Fina je ovršenicima omogućila dobivanje detaljnih informacija o neizvršenim osnovama za plaćanje putem nove usluge e-Blokade.

Usluga e-Blokade omogućuje ovršenim građanima brz i jednostavan pristup svim bitnim informacijama o njihovim neizvršenim osnovama za plaćanje putem interneta, bez potrebe dolaska u Finine poslovnice. Više informacija
Pokretanje ovrhe na novčanim sredstvima

Postupak ovrhe na novčanim sredstvima pokreće ovrhovoditelj dostavom osnove za plaćanje u Finu, uz pripadajući zahtjev i dokaz o uplati predujma naknade za provedbu ovrhe. Više informacija

Izvršenje osnove za plaćanje

Zaprimljenu osnovu za plaćanje Fina upisuje u Očevidnik redoslijeda osnova za plaćanje (Očevidnik), prema vremenu primitka te izračunava ukupan iznos duga po osnovi za plaćanje koji čini iznos glavnog duga, obračunata kamata i troškovi postupka.
Za osnovu za plaćanje koja je Fini dostavljena uz Zahtjev za izravnu naplatu, Zahtjev za naplatu ili sudsko rješenje o ovrsi, Fina daje nalog banci za zapljenu sredstava u iznosu ukupno obračunatog duga po osnovi za plaćanje, na rok od 60 dana, s daljnjim obračunom kamate na iznos duga, do prijenosa sredstava na račun ovrhovoditelja. Protekom tog roka Fina zadaje nalog banci za prijenos zaplijenjenih sredstava ovrhovoditelju. Ako ovršenik želi da se sredstva prenesu na račun ovrhovoditelja prije isteka rog roka, može dati suglasnost za prijenos sredstava na račun ovrhovoditelja. Više informacija

Temeljem članka 206. stavka 2. Ovršnog zakona (Narodne novine, broj 112/12, 25/13, 93/14, 55/16, 73/17) ovršenik može, nakon što primi rješenje o ovrsi, predložiti odgodu ovrhe iz zakonom propisanih razloga. U slučaju kada sud prihvati prijedlog ovršenika za odgodom ovrhe i donese rješenje o odgodi, sud rješenje odmah dostavlja Financijskoj agenciji u pisanom otpravku. U slučaju potrebe sud rješenje o odgodi može dostaviti i telefaksom, elektroničkom poštom ili na drugi pogodan način.

Kako bi se osiguralo da Fina odmah postupi po dostavljenom rješenju o odgodi, u nastavku su brojevi telefaksa na koje sudovi mogu dostaviti predmetno rješenje:

Fina Rijeka: 051/206-607
Fina Zagreb: 01/6127-507
Fina Osijek: 031/222-213
Fina Split: 021/303-882
Otvaranje i zatvaranje zaštićenog računa

Ovrha se ne provodi na primanjima, naknadama i iznosima koji su zakonom izuzeti od ovrhe ili je ovrha na njima ograničena.
Ako je račun ovršenika blokiran ili ovršenik raspolaže informacijom da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje po kojoj će biti ovršen, može u Fini zatražiti otvaranje posebnog (zaštićenog) računa na koji će se isplaćivati primanja koja su izuzeta od ovrhe ili nad kojima je ovrha ograničena, kako bi ovršenik njima mogao slobodno raspolagati. Otvaranje posebnog računa može zatražiti i osoba (potrošač) čiji računi nisu blokirani ako uz zahtjev za otvaranje zaštićenog računa priloži presliku osnove za plaćanje iz koje je vidljivo da je određena ovrha na njegovim novčanim sredstvima.  Više informacija

Kako saznati informacije o ovrsi

Odmah po primitku osnove za plaćanje, Fina obavještava ovršenika (potrošača) o zaprimljenoj osnovi za plaćanje i o iznosu duga iz osnove za plaćanje koja se dostavlja na provedbu uz Zahtjev za izravnu naplatu, poštom i slanjem poruke u Osobni korisnički pretinac (usluga u sustavu e-Građani). Potrošač koji primi informaciju da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje ili da mu je račun blokiran može u bilo kojoj Fininoj poslovnici bez naknade saznati detaljnije informacije o ovrsi. Više informacija

Naknade

Naknade za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima propisane su Pravilnikom o vrstama naknada za obavljanje poslova propisanih Zakonom o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima te cjenikom Fine na kojeg suglasnost daje ministar financija.

Izvadak iz Cjenika

Novosti

24.09.2020.
Zašto i kako otvoriti zaštićeni račun?

Kada se nađemo u situaciji da nam je tekući račun blokiran zbog ovrhe, potrebno je otvoriti zaštićeni račun. Na zaštićeni račun poslodavac i drugi uplatitelji uplaćuju novčana sredstva koja su izuzeta od ovrhe.

Više informacija
23.09.2020.
Provjerite imate li ovrhu putem sustava e-Građani

Od 19. listopada nastavlja se provedba ovrhe, nakon šestomjesečnog moratorija, tijekom kojeg je Fina zastala s provedbom ovrha. Pozivamo sve građane koji imaju nepodmirenih dugovanja ili misle da je neki vjerovnik pokrenuo prisilnu naplatu njihovoga duga, da besplatno putem sustava e-Građani provjere, očekuju li ih neke ovrhe.

Više informacija
10.09.2020.
Ne očekuje se porast broja ovršenika niti blokiranih potrošača

Iz broja zaprimljenih osnova u Fini i podatka o broju novih ovrha koje čekaju kod javnih bilježnika, proizlazi da nas očekuje jednak broj ovrha, kao i prošle godine u istom razdoblju. Pozivamo sve građane koji nisu sigurni je li ovrhovoditelj protiv njih pokrenuo prisilnu naplatu duga, da putem sustava e-Građani besplatno provjere koje ovrhe mogu očekivati na dan 19.10.2020 godine.

Više informacija
06.08.2020.
Pregled stanja duga građana prema rodnom kriteriju - 30. 6. 2020.

Analiza građana zbog dospjelih neizvršenih osnova za plaćanje, prema rodnom kriteriju, pokazala je da je u apsolutnom broju najviše muškaraca, 8036 (udio u ukupnom broju građana dužnika 85%), dok je žena 1375 (udio u ukupnom broju građana dužnika 15%).

Više informacija
04.08.2020.
Pregled stanja dospjelih neizvršenih osnova za plaćanje građana po vjerovnicima i ročnosti te po županijama i gradovima - 30.6.2020.

30. lipnja 2020. godine, u apsolutnom broju, najviše dužnika i jednako tako najveći je iznos njihova duga, u županiji Grad Zagreb. U odnosu na ukupan broj stanovnika županije, najviše je građana koji nisu podmirili dospjele neizvršene osnove za plaćanje u Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji (0,3%).

Više informacija

Uplata predujma

Kontakt

besplatni telefon 0800 0080

Upite, reklamacije i prigovore vezane uz postupke provedbe ovrhe na novčanim sredstvima možete poslati ovdje.

Zaštita osobnih podataka GDPR