Web aplikacija e-Račun za državu
Pojedinačno slanje, zaprimanje i likvidatura e-računa odvija se putem web aplikacije.
Brzi linkovi
Ulaz u aplikaciju
Video upute
Kontakt
Ovakav način razmjene e-računa prilagođen je obveznicima javne nabave koji žele razmjenjivati e-račune na jednostavan način kroz praktično sučelje web aplikacije, bez potrebe za prilagodbom računovodstvenog programa.
Elektronički računi se kreiraju, potpisuju, šalju, zaprimaju i likvidiraju pojedinačno putem web aplikacije.
Za korištenje servisa e-Račun za državu putem web aplikacije potrebni su vam digitalni poslovni certifikati na FINA e-kartici, USB tokenu ili CoBranded kartici/tokenu banke s kojom Fina ima ugovor o poslovnoj suradnji* te pristup internetu. Više o certifikatima
Rad s web aplikacijom ima sljedeći koncept:
- izdavatelj šalje e-račun naručitelju putem servisa e-Račun za državu,
- e-račun se zaprima na servis i prosljeđuje naručitelju,
- naručitelj putem web aplikacije zaprima e-račun te ga:
a) prihvaća ili odbija,
b) šalje u likvidaturu, - izdavatelj zaprima potvrdu o statusu e-računa (zaprimljen, odbijen, prihvaćen, plaćen),
- e-račun se automatski arhivira.
|
Brz i jednostavan pristup servisu uz m-RačunAko ste korisnik Finine web aplikacije e-Račun za državu, za pregled svojih ulaznih i izlaznih e-računa te promjenu statusa e-računa možete besplatno koristiti mobilnu aplikaciju mFina i zaprimati obavijesti o zaprimljenim e-računima na svoj mobilni uređaj. |
*Banke s kojima Fina ima ugovor o poslovnoj suradnji:
- Zagrebačka banka d.d.
- Privredna banka Zagreb d.d.
- Raiffeisen banka d.d.
- Slatinska banka d.d.
Izdavanje poslovnog certifikata na kripto uređaju i pristup web aplikaciji e-Račun za državu
- Preuzmite i popunite sljedeću dokumentaciju
Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Zahtjev za izdavanje poslovnih certifikata
+ Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte
(Pripremite 3 primjeraka)
Za zaposlenike tijela državne uprave i državne dužnosnike
Zahtjev za izdavanje certifikata za TDU
+ Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za zaposlenike TDU
(Pripremite 3 primjeraka)
Vaš poslovni subjekt prvi je put korisnik certifikata?
Za registraciju poslovnog subjekta u sustav PKI potrebno je predati i sljedeću dokumentaciju:
+ Izvadak iz nadležnog registra gdje je provedena registracija poslovnog subjekta (ne stariji od 6 mjeseci),
+ Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju (samo za pravne subjekte),
+ Presliku osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta.
Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
Pristupnica za registraciju obveznika javne nabave s organizacijskim jedinicama na servis e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Ako želite koristiti servis e-Račun za državu u ime i za račun drugog poslovnog subjekta te jedne ili više organizacijskih jedinica koje se nalaze u sustavu drugoga poslovnog subjekta, popunite i ovaj dokument:
Punomoć za korištenje servisa e-Račun za državu*
+ Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćitelja (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
-
Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine
Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Vlastoručno potpisanu dokumentaciju za ishođenje certifikata potrebno je predati osobno.
Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija - Preuzmite kripto uređaj
Nakon obrade dokumentacije predane u Finu, kripto uređaj ćete preuzeti u Registracijskom uredu Fine. Kripto uređaj preuzimate osobno, pri čemu se obavlja fizička identifikacija, uz predočenje identifikacijskog dokumenta (osobna iskaznica ili putovnica). - Aktivirajte uređaj i preuzmite certifikate
Nakon što preuzmete kripto uređaj u našoj poslovnici, e-poštom ćemo vam proslijediti autorizacijski kod za aktivaciju kripto uređaja i preuzimanje certifikata te uputu o načinu preuzimanja certifikata.
Na kripto uređaju mogu se nalaziti dva certifikata: autentikacijski i potpisni. Autentikacijskim certifikatom provodi se digitalna autorizacija odnosno potvrđuje se da je doista riječ o vama, a potpisnim certifikatom omogućeno vam je elektroničko potpisivanje dokumenata, odnosno e-računa, čime se jamči da ste račun potpisali i poslali upravo vi i da račun od trenutka potpisivanja nije promijenjen.
Na ovom koraku važno je detaljno slijediti upute za instalaciju kripto uređaja i aktivaciju certifikata kako biste uspješno pristupili web aplikaciji.
Upute su dostupne ovdje.
E-poštom ćete također zaprimiti i obavijest o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu. - Pristupite web aplikaciji e-Račun za državu
Kada završite proces prema uputama za pokretanje i aktivaciju kripto uređaja, možete početi koristiti servis e-Račun za državu kojem ćete pristupati putem web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.
* Punomoć mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćenika i Opunomoćitelja. Opunomoćenik uz dobivenu Punomoć treba dostaviti i ispunjenu i ovjerenu Pristupnicu za svoj pravni subjekt na kojoj označava pravo korisnika „Prava u ime obveznika javne nabave“.
Pristup web aplikaciji e-Račun za državu postojećim certifikatom
- Preuzmite i popunite sljedeću dokumentaciju
Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Ako imate više organizacijskih jedinica koje će samostalno razmjenjivati e-račune, popunite i ovaj dokument:
Pristupnica za registraciju obveznika javne nabave s organizacijskim jedinicama na servis e-Račun za državu
(Pripremite 1 primjerak)
Ako želite koristiti servis e-Račun za državu u ime i za račun drugog poslovnog subjekta te jedne ili više organizacijskih jedinica koje se nalaze u sustavu drugoga poslovnog subjekta, popunite i ovaj dokument:
Punomoć za korištenje servisa e-Račun za državu*
+ Preslika osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćitelja (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
- Dostavite popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine
Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Online - digitalno potpisana dokumentacija >> Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija - Obavijest o registraciji stiže vam na adresu e-pošte
Nakon što predate dokumentaciju, e-poštom ćemo vas obavijestiti o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu.
- Možete započeti koristiti web aplikaciju e-Račun za državu
Kada dobijete e-poštu s potvrdom aktivacije, moći ćete početi koristiti uslugu e-Račun za državu kojoj ćete pristupati preko web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.
* Punomoć mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje Opunomoćenika i Opunomoćitelja. Opunomoćenik uz dobivenu Punomoć treba dostaviti i ispunjenu i ovjerenu Pristupnicu za svoj pravni subjekt na kojoj označava pravo korisnika „Prava u ime obveznika javne nabave“.
Putem web aplikacije e-Račun za državu možete izvršiti i likvidaturu e-računa sukladno propisanoj postojećoj proceduri likvidature ulaznih e-računa.
Za ovaj način likvidature e-računa je potrebno sudionicima likvidature dodijeliti pripadajuća prava. Više informacija o pravima za servis e-Račun za državu i likvidaturu e-računa možete pronaći ovdje.
Kako do likvidature?
Za korištenje funkcionalnosti likvidature zaprimljenih e-računa možete koristiti digitalne poslovne certifikate koji su potrebni za pristup web aplikaciji servisa e-Račun za državu.
Ako želite koristiti samo funkcionalnosti likvidature e-računa, dovoljno je pribaviti poslovni soft certifikat za svaku osobu koja će imati pravo na likvidaturu.
Za izdavanje poslovnih soft certifikata i pristup likvidaturi e-računa potrebno je:
- Preuzeti i popuniti sljedeću dokumentaciju:
Pristupnica za web aplikaciju servisa e-Račun za državu - potrebno je označiti željena prava likvidature računa
(Pripremite 1 primjerak)
Zahtjev za izdavanje poslovnog soft certifikata
+ Preslika osobne iskaznice korisnika certifikata (prednja i stražnja strana)
(Pripremite 1 primjerak)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za poslovne subjekte
(Pripremite 3 primjeraka) - Dostaviti popunjenu dokumentaciju online ili u najbližu poslovnicu Fine
Osobno - u najbližu poslovnicu Fine >> Pretraži lokacije
Vlastoručno potpisanu dokumentaciju za ishođenje certifikata potrebno je predati osobno.
Online - digitalno potpisana dokumentacija >>Predajte ovdje
Dokumentaciju je potrebno potpisati najmanje naprednim elektroničkim potpisom koji se temelji na kvalificiranom certifikatu. Više informacija - Preuzeti i instalirati certifikat
Nakon obrade dokumentacije predane u Finu e-poštom i putem SMS-a ćemo Vam proslijediti aktivacijske podatke. Upute za preuzimanje poslovnog soft certifikata dostupne su ovdje. Nakon što certifikat preuzmete i spremite na računalo potrebno ga je prije prvog korištenja pokrenuti i instalirati na računalo.
E-poštom ćete također zaprimiti i obavijest o provedenoj registraciji na servis e-Račun za državu. - Pristupiti likvidaturi e-računa putem web aplikacije e-Račun za državu
Kada završite proces preuzimanja i instalacije poslovnog soft certifikata možete početi koristiti funkcionalnost likvidature putem web aplikacije e-Račun za državu - naručitelji.