Finin virtualni asistent

140 / 140

Finin virtualni asistent

Pozdrav!

Ja sam Finin virtualni asistent i mogu Vam pomoći oko pitanja vezanih za razmjenu elektroničkih računa.

Klikom na tipku "Započnite razgovor" prihvaćate Opće uvjete usluge. Komunikacija razmijenjena u okviru usluge Finin virtualni asistent koristi se isključivo za poboljšanje usluge.
U okviru ove usluge Fina ne obrađuje Vaše osobne podatke.

Započnite razgovor

e-Račun u javnoj nabavi

Servis e-Račun za državu je centralno mjesto za razmjenu e-računa s obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi.

Što je e-Račun za državu?

Servis e-Račun za državu predstavlja centralnu platformu putem koje se odvija razmjena e-računa i pratećih isprava između izdavatelja e-računa i obveznika javne nabave (javnih i sektorskih naručitelja).


Zašto je obavezna razmjena e-računa u javnoj nabavi?

Prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/18) obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (naručitelji) su u postupcima javne nabave od 01.12.2018. obvezni zaprimati e-račune, dok su izdavatelji računa od 01.07.2019. obvezni izdavati i slati e-račune sukladno EU normi za e-račun.

Primarna uloga Fine je osiguravanje, održavanje i upravljanje centralnom platformom za razmjenu e-računa u postupcima javne nabave između izdavatelja i naručitelja.


Prednosti uvođenja e-računa u javnoj nabavi:

  • automatizirani unos računa,
  • brža obrada ulaznih računa,
  • smanjeni troškovi isporuke i obrade računa,
  • automatska obavijest o potvrdi zaprimanja e-računa,
  • brz i jednostavan pristup zaprimljenim i arhiviranim računima,
  • sigurna pohrana e-računa s prilozima u sustav FINA e-Arhiv.


Kome je namijenjen servis e-Račun za državu? 

 

Obveznici javne nabave (naručitelji)

Putem servisa e-Račun za državu zaprimaju i šalju e-račune

 

Poslovni subjekti (izdavatelji)

Putem servisa e-Račun za državu šalju e-račune samo prema naručiteljima

 

Informacijski posrednici

Pružaju uslugu povezivanja sa servisom e-Račun za državu

 

Prikaz razmjene e-računa u postupcima javne nabave

Svi e-računi koji se razmjenjuju u postupcima javne nabave moraju proći kroz centralnu platformu servisa e-Račun za državu:

  • direktno,
  • posredovanjem informacijskih posrednika.

Obveznici javne nabave (javni i sektorski naručitelji) moraju slati i zaprimati e-račune, dok izdavatelji putem servisa e-Račun za državu mogu samo slati e-račune.

 

Javni i sektorski naručitelji koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi, obvezni su u postupcima javne nabave razmjenjivati e-račune sukladno EU normi. 

Ukoliko ste obveznik primjene Zakona o javnoj nabavi koji ima potrebu za razmjenom e-računa, putem servisa e-Račun za državu omogućeno Vam je slanje i zaprimanje e-računa na jedan od sljedećih načina:

 

Putem Finine web aplikacije e-Račun za državu

Na web aplikaciji dostupnoj putem interneta bilo kad i bilo gdje samostalno kreirate, šaljete i zaprimate e-račune.

Više informacija

Direktno iz Vašeg računovodstvenog programa

E-račune nastavljate obrađivati u svom računovodstvenom programu, a putem web servisa ih jednostavno šaljete i zaprimate.

Više informacija 

Putem informacijskog posrednika

Za razmjenu e-računa koristite usluge informacijskog posrednika po svom izboru koji posreduje između Vas i servisa e-Račun za državu.

Više informacija 

 
Javni naručitelji* obvezni su usluge informacijskog posredništva zaprimanja i slanja e-računa povjeriti Fini.

 

*Osim javnih naručitelja koji su izuzeti u članku 6. stavku 3. Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ako ste poslovni subjekt koji ima potrebu za slanjem e-računa prema obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi s kojima poslujete, putem servisa e-Račun za državu omogućeno Vam je slanje e-računa na jedan od sljedećih načina:

 

Putem besplatne Finine web aplikacije e-Račun za državu za izdavatelje

Registraciju izvršite online bez potrebe dolaska u Finu, nakon čega račune kreirate i besplatno šaljete kroz web aplikaciju.

Više informacija 

Direktno iz Vašeg računovodstvenog programa

E-račune kreirate u svom računovodstvenog programu, a putem web servisa ih šaljete prema obveznicima javne nabave.

Više informacija 

Putem informacijskog posrednika

Za slanje e-računa koristite usluge informacijskog posrednika po svom izboru koji posreduje između vas i servisa e-Račun za državu, odnosno naručitelja.

Više informacija 

 
Putem servisa e-Račun za državu poslovnim subjektima koji nisu obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi omogućeno je samo slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i nije moguće zaprimanje e-računa.
 
Za slanje e-računa prema obveznicima javne nabave i drugim poslovnim subjektima te zaprimanje e-računa možete ugovoriti servis FINA e-Račun namijenjen poslovnim subjektima.

Prije ugovaranja same usluge servisa FINA e-Račun ili odabirom drugog informacijskog posrednika, potrebno je pohraniti sve e-račune izdane putem web aplikacije e-Račun za državu za izdavatelje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Servis e-Račun za državu omogućuje da u razmjeni računa s naručiteljima sudjeluju svi sadašnji i budući informacijski posrednici te dobavljači računovodstvenih, odnosno ERP (Enterprise Resource Planning) rješenja u što većem broju.

 

 

Informacijski posrednik

Pruža uslugu razmjene e-računa između izdavatelja i primatelja te upravlja cjelokupnim procesom izdavanja, zaprimanja i arhiviranja e-računa.

 

Dobavljač ERP-a

Pruža uslugu povezivanja računovodstvenog programa (ERP-a) s centralnom platformom ili servisom informacijskog posrednika.

 

Usluge informacijskog posredništva za javne naručitelje (izuzev lokalne uprave i samouprave te pravnih subjekata u pretežito njihovom vlasništvu) obavlja Fina.

Popis informacijskih posrednika koji su svoja rješenja uskladili s EU normom za e-račun i svoje sustave povezali na centralnu platformu servisa e-Račun za državu, možete provjeriti na službenim stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja

Kako postati korisnik drugog informacijskog posrednika?

  1. Preuzmite i popunite sljedeći obrazac:

    Zahtjev za registraciju ili izmjenu podataka na servisu e-Račun za državu korisnika drugog informacijskog posrednika
    + Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
    Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
    Zahtjev za registraciju ili izmjenu podataka na servisu e-Račun za državu korisnika drugog informacijskog posrednika sa organizacijskim jedinicama (obveznik javne nabave)
    (Pripremite 1 primjerak)
  2. Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine

    Osobno 
    - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
    Dokumentaciju može dostaviti bilo koji zaposlenik subjekta osobno ili poštom.
    Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
    Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija
  3. Možete započeti s razmjenom e-računa

    Nakon što u Finu predate potrebnu dokumentaciju, možete se obratiti svom informacijskom posredniku za daljnje upute vezane uz razmjenu e-računa putem servisa e-Račun za državu.

Kako postati informacijski posrednik?

Fina će svakom informacijskom posredniku koji zadovolji tehničke preduvjete omogućiti povezivanje s web servisom e-Račun za državu nakon uspješno provedenog testiranja. 

Svaki informacijski posrednik koji želi biti na popisu informacijskih posrednika na stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja mora imati objedinjenu uslugu u smislu slanja i zaprimanja e-računa na centralnu platformu servisa e-Račun za državu.

Tehničku prilagodbu i integraciju provodi informacijski posrednik, a Fina osigurava besplatnu podršku za povezivanje servisa sa sustavom informacijskog posrednika koja podrazumijeva dostupnu tehničku dokumentaciju, konzultacije i testiranja. 

Rok za povezivanje ovisi o tehničkoj spremnosti za ispunjenje tehničkih preduvjeta za povezivanje na strani informacijskog posrednika i periodu testiranja. 

 

Prilagodba i integracija na temelju tehničke specifikacije

Integraciju slanja e-računa prema EU normi možete izvršiti i sami prema sljedećoj tehničkoj specifikaciji, ovisno o metodi razmjene e-računa:

Za više informacija o procesu registracije u svojstvu informacijskog posrednika, potrebnoj tehničkoj dokumentaciji i testiranju možete nam se obratiti sa svojim upitom na adresu e-pošte eracun.itpodrska@fina.hr

Nakon uspješno provedenog testiranja potrebno je izvršiti registraciju na servis e-Račun za državu u svojstvu informacijskog posrednika predajom Zahtjeva za registraciju ili izmjenu podataka informacijskog posrednika na servisu e-Račun za državu.

Popunjeni zahtjev možete dostaviti online ili u najbližu poslovnicu Fine:

Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Dokumentaciju može dostaviti bilo koji zaposlenik subjekta osobno ili poštom.

Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija

 

*Asinkrona obrada podrazumijeva slanje e-računa prema web servisu koji se nalazi na strani vašeg programskog rješenja.

Kako se svaki izdavatelj e-računa unutar EU, ali i šire, ne bi trebao direktno povezivati s kupcem za potrebe razmjene e-računa, osmišljena je tzv. PEPPOL (Pan European Public Procurement Online) razmjena e-računa putem koje se odvija sva prekogranična razmjena e-računa i ostalih dokumenata u procesima javne nabave.

Fina Access Point je certificirana PEPPOL pristupna točka koja komunicira s ostalim PEPPOL pristupnim točkama i omugućava interoperabilnu prekograničnu razmjenu računa sukladno EU normi za e-račun (EN-16931).

Pristupna točka Fine

Putem Finine pristupne točke (Access Point) unutar PEPPOL mreže svi obveznici javne nabave u Hrvatskoj su prepoznatljivi i dohvatljivi inozemnim dobavljačima. 

Obveznici javne nabave registrirani na centralnu platformu servisa e-Račun za državu mogu zaprimiti i poslati e-račun putem PEPPOL mreže koristeći servis e-Račun za državu.

 

Slanje e-računa od strane inozemnog dobavljača

Kako bi poslao e-račun prema obvezniku javne nabave u Hrvatskoj, inozemni izdavatelj e-računa treba potražiti informacijskog posrednika koji ima izgrađenu i objavljenu pristupnu točku unutar PEPPOL-a i koji mu može pružiti uslugu slanja e-računa putem PEPPOL mreže.

Prilikom slanja e-računa prema obvezniku javne nabave u Hrvatskoj inozemni dobavljač treba koristiti podatak 9934:OIB obveznika javne nabave.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

10. srpnja 2023. - Obavještavamo Vas da u četvrtak 13. srpnja 2023. u razdoblju između 16:00 i 17:30 sati može doći do povremene kraće nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog aktivnosti održavanja sustava. 

Zahvaljujemo na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

27. lipanj 2023. - Obavještavamo Vas da u četvrtak 29. lipnja 2023. u razdoblju između 16:00 i 18:00 sati može doći do povremene kraće nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog aktivnosti održavanja sustava. 

Zahvaljujemo na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

16. lipanj 2023. - Obavještavamo Vas da će u subotu 24. lipnja 2023. u razdoblju od 16:00 do 21:00 sati servis e-Račun za državu biti nedostupan u dužim vremenskim intervalima zbog provođenja aktivnosti unaprjeđenja sustava. 

Zahvaljujemo na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

15. lipanj 2023. - Obavještavamo Vas da u ponedjeljak 19. lipnja 2023. u razdoblju od 16:00 do 17:00 sati može doći do povremene kraće nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog aktivnosti održavanja sustava. 

Zahvaljujemo na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu   

10. svibnja 2023. – Obavještavamo Vas da će 13. svibnja 2023. tijekom dana biti moguća kraća povremena nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava.  

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.  


Obavijest o izmjeni službenog EU validatora

02. svibanj 2023. - Obavještavamo Vas da je objavljena nova verzija službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Fina će implementirati novu verziju validatora 15. lipnja 2023

Eventualne prilagodbe možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene u verziji v.1.3.10, a kojeg možete preuzeti ovdje.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

12. travnja 2023. - Obavještavamo Vas da je u nedjelju 16. travnja 2023. u razdoblju od 12:00 sati do 14:00 sati moguća povremena kraća nedostupnost zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava. 

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu 

28.ožujka 2023.– Obavještavamo Vas da će 02. travnja 2023. od 12:00 sati do 14:00 sati servis e-Račun za državu biti nedostupan zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava. 

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju. 


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

16. ožujka 2023.– Obavještavamo Vas da će 21. ožujka 2023. oko 16:00 sati te oko 20:00 sati doći do moguće kraće usporenosti  servisa e-Račun za državu zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju. 


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu 

03. ožujka 2023.– Obavještavamo Vas da će 09. ožujka 2023. u razdoblju od 16:00 do 17:30 sati doći do kraće nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava. 

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju. 


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

14. prosinca 2022.  – Obavještavamo Vas da dana 19.12.2022. u razdoblju od 16:00 do 18:00 sati može doći do povremene kraće nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog aktivnosti održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

24. studenog 2022.  – Obavještavamo Vas da su 25. studenog 2022. u razdoblju od 22:00 do 02:00 sati moguće kraće nedostupnosti centralne platforme zbog dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o verzijama i izmjenama službenog EU validatora

16.11.2022. - Obavještavamo Vas da je objavljena nova verzija službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Fina će implementirati novu verziju validatora 15. prosinca 2022. Eventualne prilagodbe možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene za svaku verziju validatora, a kojeg možete preuzeti ovdje.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

28. rujna 2022. – Obavještavamo Vas da će 30. rujna 2022. u razdoblju od 07:00 do 09:00 sati servis e-Račun za državu biti nedostupan zbog provođenja aktivnosti unaprjeđenja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

05. rujna 2022. – Obavještavamo Vas da se obveza dvojnog iskazivanja cijena (u HRK i EUR) ne odnosi na elektroničke račune.

Od 01. siječnja 2023. godine u web aplikaciji e-Račun za državu će kao zadana valuta biti postavljen EUR. Svi korisnici servisa e-Račun za državu koji su servis integrirali s vlastitim poslovnim sustavima, trebat će prilagodbe (izmjenu valute) izvršiti samostalno, odnosno u suradnji s dobavljačima vlastitih programskih rješenja.

Prilikom razmjene elektroničkih računa FINA ne vrši konverzije niti kontrolu valuta na zaprimljenim računima.

Za sva daljnja pitanja i informacije stojimo Vam na raspolaganju na e-mail adresi e-racun@fina.hr 


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

04. kolovoza 2022. - Obavještavamo Vas da će 10. kolovoza 2022. u razdoblju od 16:00 do 18:00 sati servis e-Račun za državu biti nedostupan zbog provođenja aktivnosti održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za Finine korisnike servisa e-Račun za državu

30. lipnja 2022. - Obavještavamo Vas da je došlo do promjene Uvjeta korištenja web aplikacije servisa e-Račun za državu za obveznike javne nabave i Uvjeta korištenja servisa e-Račun za državu povezivanjem web servisom za obveznike javne nabave koji su dostupni i objavljeni na mrežnim stranicama Financijske agencije ovdje .

Za sva daljnja pitanja i informacije stojimo Vam na raspolaganju na e-mail adresi e-racun@fina.hr 


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu 

24. lipnja 2022.  – Obavještavamo Vas da su 25. lipnja 2022. u razdoblju od 08:00 do 20:00 sati moguća kraća usporenja u radu centralne platforme zbog provođenja aktivnosti unaprjeđenja rada sustava. 

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

20. svibnja 2022.  – Obavještavamo Vas da će 28. svibnja 2022. u razdoblju od 14:00 do 20:00 sati zbog provođenja aktivnosti unaprjeđenja sustava, centralna platforma biti nedostupna u dužim vremenskim intervalima.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

17. svibnja 2022.  – Obavještavamo Vas da je 18. svibnja 2022. u razdoblju od 16:00 do 18:00 sati moguća kraća nedostupnost centralne platforme zbog dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun 

19. travnja 2022. – Obavještavamo Vas da će 23. travnja 2022. u razdoblju od 16:00 do 19:00 sati doći do moguće kratke nedostupnosti centralne platforme zbog dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Verzije i izmjene službenog EU validatora

08. travnja 2022. - Obavještavamo Vas da je objavljena nova verzija službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Fina će implementirati novu verziju validatora 28. travnja 2022.

Eventualne prilagodbe možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene za svaku verziju validatora, a kojeg možete preuzeti ovdje.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

06. travnja 2022. - Obavještavamo Vas da će 07.04.2022. u razdoblju od 16:00 do 18:00 sati biti moguća nedostupnost centralne platforme zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

17. ožujka 2022. - Obavještavamo Vas da će danas u razdoblju od 16:00 do18:00 sati servis e-Račun za državu biti nedostupan zbog održavanja i  dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o novoj verziji potpisnog rješenja

9. ožujka 2022. - Obavještavamo Vas da je unutar web aplikacije e-Račun za državu dostupna nova verzija potpisnog rješenja koju možete preuzeti iz web aplikacije ili sa sljedeće poveznice: http://pkivalidacija.fina.hr/FinaPKIv25.zip
Novu verziju potpisnog rješenja potrebno je preuzeti i instalirati do 1. travnja 2022. jer će nakon navedenog datuma potpisivanje e-računa u web aplikaciji biti omogućeno koristeći samo novu verziju potpisnog rješenja. Za sva dodatna pitanja i podršku možete nas kontaktirati na eracun.itpodrska@fina.hr   


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

24. veljače 2022. - Obavještavamo Vas da je u nedjelju 27. veljače 2022. u razdoblju od 8:00 do 12:00 sati moguća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

26. siječnja  2022. - Obavještavamo Vas da će danas 26. siječnja 2022. u razdoblju od 16:00 do 17:30 sati doći do  kratke nedostupnosti  servisa e-Račun za državu  zbog dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.

 

 

Arhiva obavijesti - 2021.

Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

27. prosinca 2021. - Obavještavamo Vas da je  29. prosinca 2021. u razdoblju od 20:00 do 22:00 sati moguća kraća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog dorada na sustavu.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju. 


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

25. studeni 2021. - Obavještavamo Vas da će  27. studenog 2021. u razdoblju od 13:00 do 14:30 sati doći kratke nedostupnosti servisa e-Račun za državu zbog dorada na sustavu.

Nedostupnost rada također će biti i na prezentacijskoj okolini u vremenskom periodu od 13:00 do 16:00 sati.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju. 


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

22. listopad 2021. - Obavještavamo vas da se odgađa akcija koja je bila planirana za 24. listopada 2021. godine.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

22. listopad 2021. - Obavještavamo Vas da će 24.listopada 2021. u razdoblju od 8:00 do 12:00 sati i od 14:00 do 18:00 sati sustav biti nedostupan zbog dorada na nacionalnoj Centralnoj platformi.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Verzije i izmjene službenog EU validatora

12.10.2021. - Obavještavamo Vas da je objavljena nova verzija službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Fina će implementirati novu verziju validatora 26. listopada.2021.

Eventualne prilagodbe možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene za svaku verziju validatora, a kojeg možete preuzeti ovdje


Odgoda implementacije nove verzije službenog EU validatora

29. rujna 2021. - Obavještavamo Vas da je Fina odgodila implementaciju nove verzije službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Novi datum planirane implementacije bit će objavljen naknadno.

Eventualne prilagodbe u međuvremenu možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene za svaku verziju validatora, a kojeg možete preuzeti ovdje.  


Verzije i izmjene službenog EU validatora

20. kolovoz 2021. - Obavještavamo Vas da je objavljena nova verzija službenog EU validatora koji se koristi za kontrolu ispravnosti e-računa. Fina će implementirati novu verziju validatora 27. rujna 2021.

Eventualne prilagodbe možete napraviti prema dokumentu u kojem su navedene tehničke promjene za svaku verziju validatora, a kojeg možete preuzeti ovdje


[DEMO] Obavijest o isteku certifikata za DEMO okolinu servisa e-Račun za državu

06. kolovoz 2021. - Certifikat koji se koristi za potpisivanje dolaznih/odlaznih poruka i klijentsku autentifikaciju u sustavu e-Račun za državu  na demo okolini ističe 19.08.2021.

Novi certifkat će biti postavljen u pondjeljak 16.08.2021. na demo okolini servisa.

Novi certifikat možete preuzeti ovdje
Novi subordinirani certifikat možete preuzeti ovdje

Postavljanje novog certifikata će imati utjecaj na sve korisnike koji koriste softverska rješenja putem kojih direktno šalju i primaju račune. 

Upute što je potrebno napraviti u softverskim rješenjima kako bi mogli i dalje mogli nesmetano i bez prekida zaprimati i slati račune možete preuzeti ovdje

Molimo Vas da se obratite svojoj softverskoj podršci kako bi na vrijeme odradili sve potrebne korake.

Za sva dodatna pitanja i podršku možete nas kontaktirati na eracun.itpodrska@fina.hr 


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

28. srpnja 2021. - Obavještavamo Vas da će se danas u razdoblju od 16:00 do 19:00 sati servis e-Račun za državu  biti nedostupan zbog dorada na sustavu.
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

22. srpnja 2021. - Obavještavamo Vas da je u subotu 24. srpnja 2021. u razdoblju od 10 do 12 sati moguća kraća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

31. svibnja 2021. - Obavještavamo Vas da je u utorak 1. lipnja 2021. u razdoblju od 16 do 18 sati moguća kraća nedostupnost servisa e-Račun za državu zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o nedostupnosti servisa e-Račun za državu

31. svibnja 2021. - Obavještavamo Vas da će u subotu 5. lipnja 2021. u razdoblju od 10 do 12 sati servis e-Račun za državu biti privremeno nedostupan zbog održavanja sustava. 
Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest o isteku certifikata za e-Račun koji koristi Fina

05. ožujak 2021. - Certifikat koji se koristi za potpisivanje dolaznih/odlaznih poruka i klijentsku autentifikaciju u sustavu e-Račun za državu i e-Račun za poslovne subjekte ističe 16.03.2021.

Novi certifkat će biti postavljen u petak 12.03.2021. u popodnevnim satima. 

Novi certifikat možete preuzeti ovdje.

Postavljanje novog certifikata će imati utjecaj na sve korisnike koji koriste softverska rješenja putem kojih direktno šalju i primaju račune. 

Upute što je potrebno napraviti u softverskim rješenjima kako bi mogli i dalje mogli nesmetano i bez prekida zaprimati i slati račune možete preuzeti ovdje.

Molimo Vas da se obratite svojoj softverskoj podršci kako bi na vrijeme odradili sve potrebne korake.

Za sva dodatna pitanja i podršku možete nas kontaktirati na eracun.itpodrska@fina.hr


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

02. ožujka 2021. - Obavještavamo Vas da je danas moguće otežano slanje računa na nacionalnu centralnu platformu zbog dorada na sustavu koje će biti završene u najkraćem mogućem roku.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa FINA e-Račun za državu

01. ožujka 2021. - Obavještavamo Vas da će se danas u razdoblju od 13:00 do 14:00 sati sustav biti privremeno nedostupan zbog dorada na nacionalnoj centralnoj platformi.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

19. veljače 2021. - Obavještavamo Vas da će se u  subotu 27.02.2021. godine, u razdoblju od 07:00 do 20:00 sati provoditi sistemska nadogradnja sustava.

U tom periodu sustav će biti nedostupan te neće biti moguće pristupiti web aplikaciji Servisa.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.

Arhiva obavijesti - 2020.

Novi subordinirani Fina RDC 2020 CA certifikat

23. prosinac 2020. - Obavještavamo korisnike da je Fina počela izdavati certifikate za aplikaciju standardne razine sigurnosti (aplikacijski certfikat za e-Račun i e-Račun za državu) na novom CA te da novi subordinirani Fina RDC 2020 CA na kojem se izdaju certifikati čiji se privatni ključ izdaje u soft obliku možete pronaći na linku https://www.fina.hr/ca-fina-root-certifikati

ŠTO JE POTREBNO NAPRAVITI? 

Ako ste vlasnik rješenja u kojem se koristi aplikacijski certifikat za e-Račun i e-Račun za državu i ako vaš sustav ima postojeći Fina Root CA certifikat importiran kao Trust anchor (root certifikat kojem se vjeruje) vrlo je vjerojatno da ove promjene u Fina RDC 2020 CA certifikata neće imati nikakav utjecaj, ali svakako preporučujemo provjeru. 

Ako vaš sustav/rješenje nema importiran postojeći Fina Root CA certifikat kao Trust anchor (root certifikat kojem se vjeruje), molimo vas da ga dodate u popis root certifikata kojim se vjeruje. Ako to nije moguće, bit će ga potrebno importirati kako biste ostvarili povjerenje u nove certifikate koji se izdaju na novom CA.

Promjene se mogu manifestirati u validaciji elektroničkog potpisa.

Detaljnije informacije nalaze se na linku https://www.fina.hr/digitalni-certifikati/obavijesti-za-korisnike 


Obavijest za korisnike servisa e-Račun za državu

21. veljače 2020. - Obavještavamo Vas da u nedjelju 23.veljače 2020. godine, u razdoblju od 08 do 20 sati može doći do povremenog i kratkotrajnog otežanog pristupa servisu e-Račun za državu zbog periodičnog tehničkog održavanja sustava.

Hvala na razumijevanju i ukazanom povjerenju.
Vaš e-Račun tim

Arhiva obavijesti - 2019.

Obavijest za korisnike Centralne platforme

06. prosinca 2019.- Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 01.12.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, su u postupku ponovnog slanja od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

04. prosinca 2019.- Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) od 01.12.2019. nedostupan od strane centralne platforme. 

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma će ponovno poslati elektroničke račune koji nisu dostavljeni informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) odmah po zaprimanju informacije o dostupnosti sustava ovog informacijskog posrednika.


Obavijest za korisnike Centralne platforme

05. rujna 2019.- Obavještavamo Vas kako postoje poteškoće u slanju računa sa centralne platforme na sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) od 31.08.2019. koji povremeno nije dostupan u različitim vremenskim intervalima. 

Iz navedenog razloga nije moguća kontinuirana isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma ponovno šalje elektroničke račune koji nisu dostavljeni informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) odmah po zaprimanju informacije o dostupnosti sustava ovog informacijskog posrednika.


Obavijest za korisnike Centralne platforme

13. kolovoz 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 12. kolovoza 2019.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

12. kolovoza 2019.- Obavještavamo Vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 12. kolovoza 2019. 

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima Moj eRačun servisa.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

05. srpanj 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 30. lipnja 2019.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

03. srpanj 2019.- Obavještavamo Vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 30. lipnja 2019.

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima Moj eRačun servisa.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

13. lipanj 2019. - Obavještavamo Vas kako je sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) sada dostupan.

Svi elektronički računi iz prethodnog perioda (od 04.06.) koji nisu mogli biti poslani zbog nedostupnosti servisa Moj e-Račun, sada su poslani od strane Centralne platforme prema korisnicima informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).


Obavijest za korisnike Centralne platforme

11. lipanj 2019. - Obavještavamo vas kako sustav informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) nije dostupan od strane Centralne platforme od 4. lipnja 2019. godine.

Iz navedenog razloga nije moguća isporuka elektroničkih računa prema korisnicima servisa Moj eRačun.

Centralna platforma će elektroničke račune poslane prema informacijskom posredniku Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun) dostaviti odmah po zaprimanju informacije o otklanjanju problema od strane informacijskog posrednika Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačun).