EU kvalificirani PSD2 certifikat za e-pečat (QCP-l)
Digitalni certifikati
Kvalificirani PSD2 certifikat za e-pečat osigurava:
- pouzdanu identifikaciju i autentikaciju pružatelja platnih usluga koji je pošiljatelj podataka
- cjelovitost razmijenjenih podataka.
Ovim certifikatom dokazuje se da je elektronički pečatirane podatke poslao pružatelj platnih usluga čiji su podaci upisani u certifikatu te da pečatirani podaci razmijenjeni u komunikaciji s drugom stranom nisu naknadno mijenjani.
Kvalificirani PSD2 certifikat za e-pečat Fina izdaje pod nazivom EU kvalificirani PSD2 certifikat za e-pečat. Ovaj certifikat se izdaje pružateljima platnih usluga prema PSD2 direktivi i eIDAS uredbi.
Kvalificirani PSD2 certifikat za e-pečat izdaje se u soft obliku, a pripadajući privatni ključ se čuva u datoteci.
Par ključeva za izdavanje EU kvalificiranog PSD2 certifikata za e-pečat može generirati pružatelj platnih usluga ili Fina, a sukladno odabiru kojeg pružatelj platnih usluga označi u svom zahtjevu. Ako pružatelj platnih usluga generira par ključeva, preuzimanje certifikata se obavlja u obliku cer ili p7b datoteke. Ako par ključeva generira Fina preuzimanje certifikata se obavlja u obliku p12 datoteke.
- Popunite i potpišite dokumentaciju
Zahtjev za izdavanje EU kvalificiranog PSD2 certifikata za e-pečat (QCP-l) - 1 primjerak
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za izdavanje certifikata za elektroničke pečate - 2 primjerka
Presliku osobne iskaznice ili putovnice osobe koja je u Zahtjevu navedena kao ovlašteni predstavnik - Dostavite u najbliži registracijski ured
- Preuzimanje certifikata i prvo korištenje
Nakon obrade dokumentacije predane u Finu, ovlašteni predstavnik naveden u Zahtjevu će autentikacijske podatke dobiti odvojeno putem e-pošte i SMS-a. Kombinacijom dobivenih podataka, ovlašteni predstavnik se autenticira te vrši on-line preuzimanje certifikata ovdje.
Korak 1: Popunite i potpišite dokumentaciju
Preduvjet za izdavanje certifikata je registracija pružatelja platnih usluga i ovlaštenog predstavnika u Fina PKI sustav. Za izdavanje certifikata potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:
-
Zahtjev za izdavanje EU kvalificiranog PSD2 certifikata za e-pečat (QCP-l) - 1 primjerak*
-
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za izdavanje certifikata za elektroničke pečate - 2 primjerka
-
Presliku osobne iskaznice ili putovnice osobe koje su u Zahtjevu navedena kao ovlašteni predstavnik
*Pružatelj platnih usluga na Zahtjevu odabire jednu ili više od sljedećih uloga:
- vođenje računa: PSP_AS (Account Servicing Payment Service Provider)
- iniciranje plaćanja: PSP_PI (Payment Initiation Service Provider)
- pružanje informacija o računu: PSP_AI (Account Information Service Provider)
- izdavanje kartičnih platnih instrumenata: PSP_IC (Payment Service Provider Issuing Card-based payment instruments)
Prije izdavanja certifikata Fina provjerava sve podatke koji će biti upisani u certifikat, uključujući i provjeru odobrenja uloga pružatelja platnih usluga odabranih u Zahtjevu. Uloge pružatelja platnih usluga sa sjedištem u Republici Hrvatskoj odobrava Hrvatska narodna banka.
Za svaki traženi certifikat pružatelj platnih usluga i Fina potpisuju ugovor o obavljanju usluga certificiranja. Ugovor se sklapa na razdoblje važenja certifikata, a valjan je i u periodu od 30 dana od dana isteka ili opoziva certifikata. Ako pružatelj platnih usluga u tom periodu zatraži obnovu, odnosno izdavanje novog certifikata, primjenjuje se isti ugovor koji traje u razdoblju važenja novog certifikata.
Ugovor se ne potpisuje samo u slučaju podnošenja zahtjeva za izdavanje Demo certifikata.
Za registraciju pružatelja platnih usluga u PKI sustav potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:
-
Izvadak iz nadležnog registra u kojem je provedena registracija pružatelja platnih usluga kao pravne osobe (ne stariji od 6 mjeseci); ako se predaje preslika izvatka potrebno je njegov izvornik dati na uvid,
-
Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju,
-
Presliku osobne iskaznice ili putovnice osobe ovlaštene za zastupanje pružatelja platnih usluga.
Korak 2: Dokumentaciju dostavite u najbliži Finin registracijski ured.
Korak 3: Preuzimanje certifikata i prvo korištenje
Dostava autentikacijskih podataka za preuzimanje certifikata
Nakon obrade zaprimljene dokumentacije ovlašteni predstavnik autentikacijske podatke dobiva odvojeno putem e-pošte i SMS-a navedenih u Zahtjevu (referentni broj na adresu e-pošte, a aktivacijski kod putem SMS-a). Nakon što zaprimi autentikacijske podatke, ovlašteni predstavnik preuzima certifikat putem Fininog portala za preuzimanje certifikata (CMS). Portalu za preuzimanje certifikata možete pristupiti ovdje.
Za izdavanje EU kvalificiranog PSD2 certifikata za e-pečat
Zahtjev za izdavanje EU kvalificiranog PSD2 certifikata za e-pečat (QCP-l)
Ugovor o obavljanju usluga certificiranja za izdavanje certifikata za elektroničke pečate