagodbe obuhvaćaju ugradnju svih potrebnih funkcionalnosti povezanih s fiskalizacijom i eIzvještavanjem unutar:
Korisnicima su već dostupni prezentacijska okolina za testiranje te tehnička dokumentacija, koje mogu pronaći ovdje.
Sve detalje, informacije i pojašnjenja vezana uz provedbu postupka Fiskalizacije 2.0 možete pratiti na web stranici Porezne uprave, koje se redovito ažuriraju.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.