Ovakav način razmjene e-računa prilagođen je obveznicima javne nabave koji žele razmjenjivati e-račune na jednostavan način kroz praktično sučelje web aplikacije, bez potrebe za prilagodbom računovodstvenog programa

Elektronički računi se kreiraju, potpisuju, šalju, zaprimaju i likvidiraju pojedinačno putem web aplikacije.

Za korištenje servisa e-Račun za državu putem web aplikacije potrebni su vam digitalni poslovni certifikati na FINA e-kartici, USB tokenu ili CoBranded kartici/tokenu banke s kojom Fina ima ugovor o poslovnoj suradnji* te pristup internetuViše o certifikatima


Rad s web aplikacijom ima sljedeći koncept:

  1. izdavatelj šalje e-račun naručitelju putem servisa e-Račun za državu,
  2. e-račun se zaprima na servis i prosljeđuje naručitelju,
  3. naručitelj putem web aplikacije zaprima e-račun te ga:

    a) prihvaća ili odbija,
    b) šalje u likvidaturu,
  4. izdavatelj zaprima potvrdu o statusu e-računa (zaprimljen, odbijen, prihvaćen, plaćen),
  5. e-račun se automatski arhivira.
Putem web aplikacije e-Račun za državu možete izvršiti i likvidaturu zaprimljenih e-računa. 

 

 

Brz i jednostavan pristup servisu uz m-Račun

Ako ste korisnik Finine web aplikacije e-Račun za državu, za pregled svojih ulaznih i izlaznih e-računa te promjenu statusa e-računa možete besplatno koristiti mobilnu aplikaciju mFina i zaprimati obavijesti o zaprimljenim e-računima na svoj mobilni uređaj.


 

*Banke s kojima Fina ima ugovor o poslovnoj suradnji:

- Zagrebačka banka d.d.
- Privredna banka d.d.
- Raiffeisen banka d.d.
- Slatinska banka d.d.

 

 

 

 

Izdavanje poslovnog certifikata na kripto uređaju i pristup web aplikaciji e-Račun za državu 

  1. Preuzmite i popunite sljedeću dokumentaciju
     

    Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu
    (Pripremite 1 primjerak)
    Zahtjev za izdavanje poslovnih certifikata 
    + Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
    Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte 
    (Pripremite 3 primjeraka)

    Za zaposlenike tijela državne uprave i državne dužnosnike
    Zahtjev za izdavanje certifikata za TDU
    + Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
    Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za zaposlenike TDU
    (Pripremite 3 primjeraka)


    Vaš poslovni subjekt prvi je put korisnik certifikata?
    Za registraciju poslovnog subjekta u sustav PKI potrebno je predati i sljedeću dokumentaciju:
    + Izvadak iz nadležnog registra gdje je provedena registracija poslovnog subjekta (ne stariji od 6 mjeseci),
    + Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju (samo za pravne subjekte),
    + Presliku osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta.


    Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
    Pristupnica za registraciju obveznika javne nabave s organizacijskim jedinicama na servis e-Račun za državu
    (Pripremite 1 primjerak)


    Ako želite koristiti servis e-Račun za državu u ime i za račun drugog poslovnog subjekta te jedne ili više organizacijskih jedinica koje se nalaze u sustavu drugoga poslovnog subjekta, popunite i ovaj dokument:
    Punomoć za korištenje servisa e-Račun za državu*
    + Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćitelja (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
     
  2. Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine

    Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
    Vlastoručno potpisanu dokumentaciju za ishođenje certifikata potrebno je predati osobno.
    Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
    Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija

  3. Preuzmite kripto uređaj

    Nakon obrade dokumentacije predane u Finu, kripto uređaj ćete preuzeti u Registracijskom uredu Fine. Kripto uređaj preuzimate osobno, pri čemu se obavlja fizička identifikacija, uz predočenje identifikacijskog dokumenta (osobna iskaznica ili putovnica).
  4. Aktivirajte uređaj i preuzmite certifikate

    Nakon što preuzmete kripto uređaj u našoj poslovnici, e-poštom ćemo vam proslijediti autorizacijski kod za aktivaciju kripto uređaja i preuzimanje certifikata te uputu o načinu preuzimanja certifikata.

    Na kripto uređaju mogu se nalaziti dva certifikata: autentikacijski i potpisni. Autentikacijskim certifikatom provodi se digitalna autorizacija odnosno potvrđuje se da je doista riječ o vama, a potpisnim certifikatom omogućeno vam je elektroničko potpisivanje dokumenata, odnosno e-računa, čime se jamči da ste račun potpisali i poslali upravo vi i da račun od trenutka potpisivanja nije promijenjen.

    Na ovom koraku važno je detaljno slijediti upute za instalaciju kripto uređaja i aktivaciju certifikata kako biste uspješno pristupili web aplikaciji.
    Upute su dostupne ovdje.

    E-poštom ćete također zaprimiti i obavijest o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu.
  5. Pristupite web aplikaciji e-Račun za državu

    Kada završite proces prema uputama za pokretanje i aktivaciju kripto uređaja, možete početi koristiti servis e-Račun za državu kojem ćete pristupati putem web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.

 

 * Punomoć mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćenika i Opunomoćitelja. Opunomoćenik uz dobivenu Punomoć treba dostaviti i ispunjenu i ovjerenu Pristupnicu za svoj pravni subjekt na kojoj označava pravo korisnika „Prava u ime obveznika javne nabave“.

Pristup web aplikaciji e-Račun za državu postojećim certifikatom

 

  1. Preuzmite i popunite sljedeću dokumentaciju
     

    Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu
    (Pripremite 1 primjerak)


    Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
    Pristupnica za registraciju obveznika javne nabave s organizacijskim jedinicama na servis e-Račun za državu
    (Pripremite 1 primjerak)


    Ako želite koristiti servis e-Račun za državu u ime i za račun drugog poslovnog subjekta te jedne ili više organizacijskih jedinica koje se nalaze u sustavu drugoga poslovnog subjekta, popunite i ovaj dokument:
    Punomoć za korištenje servisa e-Račun za državu*
    + Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćitelja (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
     
  2. Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine

    Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
    Online - digitalno potpisana dokumentacija >> Predajte ovdje
    Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija
  3. Obavijest o registraciji stiže vam na adresu e-pošte

    Nakon što predate dokumentaciju, e-poštom ćemo vas obavijestiti o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu.
     
  4. Možete započeti koristiti web aplikaciju e-Račun za državu

    Kada dobijete e-poštu s potvrdom aktivacije, moći ćete početi koristiti uslugu e-Račun za državu kojoj ćete pristupati preko web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.

 

 * Punomoć mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćenika i Opunomoćitelja. Opunomoćenik uz dobivenu Punomoć treba dostaviti i ispunjenu i ovjerenu Pristupnicu za svoj pravni subjekt na kojoj označava pravo korisnika „Prava u ime obveznika javne nabave“.

Putem web aplikacije e-Račun za državu možete izvršiti i likvidaturu e-računa sukladno propisanoj postojećoj proceduri likvidature ulaznih e-računa.

Za ovaj način likvidature e-računa je potrebno sudionicima likvidature dodijeliti pripadajuća prava. Više informacija o pravima za servis e-Račun za državu i likvidaturu e-računa možete pronaći ovdje.

Kako do likvidature?

Za korištenje funkcionalnosti likvidature zaprimljenih e-računa možete koristiti digitalne poslovne certifikate koji su potrebni za pristup web aplikaciji servisa e-Račun za državu.

Ako želite koristiti samo funkcionalnosti likvidature e-računa, dovoljno je pribaviti poslovni soft certifikat za svaku osobu koja će imati pravo na likvidaturu.

Poslovnim soft certifikatima putem web aplikacije e-Račun za državu možete pristupiti samo funkcionalnostima likvidature e-računa. Za ostale funkcionalnosti web aplikacije e-Račun za državu potrebno je posjedovati digitalne poslovne certifikate na kripto uređaju.

Za izdavanje poslovnih soft certifikata i pristup likvidaturi e-računa potrebno je:

  1. Preuzeti i popuniti sljedeću dokumentaciju:

    Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu - potrebno je označiti željena prava likvidature računa
    (Pripremite 1 primjerak)
    Zahtjev za izdavanje poslovnog soft certifikata
    + Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
    (Pripremite 1 primjerak)
     Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte
    (Pripremite 3 primjeraka)
  2. Dostaviti popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine

    Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
    Vlastoručno potpisanu dokumentaciju za ishođenje certifikata potrebno je predati osobno.
    Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
    Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija
  3. Preuzeti i instalirati certifikat

    Nakon obrade dokumentacije predane u Finu e-poštom i putem SMS-a ćemo Vam proslijediti aktivacijske podatke. Upute za preuzimanje poslovnog soft certifikata dostupne su ovdje. Nakon što certifikat preuzmete i spremite na računalo potrebno ga je prije prvog korištenja pokrenuti i instalirati na računalo.

    E-poštom ćete također zaprimiti i obavijest o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu.
  4. Pristupiti likvidaturi e-računa putem web aplikacije e-Račun za državu

    Kada završite proces preuzimanja i instalacije poslovnog soft certifikata možete početi koristiti funkcionalnost likvidature putem web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.