Kako saznati informacije o ovrsi - građani
Usluga e-Blokade omogućuje ovršenim građanima brz i jednostavan pristup svim bitnim informacijama o njihovim neizvršenim osnovama za plaćanje putem interneta, bez potrebe dolaska u Finine poslovnice. Više informacija
Po primitku osnove za plaćanje, Fina obavještava ovršenika potrošača o zaprimljenoj osnovi za plaćanje i o ukupnom iznosu duga iz te osnove za plaćanje slanjem poruke u Osobni korisnički pretinac (usluga u sustavu e-Građani) za sve građane koji imaju takav pretinac.
U slučaju zaprimanja osnove za plaćanje koja se dostavlja na izravnu naplatu, po upisu osnove za plaćanje u Očevidnik, Fina otprema ovršeniku putem pošte primjerak zahtjeva za izravnu naplatu sa svim podacima o ispravi na temelju koje se provodi izravna naplata (članak 209. stavak 5. Ovršnog zakona).
Fina putem osobnog korisničkog pretinca svakodnevno potrošačima dostavlja podatke o promjenama u Očevidniku te na kraju svakog mjeseca poruku o svim ukupno zaprimljenim osnovama za plaćanje koje su evidentirane u Fini i o ukupnom iznosu duga.
Osobni korisnički pretinac može imati svaki potrošač stariji od 15 godina.
Potrošač koji primi obavijest o tome da je u Fini zaprimljena osnova za plaćanje temeljem koje je ovršen ili obavijest o blokadi računa, može u svim Fininim poslovnicama, bez naknade, doznati propisane podatke o ovrhovoditelju, osnovi za plaćanje i iznosu duga.
Ovršenik može, prije isteka zakonskog roka od 60 dana dati u Fini pisanu suglasnost kojom ovlašćuje Finu da zaplijenjena sredstva po osnovi za plaćanje prenese na račun ovrhovoditelja i prije proteka zakonskog roka od 60 dana. Davanjem takve suglasnosti kamata će se obračunati od datuma kako je to određeno osnovom za plaćanje pa do dana kada je suglasnost zaprimljena u Fini.
Davanje podataka i preslika iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje
Fina daje podatke iz Očevidnika na temelju pisanog zahtjeva i to:
- ovrhovoditelju i ovršeniku podatke i preslike iz Očevidnika koje se na njega odnose;
- banci, za njezine klijente, podatak o ukupnom iznosu neizvršenih osnova za plaćanje, danima blokade i postojanju mjera osiguranja;
- nadležnom tijelu, podatke kojima Fina raspolaže;
- osobi koja tvrdi da namjerava pokrenuti ovršni postupak ili postupak osiguranja, pod uvjetom da je u zahtjevu za davanje podataka navela tražbinu radi čijeg ostvarenja ili osiguranja podatak traži te priložila presliku isprave na kojoj se ona temelji, podatke koji su za ovršenika evidentirani u Očevidniku o ukupnom iznosu neizvršenih osnova za plaćanje (glavnica, kamata, trošak) i danima blokade računa, podatak o tome ima li ovršenik otvoren račun u banci te ako je ovršenikov račun blokiran dulje od 6 mjeseci i podatak je li u posljednjih 6 mjeseci bilo naplate po ranije dostavljenim osnovama za plaćanje. U dane blokade uračunavaju se i dani kada ovršenik nije imao otvorenih računa s kojih se ovrha na novčanim sredstvima mogla provesti.
Zahtjev za izdavanje podataka, preslika i potvrda iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje može se predati neposrednom dostavom ili poslati poštom u sljedeće Finine poslovne jedinice:
Zagreb: Ulica grada Vukovara 70; Rijeka: F. Kurelca 3; Osijek: L. Jaegera 1-3; Split: Mažuranićevo šetalište 24b;
Kutina: Hrvatskih branitelja 4; Zabok: Matije Gupca 46; Bjelovar: Frana Supila 4; Koprivnica: Opatička 1; Čakovec: O. Keršovanija 7; Varaždin: A. Cesarca 2; Karlovac: Pavla Vitezovića 1; Sisak: I.K. Sakcinskog 1; Požega: Trg svetog Trojstva 19; Slavonski Brod: Petra Krešimira IV br. 20; Vinkovci: Trg dr. Franje Tuđmana 2; Našice: J.J. Strossmayera 3; Vukovar: Olajnica 19; Pula: Giardini 5; Gospić: Kaniška 4; Zadar: Ivana Danila 4; Šibenik: Perivoj L. Marune 1; Dubrovnik: Vukovarska 2.