e-Račun u javnoj nabavi

Servis e-Račun za državu je centralno mjesto za razmjenu e-računa s obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi.

Što je e-Račun za državu?

Servis e-Račun za državu predstavlja centralnu platformu putem koje se odvija razmjena e-računa i pratećih isprava između izdavatelja e-računa i obveznika javne nabave (javnih i sektorskih naručitelja).


Zašto je obavezna razmjena e-računa u javnoj nabavi?

Prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/18) obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (naručitelji) su u postupcima javne nabave od 01.12.2018. obvezni zaprimati e-račune, dok su izdavatelji računa od 01.07.2019. obvezni izdavati i slati e-račune sukladno EU normi za e-račun.

Primarna uloga Fine je osiguravanje, održavanje i upravljanje centralnom platformom za razmjenu e-računa u postupcima javne nabave između izdavatelja i naručitelja.


Prednosti uvođenja e-računa u javnoj nabavi:

  • automatizirani unos računa,
  • brža obrada ulaznih računa,
  • smanjeni troškovi isporuke i obrade računa,
  • automatska obavijest o potvrdi zaprimanja e-računa,
  • brz i jednostavan pristup zaprimljenim i arhiviranim računima,
  • sigurna pohrana e-računa s prilozima u sustav FINA e-Arhiv.


Kome je namijenjen servis e-Račun za državu? 

 

Obveznici javne nabave (naručitelji)

Putem servisa e-Račun za državu zaprimaju i šalju e-račune

 

Poslovni subjekti (izdavatelji)

Putem servisa e-Račun za državu šalju e-račune samo prema naručiteljima

 

Informacijski posrednici

Pružaju uslugu povezivanja sa servisom e-Račun za državu

 

Prikaz razmjene e-računa u postupcima javne nabave

Svi e-računi koji se razmjenjuju u postupcima javne nabave moraju proći kroz centralnu platformu servisa e-Račun za državu:

  • direktno,
  • posredovanjem informacijskih posrednika.

Obveznici javne nabave (javni i sektorski naručitelji) moraju slati i zaprimati e-račune, dok izdavatelji putem servisa e-Račun za državu mogu samo slati e-račune.

 

Javni i sektorski naručitelji koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi, obvezni su u postupcima javne nabave razmjenjivati e-račune sukladno EU normi. 

Ukoliko ste obveznik primjene Zakona o javnoj nabavi koji ima potrebu za razmjenom e-računa, putem servisa e-Račun za državu omogućeno Vam je slanje i zaprimanje e-računa na jedan od sljedećih načina:

 

Putem Finine web aplikacije e-Račun za državu

Na web aplikaciji dostupnoj putem interneta bilo kad i bilo gdje samostalno kreirate, šaljete i zaprimate e-račune.

Više informacija

Direktno iz Vašeg računovodstvenog programa

E-račune nastavljate obrađivati u svom računovodstvenom programu, a putem web servisa ih jednostavno šaljete i zaprimate.

Više informacija 

Putem informacijskog posrednika

Za razmjenu e-računa koristite usluge informacijskog posrednika po svom izboru koji posreduje između Vas i servisa e-Račun za državu.

Više informacija 

 
Javni naručitelji* obvezni su usluge informacijskog posredništva zaprimanja i slanja e-računa povjeriti Fini.

 

*Osim javnih naručitelja koji su izuzeti u članku 6. stavku 3. Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ako ste poslovni subjekt koji ima potrebu za slanjem e-računa prema obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi s kojima poslujete, putem servisa e-Račun za državu omogućeno Vam je slanje e-računa na jedan od sljedećih načina:

 

Putem besplatne Finine web aplikacije e-Račun za državu za izdavatelje

Registraciju izvršite online bez potrebe dolaska u Finu, nakon čega račune kreirate i besplatno šaljete kroz web aplikaciju.

Više informacija 

Direktno iz Vašeg računovodstvenog programa

E-račune kreirate u svom računovodstvenog programu, a putem web servisa ih šaljete prema obveznicima javne nabave.

Više informacija 

Putem informacijskog posrednika

Za slanje e-računa koristite usluge informacijskog posrednika po svom izboru koji posreduje između vas i servisa e-Račun za državu, odnosno naručitelja.

Više informacija 

 
Putem servisa e-Račun za državu poslovnim subjektima koji nisu obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi omogućeno je samo slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i nije moguće zaprimanje e-računa.
 
Za slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i drugim poslovnim subjektima te zaprimanje e-računa možete ugovoriti servis FINA e-Račun namijenjen poslovnim subjektima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Servis e-Račun za državu omogućuje da u razmjeni računa s naručiteljima sudjeluju svi sadašnji i budući informacijski posrednici te dobavljači računovodstvenih, odnosno ERP (Enterprise Resource Planning) rješenja u što većem broju.

 

 

Informacijski posrednik

Pruža uslugu razmjene e-računa između izdavatelja i primatelja te upravlja cjelokupnim procesom izdavanja, zaprimanja i arhiviranja e-računa.

 

Dobavljač ERP-a

Pruža uslugu povezivanja računovodstvenog programa (ERP-a) s centralnom platformom ili servisom informacijskog posrednika.

 

Usluge informacijskog posredništva za javne naručitelje (izuzev lokalne uprave i samouprave te pravnih subjekata u pretežito njihovom vlasništvu) obavlja Fina.

Popis informacijskih posrednika koji su svoja rješenja uskladili s EU normom za e-račun i svoje sustave povezali na centralnu platformu servisa e-Račun za državu, možete provjeriti na službenim stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja

Kako postati korisnik drugog informacijskog posrednika?

  1. Preuzmite i popunite sljedeći obrazac:

    Zahtjev za registraciju ili izmjenu podataka na servisu e-Račun za državu korisnika drugog informacijskog posrednika
    + Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
    Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
    Zahtjev za registraciju ili izmjenu podataka na servisu e-Račun za državu korisnika drugog informacijskog posrednika sa organizacijskim jedinicama (obveznik javne nabave)
    (Pripremite 1 primjerak)
  2. Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine

    Osobno 
    - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
    Dokumentaciju može dostaviti bilo koji zaposlenik subjekta osobno ili poštom.
    Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
    Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija
  3. Možete započeti s razmjenom e-računa

    Nakon što u Finu predate potrebnu dokumentaciju, možete se obratiti svom informacijskom posredniku za daljnje upute vezane uz razmjenu e-računa putem servisa e-Račun za državu.

Kako postati informacijski posrednik?

Fina će svakom informacijskom posredniku koji zadovolji tehničke preduvjete omogućiti povezivanje s web servisom e-Račun za državu nakon uspješno provedenog testiranja. 

Svaki informacijski posrednik koji želi biti na popisu informacijskih posrednika na stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja mora imati objedinjenu uslugu u smislu slanja i zaprimanja e-računa na centralnu platformu servisa e-Račun za državu.

Tehničku prilagodbu i integraciju provodi informacijski posrednik, a Fina osigurava besplatnu podršku za povezivanje servisa sa sustavom informacijskog posrednika koja podrazumijeva dostupnu tehničku dokumentaciju, konzultacije i testiranja. 

Rok za povezivanje ovisi o tehničkoj spremnosti za ispunjenje tehničkih preduvjeta za povezivanje na strani informacijskog posrednika i periodu testiranja. 

 

Prilagodba i integracija na temelju tehničke specifikacije

Integraciju slanja e-računa prema EU normi možete izvršiti i sami prema sljedećoj tehničkoj specifikaciji, ovisno o metodi razmjene e-računa:

Za više informacija o procesu registracije u svojstvu informacijskog posrednika, potrebnoj tehničkoj dokumentaciji i testiranju možete nam se obratiti sa svojim upitom na adresu e-pošte eracun.itpodrska@fina.hr

Nakon uspješno provedenog testiranja potrebno je izvršiti registraciju na servis e-Račun za državu u svojstvu informacijskog posrednika predajom Zahtjeva za registraciju ili izmjenu podataka informacijskog posrednika na servisu e-Račun za državu.

Popunjeni zahtjev možete dostaviti online ili u najbližu poslovnicu Fine:

Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Dokumentaciju može dostaviti bilo koji zaposlenik subjekta osobno ili poštom.

Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija

 

*Asinkrona obrada podrazumijeva slanje e-računa prema web servisu koji se nalazi na strani vašeg programskog rješenja.

Kako se svaki izdavatelj e-računa unutar EU, ali i šire, ne bi trebao direktno povezivati s kupcem za potrebe razmjene e-računa, osmišljena je tzv. PEPPOL (Pan European Public Procurement Online) razmjena e-računa putem koje se odvija sva prekogranična razmjena e-računa i ostalih dokumenata u procesima javne nabave.

Fina Access Point je certificirana PEPPOL pristupna točka koja komunicira s ostalim PEPPOL pristupnim točkama i omugućava interoperabilnu prekograničnu razmjenu računa sukladno EU normi za e-račun (EN-16931).

Pristupna točka Fine

Putem Finine pristupne točke (Access Point) unutar PEPPOL mreže svi obveznici javne nabave u Hrvatskoj su prepoznatljivi i dohvatljivi inozemnim dobavljačima. 

Obveznici javne nabave registrirani na centralnu platformu servisa e-Račun za državu mogu zaprimiti i poslati e-račun putem PEPPOL mreže koristeći servis e-Račun za državu.

 

Slanje e-računa od strane inozemnog dobavljača

Kako bi poslao e-račun prema obvezniku javne nabave u Hrvatskoj, inozemni izdavatelj e-računa treba potražiti informacijskog posrednika koji ima izgrađenu i objavljenu pristupnu točku unutar PEPPOL-a i koji mu može pružiti uslugu slanja e-računa putem PEPPOL mreže.

Prilikom slanja e-računa prema obvezniku javne nabave u Hrvatskoj inozemni dobavljač treba koristiti podatak 9934:OIB obveznika javne nabave.

 

Sending eInvoices through PEPPOL Network

The Law obliges all Croatian state beneficiaries to send and receive electronic invoices in public procurement from 1st July 2019. All cross-border exchanges of eInvoices go through the PEPPOL (Pan-European Public Procurement Online) network.

Sending eInvoices via PEPPOL network is in compliance with the European standard on eInvoicing (EN 16931) and PEPPOL BIS Billing 3.0 specification. 

You can request the service of sending eInvoices through PEPPOL network from an information intermediary who has built and published Access Point within PEPPOL and who can provide you with the service. Fina has established PEPPOL Access Point for receiving eInvoices through PEPPOL network and all state beneficiaries are able to receive eInvoices through PEPPOL network.

When submitting an invoice to the Croatian public procurement entities, it is necessary to use 9934:buyer's OIB (Croatian VAT number).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

28. srpnja 2021. - Obavještavamo Vas da će se danas u razdoblju od 16:00 do 19:00 sati servis e-Račun za državu  biti nedostupan zbog dorada na sustavu.
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

22. srpnja 2021. - Obavještavamo Vas da je u subotu 24. srpnja 2021. u razdoblju od 10 do 12 sati moguća kraća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

31. svibnja 2021. - Obavještavamo Vas da je u utorak 1. lipnja 2021. u razdoblju od 16 do 18 sati moguća kraća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

31. svibnja 2021. - Obavještavamo Vas da će u subotu 5. lipnja 2021. u razdoblju od 10 do 12 sati servis e-Račun za državu biti privremeno nedostupan zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o isteku certifikata za e-Račun koji koristi Fina

05. ožujak 2021. - Certifikat koji se koristi za potpisivanje dolaznih/odlaznih poruka i klijentsku autentifikaciju u sustavu e-Račun za državu i e-Račun za poslovne subjekte ističe 16.03.2021.

Novi certifkat će biti postavljen u petak 12.03.2021. u popodnevnim satima. 

Novi certifikat možete preuzeti ovdje.

Postavljanje novog certifikata će imati utjecaj na sve korisnike koji koriste softverska rješenja putem kojih direktno šalju i primaju račune. 

Upute što je potrebno napraviti u softverskim rješenjima kako bi mogli i dalje mogli nesmetano i bez prekida zaprimati i slati račune možete preuzeti ovdje.

Molimo Vas da se obratite svojoj softverskoj podršci kako bi na vrijeme odradili sve potrebne korake.

Za sva dodatna pitanja i podršku možete nas kontaktirati na eracun.itpodrska@fina.hr


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

02. ožujka 2021. - Obavještavamo Vas da je danas moguće otežano slanje računa na nacionalnu centralnu platformu zbog dorada na sustavu koje će biti završene u najkraćem mogućem roku.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

01. ožujka 2021. - Obavještavamo Vas da će se danas u razdoblju od 13:00 do 14:00 sati sustav biti privremeno nedostupan zbog dorada na nacionalnoj centralnoj platformi.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

19. veljače 2021. - Obavještavamo Vas da će se u  subotu 27.02.2021. godine, u razdoblju od 07:00 do 20:00 sati provoditi sistemska nadogradnja sustava.

U tom periodu sustav će biti nedostupan te neće biti moguće pristupiti web aplikaciji Servisa.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.

 

Arhiva obavijesti - 2020.

Novi subordinirani Fina RDC 2020 CA certifikat

23. prosinac 2020. - Obavještavamo korisnike da je Fina počela izdavati certifikate za aplikaciju standardne razine sigurnosti (aplikacijski certfikat za e-Račun i e-Račun za državu) na novom CA te da novi subordinirani Fina RDC 2020 CA na kojem se izdaju certifikati čiji se privatni ključ izdaje u soft obliku možete pronaći na linku https://www.fina.hr/ca-fina-root-certifikati

ŠTO JE POTREBNO NAPRAVITI? 

Ako ste vlasnik rješenja u kojem se koristi aplikacijski certifikat za e-Račun i e-Račun za državu i ako vaš sustav ima postojeći Fina Root CA certifikat importiran kao Trust anchor (root certifikat kojem se vjeruje) vrlo je vjerojatno da ove promjene u Fina RDC 2020 CA certifikata neće imati nikakav utjecaj, ali svakako preporučujemo provjeru. 

Ako vaš sustav/rješenje nema importiran postojeći Fina Root CA certifikat kao Trust anchor (root certifikat kojem se vjeruje), molimo vas da ga dodate u popis root certifikata kojim se vjeruje. Ako to nije moguće, bit će ga potrebno importirati kako biste ostvarili povjerenje u nove certifikate koji se izdaju na novom CA.

Promjene se mogu manifestirati u validaciji elektroničkog potpisa.

Detaljnije informacije nalaze se na linku https://www.fina.hr/digitalni-certifikati/obavijesti-za-korisnike 


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

21. veljače 2020. - Obavještavamo Vas da u nedjelju 23.veljače 2020. godine, u razdoblju od 08 do 20 sati može doći do povremenog i kratkotrajnog otežanog pristupa servisu e-Račun za državu zbog periodičnog tehničkog održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.
Vaš e-Račun tim

Arhiva obavijesti - 2019.

Obavijest za korisnike Centralne platforme

06. prosinca 2019.- Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 01.12.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, su u postupku ponovnog slanja od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

04. prosinca 2019.- Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) od 01.12.2019. nedostupan od strane centralne platforme. 

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma će ponovno poslati elektroničke račune koji nisu dostavljeni informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) odmah po zaprimanju informacije o dostupnosti sustava ovog informacijskog posrednika.


Obavijest za korisnike Centralne platforme

05. rujna 2019.- Obavještavamo Vas kako postoje poteškoće u slanju računa sa centralne platforme na sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) od 31.08.2019. koji povremeno nije dostupan u različitim vremenskim intervalima. 

Iz navedenog razloga nije moguća kontinuirana isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma ponovno šalje elektroničke račune koji nisu dostavljeni informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) odmah po zaprimanju informacije o dostupnosti sustava ovog informacijskog posrednika.


Obavijest za korisnike Centralne platforme

13. kolovoz 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 12. kolovoza 2019.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

12. kolovoza 2019.- Obavještavamo Vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 12. kolovoza 2019. 

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima Moj eRačun servisa.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

05. srpanj 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 30. lipnja 2019.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

03. srpanj 2019.- Obavještavamo Vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 30. lipnja 2019.

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima Moj eRačun servisa.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

13. lipanj 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 04.06.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

11. lipanj 2019. - Obavještavamo vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 4. lipnja 2019. godine.

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finin virtualni asistent

140 / 140

Finin virtualni asistent

Pozdrav!

Ja sam Finin virtualni asistent i mogu Vam pomoći oko pitanja vezanih za razmjenu elektroničkih računa.

Klikom na tipku "Započnite razgovor" prihvaćate Opće uvjete usluge. Komunikacija razmjenjena u okviru usluge Finin virtualni asistent koristi se isključivo za poboljšanje usluge.
U okviru ove usluge Fina ne obrađuje Vaše osobne podatke.

Započnite razgovor